شبکه های اجتماعی

هزینه خدمات برای رشد اکوسیستم توسعه دهندگان در هند بسیار مهم است: Google

گوگل گفت که هزینه خدماتی که از توسعه دهندگان دریافت می کند به سرمایه گذاری های قابل توجهی که برای حمایت از رشد اکوسیستم اپلیکیشن های هند انجام داده کمک می کند.

به گفته گوگل، آن را رعایت کرده است CCIسفارش در مورد خط مشی پرداخت Google Play آن. علی‌رغم تلاش‌های قبلی توسعه‌دهندگان برای تعلیق سیستم هزینه صورت‌حساب درون‌برنامه‌ای گوگل، با ادعای عدم انطباق با این دستورالعمل، گوگل به اجرای سیاست خود در هند ادامه خواهد داد.

این کمیسیون رقابت هند (CCI) در حال بررسی سیستم صورت‌حساب انتخاب کاربر گوگل در پی شکایتی از سوی این شرکت است بنیاد اتحاد دیجیتال هند (ADIF) و گروه Tinder-owner Match. ADIF نشان دهنده استارت آپ های هندی است Paytm، MapmyIndia، Matrimony.com، و واقعا دیوانه وار.

به گزارش اکونومیک تایمز، نهاد نظارتی تصمیم گرفته است تا در مورد مطابقت گوگل با دستور خود علیه این شرکت از اکتبر سال گذشته تحقیق کند. مقررات ضد رقابت از گوگل خواسته است که دلیل ارائه صورت‌حساب انتخاب کاربر را به توسعه‌دهندگانی که برنامه‌ها را به کاربران در هند ارائه می‌دهند، اما نه برای توسعه‌دهندگان هندی که برنامه‌ها را به کاربران خارج از کشور ارائه می‌دهند، توضیح دهد.

این شرکت خاطرنشان می کند که تنها 3 درصد از توسعه دهندگان در هند کالاها و خدمات دیجیتالی را ارائه می دهند، بنابراین آنها باید هر گونه هزینه خدمات را بپردازند. علاوه بر این، حتی کمتر از 60 از 20000 توسعه دهنده وجود دارد که می توانند هزینه خدمات بالای 15٪ را متحمل شوند.

Google برای تمام تراکنش‌هایی که از طریق آن انجام می‌شود، کارمزد خدمات دریافت می‌کند فروشگاه Play، که معمولاً 15٪ یا کمتر است و کمترین مقدار در بین فروشگاه های بزرگ برنامه است. اگر کاربر بخواهد از طریق یک سیستم صورتحساب جایگزین پرداخت کند، که توسعه دهندگان استدلال می کنند که “هزینه خدمات بالا” است، این کارمزد 4٪ کاهش می یابد.

«در سال 2020، الزامات خط‌مشی پرداخت‌های خود را روشن کردیم و توسعه‌دهندگان در هند زمان زیادی برای ایجاد تغییرات لازم در برنامه‌های خود داشتند. گوگل در وبلاگ نوشت: ما با احترام از دستور CCI در اکتبر 2022 پیروی می کنیم و مطابق با آن دستور، صورتحساب انتخاب کاربر را برای همه برنامه نویسان در هند گسترش دادیم و خط مشی خود را که از 26 آوریل 2023 اجرایی شد، به روز کردیم.

سه گزینه صورت‌حساب برای توسعه‌دهندگان وجود دارد – صورت‌حساب Google Play برای تراکنش‌های آسان و مدیریت پرداخت متمرکز، یک سیستم صورت‌حساب جایگزین برای هند، و یک گزینه فقط مصرف برای برنامه‌هایی که بخشی از یک سرویس پولی هستند.

«بیشتر توسعه دهندگان در سطح جهان قبلاً یکی از این مسیرها را انتخاب کرده اند. در هند، اکنون که ضرب الاجل به پایان رسیده است، به توسعه دهندگان کشوری که هنوز یکی از این گزینه ها را اجرا نکرده اند، اطلاع می دهیم که اقدامات لازم را برای اطمینان از اجرای منصفانه خط مشی خود انجام خواهیم داد. گوگل گفت: ما همچنان از قوانین محلی پیروی می کنیم و با روندهای محلی همکاری می کنیم.

سال گذشته در ماه اکتبر، CCI گوگل را به دلیل اعمال تبعیض آمیز 2275 کرور روپیه جریمه کرد. به زودی پس از آن، گوگل سیستم صورت‌حساب انتخاب کاربر را در هند معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه می‌دهد گزینه‌های صورت‌حساب جایگزین مانند UPI، پرداخت‌های کارتی، بانکداری خالص و غیره را ارائه دهند. با این حال، حتی با وجود این گزینه ها، هنوز هم هزینه کمیسیون از 11٪ تا 26٪ وجود دارد، توسعه دهندگان شکایت دارند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا