شبکه های اجتماعی

دیوانگی ChatGPT چین را فراگرفته است زیرا شرکت‌ها برای یافتن گزینه‌های تولید خانگی تلاش می‌کنند

تحت حمایت مایکروسافت OpenAI ضربه خود را حفظ کرده است ChatGPT برنامه برای کاربران در چین ممنوع است، اما این برنامه در این کشور علاقه زیادی به خود جلب کرده است، زیرا شرکت ها برای ادغام این فناوری در محصولات خود و راه اندازی راه حل های رقیب عجله دارند.

در حالی که ساکنان این کشور قادر به ایجاد حساب‌های OpenAI برای دسترسی به چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) نیستند، شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) و شماره‌های تلفن خارجی به برخی کمک می‌کنند تا این محدودیت‌ها را دور بزنند.

در عین حال، مدل‌های OpenAI پشت برنامه ChatGPT، که می‌توانند مقالات، دستور العمل‌ها و کدهای کامپیوتری پیچیده بنویسند، در چین نسبتاً قابل دسترسی هستند و به طور فزاینده‌ای در برنامه‌های فناوری مصرف‌کننده چینی از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا خرید آنلاین گنجانده می‌شوند.

محبوبیت فزاینده این ابزار به سرعت در حال افزایش آگاهی در چین در مورد میزان پیشرفته بودن هوش مصنوعی ایالات متحده است و به گفته تحلیلگران، شرکت های فناوری در دومین اقتصاد بزرگ جهان تا چه حد عقب هستند، زیرا در تلاش برای رسیدن به عقب هستند.

همچنین بخوانید

پس از پاسخگویی ربات چت هوش مصنوعی Bard flubs در تبلیغات، سهام گوگل بیش از 100 میلیارد ضرر می کند
سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی به سمت شرکت‌های هوش مصنوعی با سرمایه کوچک هجوم می‌آورند، زیرا فناوری بزرگ برای سهم‌گیری می‌جنگد

گفت: “هیجان زیادی در اطراف ChatGPT وجود دارد. برخلاف متاورس که در یافتن برنامه های واقعی با مشکل زیادی مواجه است، ChatGPT به طور ناگهانی به ما کمک کرد تا به تعامل انسان و کامپیوتر دست یابیم.” دینگ دائوشی، مدیر مشاور اینترنتی Sootoo مستقر در پکن. تغییراتی که ایجاد خواهد کرد، فوری‌تر، مستقیم‌تر و سریع‌تر هستند.»

OpenAI یا ChatGPT خود توسط مقامات چینی مسدود نشده است، اما OpenAI به کاربران در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ، ایران، روسیه و بخش هایی از آفریقا اجازه ثبت نام نمی دهد.

OpenAI هرگز به طور عمومی این محدودیت ها را توضیح نداده و به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

در ماه دسامبر، Tencent Holdings وی چتبر اساس گزارش های رسانه های محلی، بزرگترین برنامه پیام رسانی چین، چندین برنامه مرتبط با ChatGPT را که در شبکه ظاهر شده بودند، بسته است، اما آنها همچنان به ظهور خود ادامه می دهند.

ده‌ها ربات تقلبی با فناوری ChatGPT در وی‌چت ظاهر شده‌اند و علاقه‌مندان از آن برای ایجاد برنامه‌ها یا حساب‌های خودکار استفاده می‌کنند که می‌توانند با کاربران تعامل داشته باشند. حداقل یک حساب برای پرسیدن 20 سوال هزینه ای 9.99 یوان (1.47 دلار) از کاربران دریافت می کند.

Tencent به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ChatGPT از تعامل زبان چینی پشتیبانی می کند و توانایی بالایی در مکالمه به زبان چینی دارد که به پذیرش غیررسمی آن در کشور کمک کرده است.

شرکت‌های چینی همچنین از ابزارهای پروکسی یا مشارکت‌های موجود با مایکروسافت استفاده می‌کنند که میلیاردها دلار در OpenAI خود سرمایه‌گذاری می‌کند تا به ابزارهایی دسترسی پیدا کنند که به آنها امکان می‌دهد فناوری هوش مصنوعی را در محصولات خود جاسازی کنند.

Proximai مستقر در شنژن در ماه دسامبر یک شخصیت مجازی را در برنامه اجتماعی سه بعدی خود معرفی کرد که از فناوری اصلی ChatGPT برای مکالمه استفاده می کرد. شرکت نرم افزار سرگرمی Kunlun Tech مستقر در پکن قصد دارد ChatGPT را در مرورگر وب خود Opera قرار دهد.

SleekFlow، یک استارت آپ تحت حمایت Tiger Global در هنگ کنگ، گفت که هوش مصنوعی را در ابزارهای پیام رسانی ارتباط با مشتری خود ادغام می کند.

“ما در سرتاسر جهان مشتریان داریم” هنسون تسایبنیانگذار SleekFlow گفت. از جمله موارد دیگر، ChatGPT ترجمه های عالی انجام می دهد، گاهی اوقات بهتر از راه حل های دیگر موجود در بازار است.

سانسور

آزمایش‌های رویترز از ChatGPT نشان می‌دهد که ربات چت با سؤالاتی که در سرزمین اصلی چین حساس هستند مخالف نیست. نظر خود را در مورد رئیس جمهور چین پرسید شی جین پینگبه عنوان مثال، پاسخ داد که نظرات شخصی ندارد و طیف وسیعی از دیدگاه ها را ارائه کرد.

اما برخی از ربات‌های پراکسی آن در وی چت، بر اساس بررسی‌های دیگر رویترز، این عبارات را در لیست سیاه قرار داده‌اند که مطابق با سانسور شدید چین در فضای سایبری این کشور است. هنگامی که در یک ربات پروکسی ChatGPT سؤال مشابهی در مورد Xi پرسیده شد، پاسخ داد که مکالمه قوانین را نقض می کند.

ویل دوان، بنیانگذار Proximai، برای پیروی از قوانین چینی، گفت که پلتفرم او اطلاعات ارائه شده به کاربران در طول تعامل آنها با ChatGPT را فیلتر می کند.

رگولاتورهای چینی که سال گذشته قوانینی را برای تقویت حکمرانی فناوری «دیپ جعلی» معرفی کردند، در مورد ChatGPT اظهارنظری نکرده‌اند، با این حال، رسانه‌های دولتی این هفته درمورد ریسک‌های بازار سهام در میان شور و هیجان بر سر سهام‌های محلی ChatGPT هشدار دادند.

اداره فضای سایبری چین، تنظیم کننده اینترنت، به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

با مقرراتی که سال گذشته منتشر شد، دولت چین می‌گوید: ما در حال حاضر شاهد آمدن این فناوری هستیم و می‌خواهیم جلوتر از منحنی باشیم. راجر کرمرز، استادیار دانشگاه لیدن.

“من کاملاً انتظار دارم که اکثر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی غیرسیاسی باشد.”

رقبای چینی

برخی از بزرگ‌ترین غول‌های فناوری کشور مانند بایدو و علی‌بابا به این buzz ملحق شده‌اند که این هفته به‌روزرسانی‌هایی را در مورد مدل‌های هوش مصنوعی ارائه کردند که روی آنها کار می‌کردند و باعث شد سهام‌شان بزرگ‌تر شود.

بایدو این هفته گفت که آزمایش داخلی خود را تکمیل خواهد کردارنی باتدر ماه مارس، یک مدل بزرگ هوش مصنوعی که شرکت جستجو از سال 2019 روی آن کار کرده است.

روز چهارشنبه، علی بابا گفت که موسسه تحقیقاتی آکادمی Damo نیز در حال آزمایش ابزاری به سبک ChatGPT است.

Duan که شرکتش از یک چت ربات Baidu AI به نام Plato برای پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند، گفت که ChatGPT حداقل یک نسل قدرتمندتر از راه‌حل‌های NLP فعلی چین است، اگرچه در برخی زمینه‌ها مانند درک زمینه مکالمه ضعیف‌تر است.

بایدو به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخی نداد.

دسترسی به OpenAI’s GPT-3 یا Generative Pre-trained تبدیل کننده، برای اولین بار در سال 2020 راه اندازی شد که به روز رسانی آن ستون فقرات ChatGPT است.

دوان گفت خطرات بالقوه انطباق طولانی مدت به این معنی است که شرکت های چینی به احتمال زیاد ChatGPT را با یک جایگزین محلی جایگزین می کنند، اگر بتوانند با عملکرد محصول توسعه یافته ایالات متحده مطابقت داشته باشند.

او گفت: «بنابراین ما واقعاً امیدواریم که راه‌حل‌های جایگزینی در چین وجود داشته باشد که بتوانیم مستقیماً از آنها استفاده کنیم… ممکن است چینی‌ها را حتی بهتر مدیریت کند و همچنین می‌تواند بهتر با مقررات مطابقت کند.»

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا