شبکه های اجتماعی

کمیسیون اروپا می‌گوید سقوط FTX نشان‌دهنده نیاز فوری برای نهایی کردن قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا است

«روش‌های مشکوک» در صرافی ارز دیجیتال در حال سقوط FTX اجازه داده نمی شد در زیر اتفاق بیفتد اتحادیه اروپا قوانینی که نیاز به نهایی شدن فوری دارند، یک ارشد کمیسیون اروپایی مقام گفت.

سقوط بیت کوین منجر به “زمستان کریپتو” شد که شاهد سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX و در اوایل این هفته وام دهنده ارزهای دیجیتال بود. BlockFi درخواست حمایت از ورشکستگی داد.

اتحادیه اروپا در مورد بازارهای پیشگامانه در قوانین دارایی های رمزنگاری شده به توافق رسیده است.MiCA) برای صدور مجوز و نظارت، انتظار می رود در سال 2024 اجرایی شود و بلوک را در خط مقدم تنظیم بخشی که به شدت کاهش یافته است، قرار دهد.

همچنین بخوانید

دادستان کل باهاما می گوید FTX همچنان تمرکز تحقیقات amp39activeamp39 است
وام دهنده کریپتو BlockFi برای ورشکستگی به قرار گرفتن در معرض FTX اشاره می کند

اما الکساندرا ژور-شردر، معاون مدیر کل در کمیسیونواحد خدمات مالی گفت که تکمیل تصویب MiCA با رای نهایی در پارلمان اروپا ضروری است.

او گفت که رویه‌های مشکوکی در FTX وجود داشت که در آن سوابق یا جداسازی حساب‌های مشتری و شرکت وجود نداشت و افزود که حدود 10 درصد از مشتریان این شرکت در بلوک بودند.

Jour-Schroeder در جلسه استماع پارلمان اروپا گفت: “همه این شکست ها بسیار جدی هستند. ما آنها را به خودی خود به عنوان شکست در بلاک چین یا دارایی های رمزنگاری نمی دانیم.”

تحت رژیم MiCA، هیچ شرکتی که دارایی‌های رمزنگاری شده را در اتحادیه اروپا ارائه می‌کرد، اجازه سازماندهی نداشت، شاید بهتر است بگوییم که سازماندهی نشده بودند، همانطور که FTX گزارش شده است.

بانک مرکزی اروپا رئیس جمهور کریستین لاگارد در اوایل این هفته به پارلمان گفت که MiCA یک گام در مسیر درست است، اما “باید یک MiCA 2” با دامنه وسیع تری وجود داشته باشد.

میکا را انجام دهید

Jour-Schroeder نسبت به بازگشایی مذاکرات در مورد MiCA هشدار داد و گفت که اولویت تصویب سریع قوانین اصلی است که از سرمایه گذاران و سیستم مالی محافظت می کند.

او گفت: “این باید اجرا شود. البته این بدان معنا نیست که کمیسیون پس از MiCA 1 دیگر فکر نمی کند.” و افزود که مدیران اتحادیه اروپا به امور مالی غیرمتمرکز و وام های رمزنگاری توجه خواهند کرد.

او گفت: «بیایید قدم دوم را قبل از مرحله اول انجام ندهیم. این MiCA در مقایسه با وضعیت موجود، گامی رو به جلو ایجاد خواهد کرد.

FTX مجوز فعالیت در اتحادیه اروپا را از رگولاتور اوراق بهادار قبرس برای اوراق بهادار سنتی اما نه دارایی های رمزنگاری شده داشت که با شروع مشکلات شرکت به حالت تعلیق درآمد.

استفن کرن، رئیس تجزیه و تحلیل ریسک در اتحادیه اروپا سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا (ESMA)، گفت شواهدی از سوء استفاده از بازار، حکمرانی ضعیف و عدم کنترل در بازارهای کریپتو وجود دارد، اما هیچ خطر قابل توجهی از سرریز به بخش مالی گسترده‌تر از FTX وجود ندارد.

“مشکلاتی در این صنعت وجود دارد. چارچوب نظارتی پس از اجرایی شدن، برای مقابله با این مسائل بسیار مهم خواهد بود.” کرن گفت.

کرن در پاسخ به این سوال که آیا ESMA می‌تواند در عین حال از اختیارات خود برای ممنوعیت محصولات کریپتو استفاده کند، گفت که داده‌های دقیق برای توجیه مداخله مورد نیاز است، اما ارقام برای بازارهای خارج از کشور محدود هستند و داده‌های شرکت‌ها غیرقابل اعتماد هستند.

کرن گفت: «اجرای چنین مداخله‌ای در محصول احتمالاً کاری دشوار خواهد بود.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا