ارز دیجیتال

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، با اتهامات جنایی بیشتری روبرو شد – آخرین تغییر در یک پرونده پرمخاطب

منبع: Adobe / Alexander Potashev

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار شرم آور FTX، در حال حاضر با اتهامات جنایی دیگری از جمله اتهامات پنهان کردن اطلاعات از بانک ها مواجه است.

در کیفرخواستی که روز پنجشنبه هفته جاری منتشر شد، بانکمن-فرید به چهار فقره جنایی دیگر علاوه بر هشت اتهام اصلی علیه وی متهم شد. اتهامات جدید حول محور کلاهبرداری بانکی، راه اندازی یک تجارت انتقال پول بدون مجوز، و هزینه های کلاهبرداری در اوراق بهادار و کالاها بود.

اتهامات اولیه، که بانکمن-فرید نسبت به آنها بی گناه اعتراف کرده است، شامل سرقت میلیاردها دلار وجوه از مشتریان FTX و همچنین اتهامات گمراه کردن سرمایه گذاران و وام دهندگان است.

قابل ذکر است، اتهامات جدید نه تنها رفتار مجرمانه ادعایی بانکمن-فرید در اجرای FTX، بلکه بی نظمی های مربوط به کمک های مالی عظیم سیاسی او را نیز توصیف می کند. در کیفرخواست ادعا شده بود که رئیس سابق FTX تلاش کرده قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را زیر پا بگذارد و با طرح کمک مالی خود سعی در خرید نفوذ سیاسی داشته است.

بنکمن-فرید به عنوان کمک کننده بزرگ به حزب دموکرات شناخته می شد. او همچنین به اهداف دیگری کمک مالی کرده است، که اغلب بر سلامت، پیشگیری از بیماری همه گیر و تغییرات آب و هوایی متمرکز شده است، همه اینها بخشی از تلاش او برای «نوع دوستی مؤثر» است.

کیفرخواست جدید کمک های مالی FTX را فاش می کند

کیفرخواست جدید همچنین شامل توصیفی از ارتباط بین یک مشاور سیاسی شاغل در بانکمن-فرید و یکی از مدیران FTX بود که ماهیت واقعی این کمک‌ها را آشکار کرد.

بر اساس کیفرخواست، مشاور سیاسی به کارمند FTX گفت: «به طور کلی، شما که چهره چپ میانه هزینه‌های ما هستید، به این معنی است که برای مقاصد مبادله‌ای به بیداری‌های زیادی می‌پردازید».

کیفرخواست افزود که همان مدیر اجرایی بعداً بیش از یک میلیون دلار به گروهی «وابسته به مسائل طرفدار LGBTQ» که بانکمن-فرید انتخاب کرده بود، اهدا کرد.

یک اهداکننده بزرگ

داده های عمومی نشان می دهد که بنکمن-فرید پس از میلیاردر جورج سوروس، دومین کمک کننده بزرگ به حزب دموکرات در چرخه انتخابات 2021-2022 بود.

به گفته OpenSecrets، او بیش از 46 میلیون دلار به نامزدها و گروه های وابسته به حزب دموکرات اهدا کرد.

تا کنون، سیاستمداران دموکرات تنها قول داده اند که حدود 3 درصد از کل مبلغ دریافتی از بانکمن-فرید را برگردانند. این به رغم درخواست های مدیر عامل جدید FTX، کارشناس ورشکستگی جان ری سوم، برای بازگرداندن پول تا 28 فوریه است.

سام بنکمن-فرید پس از اینکه دادستان های ایالات متحده برای اولین بار علیه او اتهامات جنایی ارائه کردند در باهاما دستگیر شد. او بعداً به ایالات متحده مسترد شد و در آنجا پس از ارسال وثیقه 250 میلیون دلاری در دادگاه نیویورک از زندان آزاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا