ارز دیجیتال

مقامات ایالات متحده گفتگوهای Jump Trading و Jane Street درباره TerraUSD Bailout را بررسی می کنند

بنیانگذار ترا دو کوون منبع: اسکرین شات ویدیو، Terra / YouTube

وزارت دادگستری ایالات متحده دو شرکت تجاری بزرگ جامپ تریدینگ و جین استریت را در مورد طرح‌هایی برای نجات احتمالی استیبل کوین الگوریتمی ناموفق TerraUSD (UST) شبکه Terra مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ از دوشنبه، دادستان ها اکنون در حال بررسی گفتگوهای چت گروهی در تلگرام با شرکت کنندگان از جین استریت و جامپ تریدینگ هستند. گفته می شود که گفتگوها در مورد کمک احتمالی TerraUSD بود.

در این گزارش به نقل از یک “فرد آشنا با موضوع که نخواسته است هویتش فاش شود.”

این گزارش خاطرنشان کرد که تاکنون هیچ کس در نتیجه بررسی پیام‌های چت متهم به تخلفی نشده است. همچنین گفت که بررسی دقیق لزوماً به معنای طرح اتهام نیست.

نجات بالقوه UST که مورد بحث قرار گرفت هرگز عملی نشد و UST در ماه مه سال گذشته سقوط کرد و دارندگان بیشتر پول خود را در نتیجه از دست دادند.

اعضای تیم Terraform Labs مورد سوال قرار گرفتند

در همین حال، یک گزارش وال استریت ژورنال از روز دوشنبه گفت که مقامات FBI و دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه جنوبی نیویورک (SDNY) قبلاً از اعضای تیم قبلی Terraform Labs، شرکتی که مسئول توسعه بلاک چین Terra است، بازجویی کرده اند.

گزارش شده است که این بازجویی مقامات را به طرح اتهامات جنایی علیه دو کوون، بنیانگذار Terra، که هنوز از مقامات کره جنوبی متواری است، نزدیکتر کرده است.

کوون در کره جنوبی به اتهام نقض قانون بازار سرمایه و ارتکاب کلاهبرداری تحت تعقیب است، اتهاماتی که او رد کرده و آنها را “با انگیزه سیاسی” خوانده است.

SEC شکایت می کند

این سوال توسط مقامات آمریکایی پس از آن صورت گرفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در ماه فوریه از آزمایشگاه‌های Do Kwon و Terraform در دادگاه نیویورک به دلیل “سازمان دهی یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری در دارایی‌های رمزنگاری شده” در دادگاهی در نیویورک شکایت کرد. […]”

منابع وال استریت ژورنال گفتند که شکایت SEC و تحقیقات وزارت دادگستری قلمرو مشابهی را در بر می گیرد.

محل نگهداری دو کوون مشخص نیست

محل اختفای دو کوون از سال گذشته در هاله ای از ابهام بوده است، اما برخی کارشناسان معتقدند که این شهروند کره جنوبی ممکن است در صربستان مخفی شده باشد. صربستان هرگز معاهده استرداد با کره جنوبی را امضا نکرده است و کارشناسان می گویند که دادستان های کره جنوبی بدون آن زمان دشواری برای دستگیری او خواهند داشت.

در اوایل سال جاری، گروهی از مقامات کره جنوبی به منظور یافتن مکان Do Kwon به صربستان سفر کردند. متاسفانه برای مسئولان، تلاش ها برای مکان یابی کوون تاکنون نتیجه نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا