شبکه های اجتماعی

Play Store تا هفته آینده سایر فروشگاه‌های برنامه را در خود جای می‌دهد

را کمیسیون رقابت هند (CCI) 1337 کرور روپیه جریمه برای غول فناوری اعمال کرد گوگل در سال 2022. ناظر رقابت بازار هند به کنترل این شرکت بر روی استناد کرد اندروید پلت فرم و حتی برخی از خواسته ها. گوگل از دادگاه عالی کشور درخواست کرد تا این مجازات را لغو کند و درخواست‌های CCI را مسدود کند. را دادگاه عالی اخیراً تصمیم خود را تصویب کرده و به خواسته های CCI در مورد این شرکت پایبند بوده است. بر اساس حکم دیوان عالی، گوگل نه تنها باید جریمه اعمال شده را بپردازد، بلکه باید به فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث نیز اجازه دهد فروشگاه Play در هفته آینده در واکنش به حکم دادگاه عالی، گوگل ادعا کرد که این اقدام به مصرف کنندگان آسیب می رساند و رشد پلتفرم اندروید را متوقف می کند.

درخواست‌های CCI در Google اجرا شد
با توجه به خواسته های CCI، گوگل دیگر اجازه نخواهد داشت سازندگان تلفن را مجبور کند برنامه های این شرکت را روی دستگاه های اندرویدی از قبل نصب کنند تا از فروشگاه Play استفاده کنند. این حکم همچنین غول فناوری را مجبور می کند تا دسترسی به فروشگاه Play را در “فورک” اندروید، که یک نسخه به شدت سفارشی شده از پلتفرم است، فعال کند.

جدای از این، CCI همچنین از گوگل خواسته است تا فروشگاه های برنامه شخص ثالث را در فروشگاه Play خود میزبانی کند. این شرکت همچنین نمی‌تواند اندروید را به هیچ وجه برنامه‌های جانبی را محدود کند. دیوان عالی کشور همچنین به این موضوع اشاره کرده است که این شرکت از زمان صدور رای هفت روز فرصت دارد تا به دستورات خود عمل کند.

همچنین بخوانید

تعویض‌کننده حساب Google Material You را دوباره طراحی می‌کند در وب
گوگل ممکن است در ماه می رقیب ChatGPT را معرفی کند

چگونه توسعه دهندگان شخص ثالث به این حکم واکنش نشان داده اند
بر اساس گزارش رویترز، برخی از توسعه دهندگان هندی با محتوایی به این حکم واکنش نشان داده اند. MapmyIndia یک سرویس نقشه برداری است که از سال 2004 باید با نقشه های گوگل رقابت می کرد. مدیر عامل شرکت گفته است که آنها از این خبر “خوشحال” شده اند. یکی دیگر از پلتفرم های فروشگاه برنامه اندروید شخص ثالث ایندوس OS نیز از این تصمیم خوشحال بود. مدیرعامل Indus این حرکت را “لحظه آبخیز” نامیده و مدعی شده است که این حرکت باعث ارتقای استفاده از برنامه‌های آن خواهد شد. گوگل هیچ بیانیه رسمی درباره نحوه اجرای این تغییرات طی هفته آینده اعلام نکرده است.

همچنین تماشا کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=7jfQHMjHaPI

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا