برنامه نویسی

5 نکته برتر برای ایجاد تجسم داده های موثر 📊

تجسم داده ها روشی قدرتمند برای انتقال اطلاعات و بینش های پیچیده به مخاطبان است. اما چگونه می‌توانیم تجسم‌های داده‌ای موثر و جذاب ایجاد کنیم که برجسته و مورد توجه قرار گیرند؟

اینها 5 نکته برتر من برای ایجاد تصاویر ✨زیبا✨ و موثر📈 هستند:

1. تجسم مناسب برای کار را انتخاب کنید✅
انواع مختلف تجسم برای زمینه های مختلف بهتر است. به عنوان مثال، نمودارهای میله ای برای مقایسه دسته ها، نمودارهای خطی برای نشان دادن روندها در طول زمان و نقشه ها برای نمایش داده های جغرافیایی مناسب هستند. قالبی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با داده ها و پیام شما مطابقت دارد.

2. از الگوهای قابل پیش بینی 📐 استفاده کنید
در بیشتر موارد، همه ما یادگیرندگان بصری هستیم. وقتی تجسم می بینیم، تمایل داریم به دنبال الگوها و نشانه های آشنا بگردیم. پس از همه، ما موجوداتی بصری و الگو هستیم! از قراردادهای رایج مانند قرار دادن مهم‌ترین اطلاعات در بالا سمت چپ، استفاده از فونت‌ها و رنگ‌های ثابت و تراز کردن دقیق عناصر استفاده کنید. هنگام ایجاد تجسم داده‌ها، حتماً دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) 2 را نیز دنبال کنید. به یاد داشته باشید، طراحی برای دسترسی، طراحی برای همه است.

3. از رنگ با هدف استفاده کنید🌈
رنگ یکی از موثرترین راه ها برای جلب توجه و انتقال معنا در تجسم است. رنگ همچنین می تواند برای برجسته کردن اطلاعات مهم، تمایز یا مقایسه گروه ها یا نشان دادن روابط استفاده شود. با این حال، از استفاده بیش از حد رنگ ها خودداری کنید، زیرا ممکن است نقطه ای را که می خواهید از آن عبور کنید، دور کند. اطمینان حاصل کنید که وقتی از رنگ استفاده می کنید، هدفی دارد و فقط به دلایل زیبایی شناسی نیست.

4. آن را ساده نگه دارید 💯
گاهی اوقات کمتر، بیشتر است. به حداقل رساندن پیچیدگی صفحات منفرد باعث می شود که کاربران احساس غرق شدن در اطلاعات نکنند. سعی کنید تعداد کل تجسم‌ها در هر صفحه منفرد بیش از پنج نفر نباشد.

5. اجازه دهید تجسمات نفس بکشند 🧘
همه ما به فضای شخصی خود نیاز داریم و تجسمات شما نیز همینطور! وقتی صحبت از تجسم داده ها به میان می آید، فضای سفید دوست شماست. این به شما کمک می کند تا نمودارها و نمودارهای خود را سازماندهی کنید و خواندن و درک آنها را آسان تر می کند. فضای سفید همچنین به تجسم داده های شما ظاهری تمیز و حرفه ای می دهد. بنابراین از گذاشتن برخی مناطق خالی در اطراف داده های خود نترسید. به من اعتماد کنید، مخاطبان شما از آن استقبال خواهند کرد!

اگر این را جالب دیدید، لایک کنید + فالو کنید

پست های بیشتر وبلاگ مانند این در وب سایت من و صفحه لینکدین من.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا