ارز دیجیتال

وزارت دادگستری ایالات متحده منتظر پاسخ باهاما در رابطه با اتهامات جدید علیه سام بنکمن-فرید است.

سام بنکمن-فرید. منبع: اسکرین شات ویدیویی، فوربس / یوتیوب

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) ممکن است برخی از اتهامات علیه سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX را لغو کند، اگر مقامات باهاما به آنها اعتراض کنند.

اسناد دادگاه روز دوشنبه نشان می دهد که اتهاماتی که می توانند حذف شوند شامل موارد مربوط به کلاهبرداری بانکی، اجرای سرویس انتقال پول بدون مجوز و پرونده رشوه دادن به یک مقام چینی است.

دلیل اینکه چرا در صورت مخالفت باهاما ممکن است برخی از اتهامات را کنار بگذارد این است که آنها می توانند شرایط استرداد بنکمن-فرید را نقض کنند زیرا در کیفرخواست اصلی که مبنای قانونی استرداد بنکمن-فرید به حساب می شود گنجانده نشده است. ایالات متحده

رئیس سابق FTX در دسامبر سال 2022 در باهاما دستگیر شد و اندکی پس از آن طبق توافقنامه ویژه بین دو کشور به ایالات متحده مسترد شد.

طبق این توافق، افرادی که استرداد می شوند تنها می توانند برای جنایاتی محاکمه و مجازات شوند که کشور استرداد کننده – در این مورد باهاما – با آنها موافقت کرده است.

در حال حاضر، دادستان های فدرال ایالات متحده همچنان منتظر شنیدن مقامات باهامایی هستند که آیا آنها می توانند از این قانون معاف شوند تا بانکمن-فرید را به اتهاماتی که پس از استرداد وی به این پرونده وارد شده است محاکمه کنند.

اگر مقامات باهامیا رضایت ندهند، دادستان ها در پرونده جدید دادگاه به صراحت اعلام کردند که اتهامات اضافی را پیگیری نخواهند کرد.

دولت به اتهامات جدید ادامه خواهد داد […] اگر باهاما به محاکمه در مورد این اتهامات رضایت دهد و اگر باهاما درخواست دولت را رد کند، به این اتهامات ادامه نخواهد داد.”

جلسه دادگاه در مورد درخواست رد اتهامات اضافی برای 15 ژوئن برنامه ریزی شده است، در حالی که انتظار می رود محاکمه Bankman-Fried در 2 اکتبر آغاز شود.

مدیر عامل سابق صرافی در صورت محکوم شدن به تمام اتهامات ممکن است با بیش از 100 سال زندان روبرو شود.

او قبلاً در دوران ریاست FTX به اشتباهات خود اعتراف کرده است، اما هرگونه مسئولیت کیفری را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا