شبکه های اجتماعی

یک مقام آمریکایی می‌گوید که محدودیت‌های صادرات تراشه با هدف آسیب رساندن به کسب‌وکارها نیست

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که اجرای کنترل صادرات تجهیزات نیمه هادی توسط ایالات متحده به منظور تداخل در فعالیت های تجاری نیست و تاکید کرد که از نزدیک با دولت کره جنوبی و صنایع مرتبط در این زمینه تعامل خواهد داشت.

تئا کندلردستیار وزیر بازرگانی ایالات متحده در امور مدیریت صادرات این اظهارات را بیان کرد واشنگتنمجموعه جدید محدودیت‌های صادراتی این کشور نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که ضربه‌ای جدی به شرکت‌های سازنده تراشه‌های کره جنوبی وارد می‌کنند. سامسونگ الکترونیک و SK hynix.

محدودیت صادرات اعلام شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا در 7 اکتبر، شرکت های آمریکایی را ملزم به دریافت مجوز برای ارسال تجهیزات خود به چین کرد که می توان از آنها برای تولید پیشرفته استفاده کرد چیپس. گزارش ها حاکی از آن است که محموله ها به شرکت های خارجی فعال در چین به صورت موردی بررسی می شود خبرگزاری یونهاپ.

همچنین بخوانید

انویدیا تراشه پیشرفته جدیدی را برای چین ارائه می دهد که کنترل صادرات ایالات متحده را برآورده می کند
تصاحب تولید تراشه Elmosamp39 توسط چین با مانعی در آلمان روبرو شد

به سامسونگ و SK hynix معافیت یک ساله داده شده است که آنها را از شروط بازبینی خلاص می کند، اگرچه سؤالاتی در مورد اینکه پس از پایان مهلت بعدی چه خواهد شد باقی می ماند.

کندلر در یک میزگرد مطبوعاتی در سئول گفت: «تدابیری که ما به اجرا درآورده‌ایم متوجه نگرانی‌های امنیت ملی ما است و نیازمند محدودیت دسترسی به فناوری‌هایی است که می‌توانند برای کاربردهای نظامی و اشاعه‌ای استفاده شوند».

او گفت: «در حالی که ما باید از امنیت ملی محافظت کنیم، نمی‌خواهیم بی‌رویه در تجارت تجاری دخالت کنیم.»

این اقدام به‌عنوان سرکوب پکن برای قطع تامین قطعات تراشه‌های حیاتی و مسدود کردن تلاش آن برای توسعه تراشه‌ها و قابلیت‌های نظامی تلقی می‌شود.

کندلر گفت که در این مرحله نمی‌تواند پیش‌بینی کند که بعد از انقضای معافیت موقت چگونه اتفاق می‌افتد، اما دولت آمریکا تحت تأثیر کنترل‌های صادراتی به مذاکرات با شرکت‌های کره‌ای ادامه خواهد داد.

او گفت: “ما ملاقات خواهیم کرد، با آنها در ارتباط بسیار نزدیک خواهیم بود تا در سال آینده غافلگیری نشود.”

تجهیزات و فناوری های مشمول مجوز برای حمل و نقل شامل تراشه های DRAM در 18 نانومتر یا کمتر است. NAND تراشه های فلش در 128 لایه یا بالاتر، یا تراشه های منطقی در 14 نانومتر یا کمتر.

سامسونگ یک کارخانه تولید فلش NAND در Xian و یک کارخانه بسته بندی تراشه در سوژو دارد. SK Hynix یک کارخانه DRAM در Wuxi، یک کارخانه پس از پردازش در Chongqing و یک کارخانه NAND در Dalian دارد که از آن خریداری کرده است. اینتل.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا