ارز دیجیتال

CFTC شبکه سلسیوس و مدیر عامل سابق آن را متهم به نقض قوانین می داند

منبع: Adobe

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) بازرسان حکم به وام دهنده رمزارز داده اند شبکه سلسیوس و مدیر عامل سابق آن الکس ماشینسکی قوانین ایالات متحده را قبل از سقوط شرکت نقض کرد.

بلومبرگ روز چهارشنبه به نقل از افراد آشنا گزارش داد که یافته ها نشان می دهد که درجه سانتیگراد سرمایه گذاران را گمراه کرده و نتوانسته در CFTC ثبت نام کند.

در این گزارش آمده است که اگر اکثریت کمیسیون‌های CFTC با این نتایج موافق باشند، آژانس می‌تواند ظرف یک ماه پرونده‌ای را در دادگاه فدرال تشکیل دهد.

فروپاشی شبکه سلسیوس قبلاً منجر به پیگرد قانونی شده است، با لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، ادعا می کند که Mashinsky اظهارات نادرستی در مورد ایمنی این پلت فرم ارائه کرده و وضعیت مالی شرکت را نادرست معرفی کرده است.

جیمز در شکایتی که در ژانویه تنظیم شد، ماشینسکی را متهم کرد که از صدها هزار سرمایه گذار، از جمله بیش از 26000 نیویورکی، میلیاردها دلار کلاهبرداری کرده است.

او او را متهم کرد که از «اظهارات نادرست و گمراه‌کننده» برای ترغیب مشتریان به واریز میلیاردها دلار استفاده می‌کند.

ماشینسکی و وکلای او به دنبال رد اتهامات هستند و استدلال می کنند که این دعوا نشان دهنده عدم درک از تجارت سلسیوس است.

ماشینسکی که در سال 2017 شرکت سلسیوس را تأسیس کرد، از طریق یک عرضه اولیه سکه، سرمایه جمع آوری کرد.

این شرکت با ارائه پیشنهادات وام و نرخ های بهره جذاب برای سپرده های توکن مجازی، افزایش قابل توجهی در محبوبیت خود در طول همه گیری تجربه کرد.

ماشینسکی اغلب این پیشنهادات را به عنوان جایگزین های امن تری نسبت به آنهایی که توسط بانک های سنتی ارائه می شود قرار می دهد. با این حال، سقوط استیبل کوین الگوریتمی UST و رکود در بازار کریپتوها منجر به عواقب فاجعه‌باری برای این شرکت شد.

علیرغم انکار شدید ضررهای قابل توجه، سلسیوس با موجی از برداشت‌های مشتری مواجه شد، در نهایت برداشت‌ها را در ژوئن 2022 متوقف کرد و یک ماه بعد درخواست حمایت از ورشکستگی را ارائه کرد.

شایان ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و دادستان های فدرال در منهتن نیز تحقیقات خود را در مورد درجه سانتیگراد بر اساس پرونده های ورشکستگی انجام می دهند.

رگولاتورهای ایالات متحده بررسی دقیق شرکت های رمزنگاری را افزایش می دهند

اقدام CFTC علیه سلسیوس در حالی صورت می گیرد که این آژانس اخیراً به طور فزاینده ای در صنعت کریپتو درگیر شده است.

در ماه مارس، آژانس نظارتی اعلام کرد که از بایننس و موسس Changpeng “CZ” Zhao به اتهام اینکه صرافی رمزنگاری آگاهانه محصولات مشتقات رمزنگاری ثبت نشده در ایالات متحده را در تخطی از قانون ارائه کرده است، شکایت کرده است.

در گزارش بلومبرگ آمده است که روستین بهنام، رئیس CFTC اخیراً به قانون‌گذاران اطلاع داده است که رگولاتور بیش از 85 پرونده مربوط به کلاهبرداری و دستکاری در بازار دارایی‌های دیجیتال را مطرح کرده است که منجر به جریمه و بازپرداخت بیش از 4 میلیارد دلار شده است.

CFTC صلاحیت خود را بر بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) اعلام می‌کند و آن‌ها را کالا در نظر می‌گیرد و در موارد مشکوک به تقلب یا دستکاری ادعای اختیار می‌کند.

به طور جداگانه، SEC همچنین شکایت هایی را علیه Binance و Coinbase، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال ایالات متحده، تنظیم کرده است. هر دو شرکت بی گناه خود را حفظ می کنند.

علاوه بر این، کمیسیون اقدامات اجرایی علیه مبادلات رمزنگاری انجام داده است کراکن و بیت ترکسو همچنین پلتفرم وام دهی کریپتو رابطه امسال تا اینجای کار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا