ارز دیجیتال

وزیر دارایی پاکستان با استناد به مقررات FATF می گوید این کشور هرگز رمزارزها را قانونی نخواهد کرد

منبع تصویر: Pixabay

وزیر دارایی پاکستان با استناد به مقررات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفته است که این کشور تجارت کریپتو را قانونی نخواهد کرد.

روز چهارشنبه، عایشه قاوس، وزیر دولت پاکستان در امور دارایی گفت که دولت نمی تواند به دلیل خروج اخیر این کشور از لیست خاکستری FATF، اجازه تجارت کریپتو را بدهد.

او در جلسه کمیته دائمی امور مالی و درآمد سنا گفت: «اجازه تجارت در ارزهای دیجیتال نمی‌تواند اعطا شود».

کریپتوکارنسی مجاز نخواهد بود. ما نمی‌توانیم با ارزهای دیجیتال معامله کنیم. اکنون که از FATF خارج شده‌ایم، این منطقه‌ای است که باید از آن اجتناب کنیم. رمزارز همچنین می‌تواند منجر به تروریسم مالی شود. بهانه‌هایی علیه ما.»

در اکتبر سال گذشته، FATF پاکستان را از فهرست کشورهای تحت “نظارت فزاینده” حذف کرد و مدعی شد که این کشور “نقایص فنی را برای انجام تعهدات برنامه‌های اقدام خود برطرف کرده است”.

پاکستان از سال 2018 در فهرست خاکستری سازمان جهانی پولشویی و تامین مالی قرار داشت.

FATF یک سازمان بین دولتی است که وظیفه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بر عهده دارد. این سازمان از سال 2000 “لیست سیاه” و همچنین “فهرست خاکستری” را حفظ کرده است.

کشورهایی که در فهرست خاکستری قرار دارند در بخش خدمات مالی با محدودیت هایی روبرو هستند، در حالی که کشورهایی که در لیست سیاه قرار دارند ممکن است مشمول تحریم های اقتصادی اعضای FATF شوند.

مقامات پاکستانی خواستار ممنوعیت کریپتو شدند

در حالی که پاکستان تا کنون ارزهای دیجیتال را قانونی نکرده است، این کشور ممنوعیتی برای طبقه دارایی دیجیتال اعمال نکرده است. با این حال، این می تواند تغییر کند زیرا برخی از سیاست گذاران از ممنوعیت این صنعت حمایت می کنند.

برای اولین بار، سناتور فاروق نایک خواستار ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال با استناد به خطرات تامین مالی تروریسم و ​​همچنین ماهیت سوداگرانه ارزهای دیجیتال شده است.

علاوه بر این، بانک دولتی پاکستان (SBP)، بانک مرکزی این کشور، طبق گزارش‌ها، ارزهای دیجیتال را کلاهبرداری کامل توصیف کرده است که هرگز در این کشور شناسایی نمی‌شوند.

گاوس همچنین مدعی شد که بانک مرکزی کار بر روی ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است.

او گفت: «بانک ایالتی پاکستان (SBP) و وزارت فناوری اطلاعات کار خود را برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال آغاز کرده‌اند، و افزود که FATF نیز شرایطی را وضع کرده است و ارزهای دیجیتال مجاز نخواهند بود.

پاکستان در سال‌های اخیر افزایشی را در پذیرش ارزهای دیجیتال تجربه کرده است زیرا این کشور از تورم فزاینده و نرخ بالای جمعیت بدون بانک رنج می‌برد. طبق گزارش بانک جهانی، این شهرستان بیش از 100 میلیون بزرگسال بدون حساب بانکی دارد.

طبق گزارش Chainalysis، یک پلتفرم داده بلاک چین، این کشور در شاخص جهانی پذیرش رمزنگاری برای سال 2021 در رتبه سوم قرار گرفت. با این حال، در سال 2022 به رتبه ششم سقوط کرد.

در گزارشی در سال 2021، هیئت مشاوره سیاست فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت پاکستان فاش کرد که پاکستانی‌ها تقریباً 20 میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا