شبکه های اجتماعی

سقوط FTX به وام دهنده کریپتو Genesis رسید. Bankman-Fried، افراد مشهور شکایت کردند

عمده رمزنگاری بازیکن روایت آفرینش در انجیل گلوبال کپیتال بازخرید مشتریان در کسب و کار وام دهی خود را به دلیل شکست ناگهانی صرافی ارزهای دیجیتال به حالت تعلیق درآورد. FTXدر حالی که اسناد دادگاه نشان می‌داد که سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، با پیگرد قانونی مواجه است.

پس از آنکه معامله‌گران در عرض سه روز 6 میلیارد دلار از این پلتفرم خارج کردند و صرافی رقیب بایننس از معامله نجات صرف‌نظر کرد، FTX روز جمعه برای محافظت از ورشکستگی در ایالات متحده در بالاترین سطح اعتبار تا به امروز درخواست داد. پس از انبوهی از توییت ها و مصاحبه های بانکمن-فرید، FTX گفت که او “هیچ نقشی مستمر” در شرکت ندارد و از طرف آن صحبت نمی کند.

فروپاشی FTX در سراسر صنعت موج زد، نقدینگی شرکت‌هایی را که زمانی یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزنگاری جهان بود، کاهش داد، و باعث تحقیقات توسط قانون‌گذاران در چندین کشور شد.

همچنین بخوانید

در بحبوحه آشفتگی توییتر، ایلان ماسک در آزمایش پرداختی 56 میلیارد تسلا ایستادگی می کند
در حالی که صرافی های رقیب تلاش می کنند سرمایه گذاران را آرام کنند، تنظیم کننده ها به دور FTX می پردازند

قانونگذاران کنگره ایالات متحده روز چهارشنبه گفتند که در حال برنامه ریزی برای جلسات استماع در مورد FTX قبل از پایان سال هستند، در حالی که وزارت خدمات مالی نیویورک گفت که وضعیت در جنسیس را زیر نظر دارد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری، در حالی که مستقیماً نامی از FTX نمی برد، روز چهارشنبه گفت که نظارت مؤثرتری بر بازارهای رمزنگاری برای پرداختن به خطراتی که قبلاً شناسایی شده بود و “در مرکز استرس های بازار کریپتو در هفته گذشته بود” مورد نیاز است و از کنگره خواست تا سریعا عمل کنید.

شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Digital Currency Group، مادر نهایی جنسیس، و همچنین مدیر دارایی های رمزنگاری Grayscale، در توییتر اعلام کرد که تصمیم جنسیس برای تعلیق بازخریدها «در پاسخ به جابه جایی شدید بازار و از دست دادن اعتماد صنعت ناشی از انفجار FTX.”

براساس وب‌سایت این شرکت، جنسیس، که خدمات خرید و فروش و نگهداری رمزارز را نیز از طریق یک شرکت وابسته ارائه می‌کند که تحت تأثیر قرار نگرفته است، در پایان سه ماهه سوم 2.8 میلیارد دلار وام فعال داشت. سال گذشته 130.6 میلیارد دلار وام کریپتو تمدید کرد و 116.5 میلیارد دلار دارایی مبادله کرد.

این شرکت گفت که تعلیق در جنسیس “هیچ تاثیری بر عملیات تجاری DCG و سایر شرکت های تابعه ما ندارد.”

با این حال، Grayscale Bitcoin Trust، بزرگترین صندوق بیت کوین جهان، در روز چهارشنبه تقریباً 7 درصد سقوط کرد، در حالی که قیمت بیت کوین با 2.6 درصد کاهش به 16400 دلار رسید و در این ماه حدود 20 درصد کاهش یافت.

صرافی کریپتو جمینی، که توسط دوقلوهای Winklevoss تأسیس شد، گفت که برنامه سودآور «Earn» که از Genesis به عنوان شریک وام دهی خود استفاده می‌کند، قادر به پاسخگویی به بازخرید مشتریان نخواهد بود.

چندین شرکت رمزنگاری دیگر، از جمله Crypto.com و stablecoin تتر، روز چهارشنبه گفتند که در معرض جنسیس قرار ندارند.

جنسیس در مواجهه با پیامدهای سقوط FTX تنها نیست.

وال استریت ژورنال روز سه شنبه گزارش داد که وام دهنده کریپتو BlockFi که قبلا اذعان کرده بود در معرض FTX قرار دارد، قصد دارد کارگران خود را در حالی که آماده ورشکستگی می شود، اخراج کند.

در داخل صنعت، برخی از مدیران اثرات احتمالی موجی بیشتر را در نظر گرفتند.

جف هاوارد، رئیس فروش نهادی در هنگ‌کنگ گفت: «من فکر می‌کنم که کریپتوها یک بار دیگر از بین می‌روند، اما این بازیکنان ارزهای دیجیتال با سرمایه کمتری خواهند بود که به دلیل نداشتن تنوع در دارایی‌های خود سوختند.» تبادل دیجیتال OSL.

جو اوربان، مدیر معاملات الکترونیکی شرکت کارگزاری اصلی Clear Street، افزود: “اکوسیستم کریپتو به گونه ای در هم تنیده شده است که در کوتاه مدت باعث سرایت بیشتر می شود. خطر سرایت کریپتو همچنان در حال افزایش است.”

اقدام قانونی

در همین حال، پرونده های دادگاه ایالات متحده نشان داد که Bankman-Fried با اقدامات قانونی در ایالات متحده از سوی سرمایه گذارانی مواجه است که ادعا می کنند حساب های رمزنگاری با بازده این شرکت قانون فلوریدا را نقض می کند.

دعوای دسته جمعی پیشنهادی که اواخر روز سه‌شنبه در میامی ارائه شد، ادعا می‌کند که حساب‌های بازدهی FTX، اوراق بهادار ثبت‌نشده‌ای هستند که به‌طور غیرقانونی در ایالات متحده فروخته شده‌اند.

این شکایت همچنین از چندین چهره مشهور که به ترویج FTX کمک کرده اند، از جمله مدافع لیگ ملی فوتبال، خسارات وارده را می طلبد. تام بردی و ستاره تنیس نائومی اوزاکا.

نمایندگان بانکمن-فرید، برادی و اوزاکا بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

مقامات ایالات متحده و باهاما در مورد امکان آوردن بانکمن-فرید برای بازجویی به ایالات متحده بحث می کردند. بلومبرگ روز سه شنبه گزارش شد.

اما کلایتون فرناندر، کمیسر پلیس در باهاما، روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی پلیس در ناسائو گفت که پلیس با بنکمن-فرید مصاحبه یا ملاقات نکرده است و فرناندر در ارتباط با مقامات آمریکایی در ارتباط نبوده است. موضوع.

تصفیه کننده SPAT

انحلال گروه FTX موضوع اختلاف است، زیرا مدیران تصفیه مستقر در باهاما در یک دادخواست فصل 15 به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در نیویورک در اواخر روز سه‌شنبه ارائه کردند و صحت روند ورشکستگی ایالات متحده را زیر سوال بردند.

مدیران تصفیه که توسط یک قاضی باهاما در 10 نوامبر منصوب شدند، گفتند که از آنجایی که پرونده آنها قبل از تشکیل پرونده ورشکستگی FTX در ایالات متحده بود، آنها تنها کسانی بودند که مجاز به شروع روند ورشکستگی FTX و شرکت های وابسته به آن بودند.

روند ورشکستگی ایالات متحده شامل چندین شرکت گروه FTX با بیش از 100000 و احتمالاً بیش از 1 میلیون طلبکار می شود.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا