چه طور

نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

Mastodon گزینه های زیادی را در پلتفرم خود ارائه می دهد تا به شما کنترل بهتری بر آنچه برای شما قابل مشاهده است و آنچه ممکن است مورد علاقه شما باشد، ارائه می دهد. اگر به طور فعال از Mastodon فقط برای دیدن پست‌ها به زبان‌هایی که نمی‌دانید استفاده کرده‌اید، راه بهتری برای مرور محتوا در پلتفرم وجود دارد. برای اطمینان از اینکه پست‌های ایجاد شده را فقط به زبان‌هایی می‌بینید که می‌شناسید، Mastodon به شما کمک می‌کند تا به‌طور مؤثری همه زبان‌های دیگر را از جدول زمانی خود مسدود کنید.

در این پست به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید پست های ساخته شده به زبان های خاص را از نمایش در Mastodon مسدود کنید، وقتی زبان ها را مسدود می کنید چه اتفاقی می افتد و چگونه آنها را در حساب خود رفع انسداد کنید.

نحوه مسدود کردن پست ها از زبان های خاص در Mastodon

Mastodon به شما این امکان را می دهد که پست ها را از زبان های خاص مسدود کنید و به شما امکان می دهد زبان دلخواه خود را برای مشاهده پست ها در پلت فرم انتخاب کنید. وقتی زبان دلخواه خود را انتخاب می‌کنید، همه زبان‌هایی که انتخاب نکرده‌اید مسدود می‌شوند و پست‌هایی با زبان‌های انتخاب‌نشده در جدول زمانی عمومی شما از جمله خطوط زمانی محلی و فدرال نشان داده نمی‌شوند. اگر افرادی را دنبال می کنید که گهگاه به زبانی که شما صحبت نمی کنید پست می گذارند، ممکن است همچنان این پست ها را در خط زمانی صفحه اصلی خود مشاهده کنید.

برای مسدود کردن پست‌های مبتنی بر زبان، باز کنید نمونه ماستودون شما در یک مرورگر وب و وارد حساب کاربری خود شوید. این امکان در برنامه رسمی Mastodon وجود ندارد زیرا گزینه فیلتر کردن پست ها را ندارد. هنگامی که وارد نمونه Mastodon خود شدید، روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

اکنون بارگذاری صفحه نمایش ظاهر را مشاهده خواهید کرد. در اینجا، بر روی برگه دیگر در قسمت «تنظیمات» در نوار کناری سمت چپ.

1670962927 958 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

در داخل صفحه تنظیمات، به پایین بروید زبان ها را فیلتر کنید بخش. در این بخش، فهرستی از تمام زبان هایی که در Mastodon پشتیبانی می شوند را مشاهده خواهید کرد. برای مسدود کردن برخی زبان‌ها (که احتمالاً تعدادشان زیاد است)، باید زبان‌هایی را که ترجیح می‌دهید در Mastodon ببینید، انتخاب کنید.

1670962927 402 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

به این ترتیب، فقط پست‌هایی از زبان‌هایی که انتخاب می‌کنید در جدول زمانی عمومی قابل مشاهده خواهند بود و همه زبان‌های دیگری که انتخاب نمی‌کنید به‌طور خودکار مسدود می‌شوند. بنابراین، شما اساساً به جای مسدود کردن فعال زبانی که نمی‌خواهید ببینید، زبانی را انتخاب می‌کنید که می‌دانید و می‌خواهید محتوا را از آن مشاهده کنید.

1670962927 502 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

از بخش زبان‌های فیلتر، کادرهای مجاور زبان دلخواه خود (زبان‌هایی که می‌خواهید پست‌ها را از آن‌ها مشاهده کنید) را علامت بزنید. به عنوان مثال، اگر به جز انگلیسی به زبان دیگری نمی خوانید یا صحبت نمی کنید، انگلیسی را از قسمت Filter languages ​​انتخاب می کنید. به این ترتیب، تمام زبان های دیگر (انتخاب نشده) در جدول زمانی عمومی مسدود می مانند.

پس از انتخاب زبان ها بر اساس ترجیح خود، روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات در پایین یا در گوشه سمت راست بالا.

1670962928 647 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

Mastodon اکنون فقط پست‌هایی را نشان می‌دهد که با استفاده از زبان‌های دلخواه شما به اشتراک گذاشته شده‌اند و مانع از نمایش همه زبان‌های دیگر در فیدهای شما می‌شوند.

وقتی پست ها را بر اساس زبان مسدود می کنم چه اتفاقی می افتد

همانطور که در بالا توضیح دادیم، تنها راه برای مسدود کردن پست‌های آپلود شده به زبان‌های خاص، انتخاب زبانی است که ترجیح می‌دهید استفاده کنید. بنابراین، هنگامی که از راهنمای فوق برای مسدود کردن زبان ها استفاده می کنید، Mastodon فقط پست هایی را نشان می دهد که به زبانی که شما برای مشاهده انتخاب کرده اید آپلود شده اند. پست‌هایی که به همه زبان‌های دیگر به اشتراک گذاشته می‌شوند در جدول زمانی عمومی در پلتفرم ظاهر نمی‌شوند، به این معنی که پست‌هایی را که به زبان انتخاب‌نشده در بخش‌های محلی و فدرال ایجاد شده‌اند، نخواهید دید.

با این حال، این تنظیم برای خط زمانی صفحه اصلی شما اعمال نمی شود که ممکن است همچنان پست ها را به همه زبان ها نشان دهد زیرا این پست ها از افرادی هستند که شما در Mastodon دنبال می کنید. از آنجایی که می‌توانید هشتگ‌های خاصی را نیز دنبال کنید، حتی پست‌هایی با هشتگ دنبال‌شده که به زبان مسدود شده آپلود شده‌اند نیز در خط زمانی صفحه اصلی ظاهر می‌شوند.

Mastodon به اشتراک می گذارد که “تشخیص زبان می تواند بسیار نادقیق باشد”، حتی اگر زبان هایی را برای فیلتر کردن پست ها انتخاب کنید. به همین دلیل، ممکن است مشاهده پست‌ها با زبان دلخواه خود را از دست بدهید یا ممکن است برخی از پست‌ها با زبان‌های مسدود شده همچنان در جدول زمانی شما ظاهر شوند.

نحوه رفع انسداد یک زبان ترجیحی در Mastodon

اگر می‌خواهید پست‌ها را از زبانی که قبلاً در Mastodon مسدود کرده‌اید مشاهده کنید، می‌توانید آن را به عنوان یکی از زبان‌های مورد نظر خود برای رفع انسداد انتخاب کنید. می‌توانید بدون رفع انسداد زبان‌های دیگری که ترجیح نمی‌دهید پست‌هایشان را ببینید، زبان خاصی را در Mastodon رفع انسداد کنید. برای رفع انسداد یک زبان خاص، باز کنید نمونه ماستودون شما در یک مرورگر وب و روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon
اکنون بارگذاری صفحه نمایش ظاهر را مشاهده خواهید کرد. در اینجا، بر روی برگه دیگر در قسمت “تنظیمات” در نوار کناری سمت چپ.

1670962927 958 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon
در داخل صفحه تنظیمات، به پایین بروید زبان ها را فیلتر کنید بخش. از اینجا، کادر مجاور زبانی را که می‌خواهید رفع انسداد کنید علامت بزنید. اگر بیش از یک زبان دارید که می‌خواهید انسداد را رفع کنید، آن کادرها را نیز علامت بزنید.

1670962928 438 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

وقتی انتخاب زبان‌هایی را که می‌خواهید رفع انسداد کنید تمام شد، روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش.

1670962928 647 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

Mastodon اکنون مجموعه زبان های دلخواه شما را به روز می کند تا فقط آنها را در جدول زمانی عمومی شما نشان دهد.

چگونه بلوک زبان را در Mastodon خاموش کنیم

هنگامی که زبان های دلخواه خود را انتخاب می کنید، Mastodon از نمایش هر پستی که با زبان نامطلوب شما به اشتراک گذاشته شده است در جدول زمانی عمومی شما جلوگیری می کند. اگر به دلیل این مسدود کردن پست های مهم را از دست داده اید، می توانید بلوک زبان را به طور کامل خاموش کنید تا همیشه همه پست های فیلتر نشده را در فیدهای محلی و فدرال خود مشاهده کنید.

برای خاموش کردن بلوک زبان، باز کنید نمونه ماستودون شما در یک مرورگر وب و روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon
اکنون بارگذاری صفحه نمایش ظاهر را مشاهده خواهید کرد. در اینجا، بر روی برگه دیگر در قسمت “تنظیمات” در نوار کناری سمت چپ.

1670962927 958 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon
در داخل صفحه Preferences، به قسمت Filter languages ​​بروید. از این بخش، علامت تمام کادرهای کنار زبان‌هایی را که قبلاً برای مشاهده انتخاب کرده‌اید، بردارید.

1670962928 298 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

برای خاموش کردن کامل این فیلتر، تمام کادرهای مجاور لیست زبان‌ها باید بدون علامت نگه داشته شوند.

1670962928 667 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

وقتی علامت تمام زبان‌های انتخاب شده قبلی برداشته شد، با کلیک کردن بر روی آن، اقدام خود را تأیید کنید ذخیره تغییرات در گوشه سمت راست بالا

1670962928 647 نحوه مسدود کردن پست ها بر اساس زبان در Mastodon

Mastodon اکنون به حالت اولیه خود باز خواهد گشت و جدول زمانی عمومی شما در پلتفرم تمام پست هایی را که به شما مرتبط هستند، صرف نظر از زبانی که پست شده اند، نشان می دهد.

این تنها چیزی است که باید در مورد مسدود کردن پست‌های مبتنی بر زبان در Mastodon بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا