شبکه های اجتماعی

علی بابا و مورچه قصد دارند تراشه های RISC-V را برای پرداخت راه اندازی کنند

علی بابا واحد تراشه گروه هلدینگ T-Head و Alipay، سرویس پرداخت زیر مجموعه مالی علی بابا گروه مورچهاین دو نهاد گفتند، تراشه های محاسباتی را برای پرداخت های ایمن بر اساس معماری مجموعه دستورالعمل RISC-V منتشر خواهد کرد.

این توسعه در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های چینی به دنبال محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده که بخش نیمه هادی چین را هدف قرار داده است، به سرمایه‌گذاری هنگفت بر روی تراشه‌ها ادامه می‌دهند.

Alipay و T-Head روز پنجشنبه گفتند که این تراشه در دستگاه‌های سخت‌افزاری تعبیه شده و برای افزایش پرداخت‌های موبایلی که در چین از طریق استفاده از کدهای QR محبوب هستند، استفاده می‌شود.

یکی از سخنگویان Alipay هیچ تاریخی برای عرضه تراشه ها اعلام نکرد اما گفت که به زودی در دستگاه های سخت افزاری موجود تجاری قرار خواهد گرفت و افزود که این تراشه ها با همکاری سایر شرکت های طراحی تراشه تولید خواهند شد.

T-Head، واحدی تحت بخش رایانش ابری علی‌بابا، برای اولین بار از سری پردازنده‌های هسته‌ای مبتنی بر RISC-V Xuantie خود در سال 2019 رونمایی کرد.

علی بابا یکی از چندین شرکت فناوری چینی است که منابع تحقیق و توسعه را در RISC-V، یک معماری تراشه جایگزین، می‌ریزد. معماری غالب برای اکثر تراشه‌های محاسباتی تلفن همراه از شرکت Arm Ltd مستقر در انگلستان است.

ماهیت منبع باز طراحی RISC-V در تئوری آن را کمتر مستعد محدودیت های صادراتی می کند.

علی بابا این تراشه را در رویدادی رونمایی کرد که به گفته شرکت اولین “کنفرانس اکوسیستم توسعه دهندگان Xuantie RISC-V” است.

نمایندگان شرکت هایی از جمله Alphabet Inc. شرکت اینتل و فن آوری های تخیل علی بابا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که در این رویداد حضور داشتند.

در سال 2019، واشنگتن محدودیت‌هایی را برای صادرات چین اعمال کرد شرکت فناوری هواوی با مسئولیت محدود، که دسترسی شرکت به طرح های ARM را در هاله ای از ابهام قرار داد.

در اواخر سال 2022، ایالات متحده محدودیت‌های صادراتی مشابهی را در کارخانه‌های تراشه‌های چینی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اعمال کرد.

در مقابل این پس‌زمینه، اشتیاق به RISC-V در چین افزایش یافته است و شرکت‌های چینی بیشتر و بیشتری به کنسرسیوم‌های معماری می‌پیوندند.

در رویداد روز پنجشنبه، نی گوانگنان، دانشمند مشهور کامپیوتر در آکادمی مهندسی چین، چین را به عنوان “ستون فقرات” RISC-V توصیف کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، او گفت: «صنعت تراشه چین و کل اکوسیستم تراشه به طور فزاینده ای بر روی معماری RISC-V تمرکز خواهند کرد.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا