شبکه های اجتماعی

ایالات متحده ممکن است «راه هند» را در TikTok طی کند

ایالات متحده ممکن است در حال برنامه ریزی برای رفتن به “راه هند” در برنامه ویدیوی کوتاه محبوب باشد TikTok. بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده قصد دارد اپلیکیشن ساخت ویدیوی کوتاه چینی TikTok را در سراسر کشور ممنوع کند. کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داده است که در نظر دارد ماه آینده درباره لایحه ای با هدف جلوگیری از استفاده از اپلیکیشن محبوب رسانه های اجتماعی چین یعنی TikTok در ایالات متحده رای گیری کند. این اقدام که توسط مایکل مک کال، نماینده رئیس این پنل برنامه‌ریزی شده است، با هدف ارائه ابزار قانونی به کاخ سفید برای ممنوع کردن TikTok به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی ایالات متحده است. ByteDance مالک چینی اپلیکیشن TikTok است. این برنامه با انتقاداتی مواجه شده است زیرا به طور گسترده اعتقاد بر این است که به دولت چین امکان دسترسی به داده های آمریکایی را می دهد و آن را به یک خطر امنیت ملی تبدیل می کند.

TikTok در مرکز نبرد ژئوپلیتیکی و اقتصادی بین ایالات متحده و چین بر سر رهبری فناوری و امنیت ملی قرار گرفته است. نگرانی هایی در مورد روابط این کشور با دولت چین وجود دارد. پس از آنکه سناتور جاش هاولی (R-MO) و نماینده کنگره، کن باک (R-CO) اوایل این هفته قانونی را برای ممنوعیت استفاده از آن معرفی کردند، کاخ سفید با فشار فزاینده ای از جانب کنگره برای ممنوعیت برنامه پرطرفدار TikTok در سراسر کشور مواجه شده است. لایحه مشابهی برای ممنوعیت TikTok در ایالات متحده در آخرین جلسه کنگره ارائه شد، اما در هیچ یک از اتاق ها مورد بررسی قرار نگرفت.

ممنوعیت TikTok در هند
دولت هند TikTok را در ژوئن 2020 به همراه 100 برنامه دیگر چینی ممنوع کرد. وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeITY) با استناد به بخش 69a قانون IT، 2000، این برنامه را ممنوع کرد. TikTok بیش از 200 میلیون کاربر فعال ماهانه در هند داشت و قبل از ممنوعیت این کشور را در بین بزرگترین بازارهای بین المللی خود به حساب می آورد.

اولین بار نیست
این اولین بار نیست که ایالات متحده قصد دارد این برنامه محبوب را ممنوع کند. در سال 2020، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، تلاش کرد تا کاربران جدید آمریکایی را از دانلود TikTok منع کند، اما این پیشنهاد توسط دادگاه عالی ایالات متحده مسدود شد. دولت بایدن در ژوئن 2021 رسما این تلاش را کنار گذاشت.

ماه گذشته، برنامه TikTok بر روی دستگاه های تلفن همراه صادر شده توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده ممنوع شد. مجلس به کارکنان دستور داد تا TikTok را از تمام تلفن های همراه حذف کنند. از آن زمان تاکنون بیش از 20 ایالت آمریکا این برنامه را در دستگاه های دولتی ممنوع کرده اند.

TikTok سخت تلاش می کند تا از ممنوعیت جلوگیری کند
گفته می شود که TikTok در حال حاضر در حال مذاکره با وزارت دادگستری ایالات متحده برای حل نگرانی های امنیت ملی است. سال گذشته، TikTok گفت که مسیریابی داده‌های کاربران ایالات متحده را از طریق Oracle آغاز کرده است تا نگرانی‌ها در مورد دسترسی کارکنان مستقر در چین به اطلاعات ایالات متحده را برطرف کند.

ایالات متحده یکی از مهم ترین بازارهای این شرکت است. طبق گزارشی در نیویورک تایمز، ByteDance در سه فصل اول سال 2022 4.2 میلیون دلار برای لابی گری فدرال هزینه کرده است و انتظار می رود امسال از این رقم بسیار بیشتر باشد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا