شبکه های اجتماعی

گوگل بودجه ای را برای حمایت از رسانه های تایوان راه اندازی می کند

شرکت آلفابت‘s گوگل گفت که یک صندوق 300 میلیون دلاری (9.8 میلیون دلاری) را طی سه سال آینده راه اندازی خواهد کرد تا به تقویت فعالیت های مداوم رسانه های تایوانی و رقابت دیجیتالی کمک کند.

گوگل در برخی کشورها برای مذاکره در مورد معاملات تجاری و پرداخت به ناشران اخبار برای محتوای آنها تحت فشار قرار گرفته است، البته نه در تایوان.گوگل اعلام کرد که به ناشران محلی از طریق آنچه «صندوق همکاری دیجیتالی اخبار تایوان» می‌گوید، پول پرداخت خواهد کرد تا توانایی انتشار دیجیتال آنها را تقویت کند.

این شرکت گفت، این صندوق به رسانه های محلی تایوان کمک می کند تا “مهارت های دیجیتالی را تقویت کنند، تخصص کسب کنند و از توسعه پایدار صنعت خبری تایوان حمایت کنند.” حتی در حالی که گوگل با چالش‌های زیادی در محیط بین‌المللی کلی مواجه است، تایوان همچنان یک دژ مهم جهانی است. تینا لینمدیر فروش و عملیات گوگل تایوان به خبرنگاران در تایپه گفت.

گوگل گفت صنعت رسانه تایوان با چالش‌های رقابتی بزرگی در سازگاری با عصر دیجیتال روبرو بوده است و اشاره کرد که درآمد تبلیغاتی رسانه‌های سنتی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ ۷۰ درصد کاهش یافته است.

این ابتکار نشان‌دهنده آخرین تلاش غول اینترنتی برای توسعه مکانیسم‌هایی برای حمایت و جبران خسارت از ارائه‌دهندگان اخبار منطقه‌ای است که محتوای آنها در Google نمایش داده می‌شود، زیرا با این احتمال مواجه است که دولت‌ها ممکن است مقرراتی برای الزام چنین مکانیزم‌هایی وضع کنند.

قانون استرالیا که به دولت قدرت می دهد تا گوگل و رقیب خود را مجبور کند متا پلتفرم ها بر اساس گزارش دولت استرالیا در اواخر سال 2022، مذاکره در مورد قراردادهای تامین محتوا با رسانه ها تا حد زیادی کارساز بوده است.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا