ارز دیجیتال

نماینده ایالات متحده وارن دیویدسون از CBDC ها انتقاد می کند و در عوض از پول P2P بدون مجوز حمایت می کند

منبع: Pexels / Karolina Grabowska

نماینده جمهوریخواه ایالات متحده، وارن دیویدسون، موضع خود را در برابر ارز دیجیتال بانک مرکزی دولتی (CBDC) تکرار کرده و مدعی شده است که باید آنها را ممنوع و جرم انگاری کرد.

دیویدسون در پاسخ به یک آگهی شغلی از سوی بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو، برای یک «معمار ارشد رمزارز» برای کار بر روی یک پروژه CBDC، فدرال رزرو را به «ساخت معادل مالی ستاره مرگ» متهم کرد.

او از دولت خواست که «به سرعت» هرگونه فعالیت مرتبط با طراحی، ساخت، توسعه یا آزمایش CBDCها را ممنوع و جرم انگاری کند.

“ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پول را به ابزاری برای اجبار و کنترل تبدیل می کند.”

دیویدسون در یک توییت جداگانه اشاره کرد که پول نباید توسط یک مقام مرکزی قابل برنامه ریزی باشد و از استفاده از تراکنش های همتا به همتای بدون مجوز (P2P) به جای CBDC ها حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: پول باید یک ذخیره پایدار ارزش و وسیله مبادله ای کارآمد باشد نه ابزاری برای نظارت، اجبار و کنترل.

نماینده کنگره به نمایندگی از ناحیه 8 اوهایو به شدت مخالف توسعه CBDC ها بوده است. در ماه مارس، دیویدسون نامه نوشت به کنگره، و از همکارانش خواست تا با CBDC ها مقابله کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت از استفاده از CBDC دولتی در معاملات خصوصی به عنوان پول استفاده می کند که بر حریم خصوصی و آزادی شهروندان ایالات متحده در معاملات نقدی تأثیر می گذارد.

دیویدسون قبلاً قانونی را برای اخراج گری جنسلر، رئیس SEC در ماه آوریل ارائه کرده بود و انگیزه خود را “مجموعه ای طولانی از سوء استفاده ها” ذکر کرده بود.

محدوده دلار دیجیتال محو می شود

فدرال رزرو به طور فعال در تحقیق در مورد CBDC مورد حمایت دولت – دلار دیجیتال – شرکت داشته است که جنجال هایی را در کشور برانگیخته است. با این حال، آن را گفت که CBDC بدون مجوز از کنگره صادر نمی شود.

گفته می شود، مانند دیویدسون، گروهی از سیاستمداران ضد CBDC با این پیام ظاهر شده اند که دلار دیجیتال چیزی برای ترس است. به عنوان مثال، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که برای نامزدی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری نامزد شده است. ممنوع شد استفاده از “دلار دیجیتال متمرکز” در ماه می.

جنبش ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی تلاشی برای نظارت و کنترل امور مالی آمریکایی ها است. DeSantis در آن زمان خاطرنشان کرد: این امر حریم خصوصی را نقض می کند، انتخاب مصرف کننده را محدود می کند و رقابت در بازار را تضعیف می کند.

علاوه بر این، تام ایمر جمهوری خواه نسبت به پول دیجیتالی تحت کنترل دولت هشدار داده و آن را «سلاحی» برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی خوانده است. او همچنین یک لایحه – قانون ایالتی ضد نظارت CBDC – برای منع فدرال رزرو از صدور CBDC در ایالات متحده و همچنین بهبود نظارت بر تمام کارهای مربوط به CBDC که در فدرال رزرو انجام می شود، ارائه کرد.

با انبوهی از مخالفت‌های مجلس نمایندگان ایالات متحده، دلار دیجیتال در آینده نزدیک کمتر محتمل به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا