شبکه های اجتماعی

نحوه خاموش کردن ردیابی دقیق مکان برای برنامه در آیفون

سیب ویژگی‌های بهبود یافته حریم خصوصی موقعیت مکانی را با iOS 15 معرفی کرد و به کاربران اجازه داد فقط داده‌های موقعیت مکانی تقریبی را با برنامه‌ها و سرویس‌هایی که درخواست می‌کنند به اشتراک بگذارند. ایده پشت این کار این بود که برنامه‌ها و سرویس‌ها فقط به داده‌های موقعیت مکانی تقریبی نیاز دارند تا به درستی کار کنند. این باعث می شود که ارائه اطلاعات دقیق مکان به آنها غیر ضروری باشد.

اما، برنامه هایی وجود دارند که به داده های مکان دقیق نیز نیاز دارند. همانطور که گفته شد، ما به آنها اجازه می دهیم و سپس فراموش می کنیم که کدام برنامه ها و سرویس ها به اطلاعات مکان ما دسترسی کامل دارند. در این صورت مهم است که بدانید کدام برنامه ها به موقعیت مکانی شما دسترسی کامل دارند و در این راهنما به شما خواهیم گفت که چگونه آن را بررسی کنید و چگونه می توانید آن را خاموش کنید. مکان دقیق ردیابی بر روی شما آیفون.

بسیاری از برنامه‌های iOS به‌طور پیش‌فرض از اولین باری که آنها را باز می‌کنید، مجوز ردیابی موقعیت مکانی دقیق را درخواست می‌کنند. و به راحتی می توان فراموش کرد که به چه تعداد یا کدام برنامه ها مجوز داده اید. در اینجا نحوه غیرفعال کردن ردیابی دقیق موقعیت مکانی آیفون آورده شده است.

مراحل خاموش کردن ردیابی دقیق موقعیت مکانی در آیفون برای برنامه ها

  • به تنظیمات آیفون خود بروید
  • به پایین بروید و Privacy & Security را انتخاب کنید
  • روی Location Services ضربه بزنید
  • برای بررسی اینکه آیا برنامه از ردیابی دقیق موقعیت مکانی استفاده می کند، برنامه را از لیست انتخاب کنید
  • کلید کنار گزینه Precise Location در پایین را خاموش کنید

توجه داشته باشید که برخی از برنامه ها برای عملکرد صحیح نیاز به دسترسی دقیق به مکان دارند. اگر مکان دقیق این برنامه ها را خاموش کنید، ممکن است به درستی کار نکنند.

همچنین اگر می خواهید ردیابی موقعیت مکانی را به طور کامل خاموش کنید، این گزینه را نیز دارید که هرگز را به عنوان گزینه انتخاب کنید.

تفاوت بین مکان دقیق و مکان تقریبی
همانطور که از نام پیداست، مکان دقیق داده‌های موقعیت مکانی دقیق مانند نام ساختمان، محل و غیره را به اشتراک می‌گذارد. مکان تقریبی فقط منطقه‌ای را به اشتراک می‌گذارد که حریم خصوصی کاربر را دست نخورده نگه می‌دارد.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا