شبکه های اجتماعی

چگونه به مدت 10 سال ایمیل های ارتش آمریکا به اشتباه به مالی ارسال می شد

طبق گزارش ها، یک اشتباه تایپی ساده منجر به ارسال میلیون ها ایمیل مرتبط با ارتش آمریکا به مالی، کشوری در غرب آفریقا و متحد روسیه شد. طبق گزارشی از فایننشال تایمز، مدت این شکست تا ده سال طول کشید. در مورد چگونگی این اتفاق: ظاهراً به جای اضافه کردن دامنه .MIL ارتش به آدرس ایمیل گیرنده خود، افراد اغلب به اشتباه .ML، شناسه کشور مالی را تایپ کردند.

Johannes Zuurbier، یک کارآفرین هلندی که برای مدیریت دامنه مالی قرارداد بسته است، به روزنامه گفت که بیش از یک دهه است که این اتفاق افتاده است. و علیرغم تلاش های مکرر خود برای هشدار دادن به دولت آمریکا این ادعا را داشت. تنها از ماه ژانویه، زوربیر 117000 ایمیل نادرست را رهگیری کرده است که به ادعای او، چندین مورد از آنها حاوی اطلاعات حساس مربوط به ارتش ایالات متحده است.

این گزارش ادعا می‌کند که بسیاری از ایمیل‌ها شامل سوابق پزشکی، اطلاعات اسناد هویتی، فهرست کارکنان پایگاه‌های نظامی، عکس‌های پایگاه‌های نظامی، گزارش‌های بازرسی نیروی دریایی، فهرست خدمه کشتی، سوابق مالیاتی و غیره است.

برخی از ایمیل‌ها توسط کارکنان ارتش، آژانس‌های مسافرتی که با ارتش ایالات متحده کار می‌کنند، اطلاعات ایالات متحده، پیمانکاران خصوصی و دیگران ارسال شده‌اند.

این گزارش با ذکر مثالی می‌گوید که ایمیلی از اوایل سال جاری گزارش شده است که شامل برنامه سفر ژنرال جیمز مک‌کانویل، رئیس ستاد ارتش ایالات متحده، برای سفر وی به اندونزی است. این ایمیل شامل «لیست کامل شماره اتاق‌ها» به همراه «جزئیات مجموعه کلید اتاق مک‌کانویل در گراند حیات جاکارتا» بود.

آنچه وزارت دفاع گفت
تیم گورمن، سخنگوی دفتر وزیر دفاع در ایمیلی به The Verge گفت: «وزارت دفاع از این موضوع آگاه است و تمام افشای غیرمجاز اطلاعات کنترل‌شده امنیت ملی یا اطلاعات غیرمحرمانه کنترل‌شده را جدی می‌گیرد». بیانیه. گورمن افزود که ایمیل‌های ارسال شده از دامنه .mil به مالی “مسدود” هستند و به فرستنده اطلاع داده می‌شود که باید آدرس ایمیل گیرندگان مورد نظر را تایید کند.

با این حال، او اذعان کرد که این امر دیگر سازمان‌های دولتی یا آن‌هایی که با دولت ایالات متحده کار می‌کنند را از ارسال اشتباه ایمیل‌ها به آدرس‌های مالی باز نمی‌دارد.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا