ارز دیجیتال

متحدان داعش از رمزارز برای جمع آوری میلیون ها نفر برای تروریسم استفاده کردند

منبع: Adobe / Catalin Pop

بر اساس گزارش جدید آزمایشگاه TRM، گروه های تروریستی خاورمیانه مرتبط با داعش به طور فزاینده ای برای انجام عملیات خود به ارزهای دیجیتال روی می آورند.

روز جمعه، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین و انطباق نوشت که “شواهد در حال افزایش روی زنجیره” از شبکه های سازمان در دارایی های دیجیتال تاجیکستان، اندونزی، پاکستان و افغانستان – به ویژه استیبل کوین های تتر (USDT) در شبکه ترون (TRX) را یافته است.

به گفته این شرکت، یکی از این گروه ها در تاجیکستان آدرسی را کنترل می کرد که در سال 2022، به عنوان بخشی از یک کمپین جمع آوری کمک مالی برای جذب جنگجویان برای یکی از وابستگان داعش، ISKP، 2 میلیون دلار USDT در ترون دریافت کرد.

آزمایشگاه TRM توضیح داد: «ISKP از مدت ها قبل به دنبال استخدام تاجیک ها برای پیوستن به ISKP در افغانستان و انجام حملات علیه دولت تاجیک بوده است. در سال 2022، ISKP اولین حملات خود را در تاجیکستان انجام داد.

طرف‌های پشت این آدرس از یک صرافی کنترل‌شده KYC برای نقد کردن برخی از وجوه آن استفاده کردند که به آزمایشگاه‌های TRM و صرافی اجازه داد دستگیری شمیل هوکوماتوف، یکی از حامیان ارشد داعش، ماه گذشته.

وقتی صحبت از تنظیم ارزهای رمزنگاری شده – به ویژه در غرب – به میان می‌آید، این موضوع اصلی است. در حالی که طرفداران این فناوری اغلب از دارایی های دیجیتال به عنوان ابزاری برای حاکمیت مالی و حریم خصوصی حمایت می کنند، پر سر و صداترین منتقدان در واشنگتن آن را به عنوان راه های بالقوه برای پولشویی و نقض تحریم ها می دانند که با استفاده از ریل های بانکی سنتی در دسترس نیستند.

رگولاتورهای ایالات متحده هیچ حرکتی برای ممنوعیت کامل رمزارزها انجام نداده اند، اما وزارت خزانه داری ایالات متحده اشاره شد استفاده فعال از آن برای تأمین مالی تروریسم و ​​سایر اشکال تأمین مالی غیرقانونی – از جمله توسط داعش.

در واقع یک لایحه دو حزبی سنا پیشنهاد شده هفته گذشته به دنبال این است که به وزارت خزانه داری مقامات جدید برای سرکوب اپراتورهای صرافی DeFi که با الزامات شناخت مشتری شما (KYC) و ضد پولشویی (AML) معمولی صرافی های متمرکز مطابقت ندارند، اعطا کند.

تامین مالی تروریسم در سراسر جهان

علاوه بر تاجیکستان، سازمان‌های تروریستی حساب‌هایی در اندونزی داشتند که 517000 دلار به عنوان بخشی از کمپین‌های جعلی جمع‌آوری کمک مالی برای آزاد کردن خانواده‌های داعشی که در اردوگاه‌های سوریه نگهداری می‌شوند، دریافت کردند – دوباره از USDT در ترون استفاده کردند.

امسال، یک واحد رسانه‌ای متصل به ISPP وابسته به داعش، پیام‌هایی را به سرور پیام‌رسان داعش شامل چندین آدرس رمزنگاری ارسال کرد. مالک حساب ادعا می‌کرد که برای کمک به بازماندگان زلزله‌های فوریه ۲۰۲۳ در ترکیه و سوریه درخواست کمک مالی می‌کند، اما نشانی‌ها قبلاً توسط آزمایشگاه TRM به عنوان متصل به ISPP علامت‌گذاری شده بود.

این شرکت در پایان گفت: «پیدا کردن این کمپین‌ها، ردیابی کمک‌های مالی در بلاک چین و شناسایی اهداکنندگان برای ترسیم نقشه‌برداری و ایجاد اختلال در شبکه‌های طرفدار داعش در سراسر جهان بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا