چه طور

7 دلیل نیاز فروشندگان تجارت الکترونیک به نرم افزار مدیریت موجودی

7 دلیل نیاز فروشندگان تجارت الکترونیک به نرم افزار مدیریت موجودی

فروش تجارت الکترونیک در سال 2020 از 4.2 تریلیون دلار در سراسر جهان فراتر رفت. صنعت تجارت الکترونیک در حال رشد است و کارآفرینان در سال های آینده سود قابل توجهی خواهند داشت.

برای اجرای موفقیت آمیز تجارت الکترونیکی خود و پتانسیل رشد خود را افزایش دهید، باید به ابزارهایی دسترسی داشته باشید که اتوماسیون را تسهیل می کنند. به خواندن ادامه دهید تا با نرم افزار مدیریت موجودی و 7 دلیل نیاز فروشندگان تجارت الکترونیک به نرم افزار مدیریت موجودی آشنا شوید.

عکس توسط روبرتو کورتز بر پاشیدن

نرم افزار مدیریت موجودی چیست؟

نرم افزار مدیریت موجودی ابزار مفیدی است که فروشندگان تجارت الکترونیک می توانند از آن برای ردیابی بهتر موجودی و تصمیم گیری بهتر در مورد انبار و ذخیره محصول خود استفاده کنند. مدیریت موجودی مسئول مدیریت داده های زیر در مورد موجودی شما است:

پیگیری فروش محصولات

  • پیگیری خرید مواد
  • پیروی از فرآیند تولید محصول.
  • سطوح فعلی سهام خود را نظارت کنید.
  • روندهای فروش خود را شناسایی کنید.
  • شناسایی زمانی که سهام بیشتری نیاز به سفارش دارد.

اطلاعات موجودی خود را با استفاده از صفحات گسترده یا قلم و کاغذ پیگیری کنید. احتمال خطای انسانی و ثبت سوابق ضعیف شما را در برابر اشتباهاتی آسیب پذیر می کند که می تواند به روابط مشتری شما آسیب برساند. نرم افزار مدیریت موجودی به شما امکان می دهد بر روی کارهای مهم تری تمرکز کنید و به شما نظارت آگاهانه تری بر تصمیمات موجودی خود می دهد.

مردی که از لپ تاپ استفاده می کندعکس توسط حسابداری نیمکت بر پاشیدن

نرم افزار مدیریت موجودی چگونه کار می کند؟

مدیریت موجودی به شما کمک می کند تا موجودی خود را به صورت دیجیتال پیگیری کنید. ورود دستی داده ها می تواند حاشیه قابل توجهی برای خطای انسانی ایجاد کند، در حالی که استفاده از بارکدهای RFID برای ردیابی محصولات شما دقت بیشتری را فراهم می کند. هنگامی که محصولات خود را حمل می کنید، کارمندان انبار بارکد محصولات شما را اسکن می کنند که آنها را به سیستم مدیریت موجودی شما وارد می کند. بارکدهای RFID به ایجاد یک روش ردیابی دقیق تر و کارآمدتر کمک می کنند.

7 دلیل نیاز فروشندگان تجارت الکترونیک به نرم افزار مدیریت موجودی

اگر به این فکر می کنید که آیا نرم افزار مدیریت موجودی سرمایه گذاری مناسبی برای تجارت الکترونیک شماست، ما برخی از مزایای قدرتمندی را که نرم افزار مدیریت موجودی به فروشندگان ارائه می دهد ارائه کرده ایم. در نظر بگیرید که آیا نرم افزار مدیریت موجودی به شما کمک می کند تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کنید و عملیات روزانه کسب و کار را ساده کنید.

وزنه برداری را کاهش می دهد

هنگام راه اندازی یک کسب و کار تجارت الکترونیک، باید بدانید که کدام ابزارها می توانند عملیات روزانه شما را ساده کرده و برخی از کارهای سنگین را کاهش دهند. با خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار شما، مانند حسابداری و مدیریت ارتباط با مشتری، می توانید مسئولیت های خود را کاهش دهید و زمان بیشتری را صرف کنید توسعه استراتژی های بازاریابی و محصولات جدید برای کمک به رشد کسب و کار شما.

در مورد مدیریت موجودی نیز همینطور است. با نرم افزار مدیریت موجودی، می توانید مسئولیت خود را هنگام مدیریت موجودی خود کاهش دهید – می توانید هشدارهای خودکار را زمانی که زمان سفارش سهام بیشتر فرا می رسد دریافت کنید. شما می توانید پیش بینی های فروش بهتری داشته باشید تا مطمئن شوید که سهام را به بهترین شکل سفارش می دهید.

به جلوگیری از گرانی کمک می کند

باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما هنگام خرید محصول، سفارش خود را دریافت خواهند کرد. اگر روش های کارآمدی برای پیگیری سطح سهام خود نداشته باشید، می توانید محصولات خود را بیش از حد بفروشید. هنگامی که مشتریان محصولات خود را دریافت نمی کنند، این منجر به بررسی های منفی که می تواند باعث شود محصولات شما در جستجوها رتبه پایین تری داشته باشند.

مدیریت موجودی به شما کمک می کند تا سطح موجودی خود را بهتر پیگیری کنید و آگاهی خود را حفظ کنید کدام محصولات فروخته می شود برای جلوگیری از گران فروشی اجتناب از گران فروشی یکی از بالاترین اولویت ها برای اطمینان از موفقیت تجارت الکترونیک شما است.

شما را از سفارش بیش از حد سهام جلوگیری می کند

اگر سهام کمتری سفارش دهید و ارقام فروش پایین شما بر سودآوری کسب و کار شما تأثیر می گذارد. ذخیره کردن موجودی خود در انبارها و مراکز تکمیل هزینه دارد و شما برای فضایی که محصولاتتان در مرکز اشغال می‌کنند پرداخت می‌کنید، بنابراین سفارش بیش از حد موجودی ممکن است شما را بالاتر از بودجه قرار دهد.

مدیریت موجودی به شما کمک می‌کند فروش خود را پیش‌بینی کنید و سهام صحیح را مطابق با ارقام فروش خود سفارش دهید. اگر محصولات فصلی دارید که در زمان های خاصی از سال محبوبیت بیشتری دارند، نرم افزار مدیریت موجودی پیش بینی هایی را برای فروش شما مطابق با این روندها ایجاد می کند. همچنین می توانید تأسیس کنید ایده های ارتقای فروش مطابق با این پیش بینی ها برای کمک به افزایش فروش در مناطقی که فاقد آن هستند.

به شما بینشی برای بهبود سود ارائه می دهد

نرم‌افزار مدیریت موجودی اطلاعاتی در مورد اینکه کدام محصولات می‌فروشند و شرکت شما برای جابه‌جایی کدام محصولات تلاش می‌کند، ارائه می‌کند. با استفاده از این بینش ها، می توانید بیشترین بهره را از بازار ببرید و تصمیمات آگاهانه تری برای محصول بگیرید. اگر محصولی به سطوح سودآوری مطلوب نرسید، می توانید ارزیابی کنید که آیا زمان توقف فروش این محصول فرا رسیده است.

آمار آمازونعکس توسط آستین تیسل بر پاشیدن

پتانسیل برای سهام مرده را کاهش می دهد

اگر کسب و کار تجارت الکترونیک شما کالاهای فاسد شدنی را می فروشد، باید از سن هر محصول آگاه باشید. مدیریت موجودی به شما کمک می کند با اطمینان از اینکه اقلام بر اساس سن فروخته می شوند، از محصولات قدیمی جلوگیری کنید. اگر محصولات شما در حین نگهداری در مراکز تکمیل خراب شوند، سودآوری شما کاهش می یابد.

بهبود روابط با مشتری

فرض کنید محصولات محبوبی دارید که به سرعت به فروش می رسند و همیشه ارقام فروش بالایی را در این محصولات حفظ می کنید. مشتریان شما باید بدانند که سفارشات آنها به دست آنها می رسد. توسط ارائه خدمات ثابت، می توانید مشتریان یکبار مصرف را به حامیان وفادار کسب و کار خود تبدیل کنید.

ردیابی هزینه دقیق تر را ارائه می دهد

ردیابی هزینه ها برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری است، بنابراین باید هزینه های موجودی خود را با استفاده از آن پیگیری کنید نرم افزار مدیریت موجودی. شما باید بدانید که هزینه نگهداری موجودی شما چقدر است و مدیریت موجودی می تواند به شما کمک کند تا از مالیات ها، هزینه های ذخیره سازی و درآمد فروش خود آگاه باشید. داشتن همه این اطلاعات به آسانی به شما امکان می دهد برای کسب و کار خود تصمیماتی بگیرید که به شما در بهبود حاشیه سود کمک می کند.

تصویر رسیدعکس توسط توفیقو بربویه بر پاشیدن

خلاصه

سرمایه گذاری در نرم افزار مدیریت موجودی برای تجارت الکترونیک خود را در نظر بگیرید تا حجم کاری خود را کاهش داده و فرآیندهای خود را بهبود بخشد. نرم افزار مدیریت موجودی می تواند به شما کمک کند تا ردیابی دقیق تری داشته باشید و سهام را مطابق با پیش بینی فروش خود سفارش دهید. در نتیجه، شما یک فروشنده قابل اعتماد خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا