شبکه های اجتماعی

کانادا اولین کامپیوتر کوانتومی مبتنی بر فوتونیک جهان را تجاری می کند

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو سرمایه گذاری فدرال جدیدی را برای ساخت و تجاری سازی اولین دستگاه مقاوم در برابر خطای مبتنی بر فوتونیک در جهان اعلام کرده است. کوانتومی کامپیوتر.

بر اساس یک خبر از وب سایت نخست وزیر، سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری کانادا (32 میلیون دلار) امکان پذیر است. قفس فناوری های کوانتومی شرکت، یک شرکت محاسبات کوانتومی کانادایی مستقر در تورنتو، برای توسعه کامپیوتر کوانتومی که پتانسیل ارائه قابلیت‌های پیشرو در جهان برای کمک به حل مشکلات پیچیده داده را دارد و می‌تواند در بخش‌های مختلفی مانند مالی، حمل‌ونقل، مدل‌سازی محیطی مورد استفاده قرار گیرد. ، و سلامتی، خبرگزاری شین هوا گزارش شده است.

همچنین بخوانید

APAC هند در سال 2023 با افزایش تهدیدات سایبری روبرو خواهد شد
سامسونگ در جدول لیگ ثبت اختراعات آمریکا جایگزین IBM شد

از طریق دولت حمایت می شود صندوق نوآوری استراتژیکدر این بیانیه آمده است: انتظار می رود این پروژه 177.8 میلیون دلاری کانادا (142 میلیون دلار) برای ایجاد 530 موقعیت بسیار ماهر جدید در زمینه های فناوری پیشرفته و محاسبات کوانتومی ایجاد کند.

در اوایل این ماه، کانادا استراتژی ملی کوانتومی خود را راه‌اندازی کرد که 360 میلیون دلار کانادا (288 میلیون دلار) اضافی برای کمک به استحکام کانادا به عنوان یک رهبر جهانی در فناوری‌های کوانتومی سرمایه‌گذاری می‌کند.

Xanadu که در سال 2016 تأسیس شد، با مأموریت ساخت رایانه‌های کوانتومی مفید و در دسترس برای مردم در همه جا، منجر به توسعه پنی لین، یک کتابخانه نرم افزار منبع باز برای محاسبات کوانتومی و توسعه برنامه.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا