شبکه های اجتماعی

ARTPARK-IISc با سرمایه کارناتاکا شتاب دهنده ای را برای تولید پیشرفته راه اندازی می کند

را کارناتاکا بر اساس بیانیه ای رسمی، ARTPARK-IISc با بودجه دولتی، مجوزی از وزارت صنایع سنگین (MHI) برای راه اندازی مرکز شتاب دهنده صنعتی برای ساخت پیشرفته برای رباتیک و سیستم های خودمختار (CAMRAS) برای توسعه فناوری در رباتیک و سیستم های خودمختار دریافت کرده است. .

هدف ARTPARK-IISc کاهش ردپای واردات سیستم‌های رباتیک و خودمختار، هواپیماهای بدون سرنشین، موتورها، تنظیم‌کننده‌های الکترونیکی و مدارهای چاپی است و در عین حال، شرکت‌های نسل بعدی را که ارزش هزاران کرور در این حوزه‌های تمرکز انتخابی تخمین زده می‌شود، آماده می‌کند.

این سازمان همچنین یک برنامه مهارتی را برای آموزش 2800 متخصص در زمینه تولید پیشرفته نسل بعدی برای رباتیک و فناوری های خودمختار تا سال 2025 رهبری خواهد کرد.

همچنین بخوانید

وکیل Wirecard bossamp39 در محاکمه کلاهبرداری اتهامات را amp39absurdamp39 می خواند
تسلا قصد دارد ماه آینده به فناوری راداری در خودروهای الکتریکی خود بازگردد

CN Ashwath Narayan، وزیر فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی، علم و فناوری، دولت کارناتاکا، در مورد این توسعه، گفت: “من خوشحالم که می بینم ARTPARK روشن کردن مسیر توسعه فناوری عصر جدید. این یک مثال خوب از این است که چگونه مشارکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند واقعاً صنعت را شکل دهند و تغییر گسترده‌ای در تقویت قابلیت‌های داخلی هند در بخش‌های کلیدی فناوری پیشرفته ایجاد کنند.»

“این یک لحظه افتخار برای دولت کارناتاکا است که بنیادی را ببیند که رشد و موفقیت را طی دو سال از آغاز به کار خود پرورش داده است. ما به تشویق نوآوری و تسهیل استارت آپ های جدید ادامه خواهیم داد.”

پنج مورد از پیش سرمایه‌گذاری‌های ARTPARK در زمینه پهپادهای باری پیشرفته، محرک‌های رباتیک، ربات‌های پادار، شارژ سیستم‌های خودکار و کنترل‌کننده‌های هوشمند، یک شتاب‌دهنده MHI به نام CAMRAS را تشکیل می‌دهند.

تاییدیه MHI تحت مولفه “راه اندازی 10 شتابدهنده صنعتی برای توسعه فناوری” طرح برای افزایش رقابت در بخش کالاهای سرمایه ای هند – فاز 2 که اوایل سال جاری اعلام شد، ارائه می شود.

MHI تحت طرح‌های مختلف خود برای هدایت رهبری تولیدی هند در سطح جهانی، همسو باآتمانیربهار بهارات‘ اهداف.

ARTPARK-IISc که در سال 2020 راه اندازی شد، اولین پارک هوش مصنوعی (AI) و فناوری رباتیک هند است و هدف آن ترویج نوآوری های فناوری در هوش مصنوعی و رباتیک است که با اجرای پروژه هایی در مراقبت های بهداشتی، آموزشی، تحرک، زیرساخت ها، کشاورزی، منجر به تأثیرات اجتماعی می شود. خرده فروشی و امنیت سایبری با تمرکز بر مشکلات منحصر به فرد هند.

این موسسه که توسط IISc (موسسه علوم هند) ترویج شده و توسط AI-foundry پشتیبانی می‌شود، بودجه اولیه 230 کرور روپیه را از وزارت علوم و فناوری (دولت هند) و دولت کارناتاکا دریافت کرده است.

اوماکانت سونیمدیر عامل ARTPARK گفت: “روباتیک و سیستم های خودمختار مانند پهپادها ارزش اقتصادی جدیدی ایجاد می کند که حدود 300 میلیارد دلار است و منادی فرصت های شغلی با ارزش و ایجاد IP برای اکوسیستم هند خواهد بود. پشتیبانی شتاب دهنده CAMRAS از MHI در یک مدل عمومی-خصوصی رویایی است و یک اکوسیستم حیاتی را برای #AatmanirbharBharat ایجاد می کند.”

MHI، تحت طرح خود، یک ممتاز را منصوب کرده است کمیته بررسی و نظارت پروژه برای ارائه توانمندسازی و ارزیابی این برنامه ها در ARTPARK-IISc.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا