شبکه های اجتماعی

کره جنوبی و آمریکا به دنبال استرداد کارآفرین رمزارز دو کوون: مونته نگرو

کره جنوبی و ایالات متحده به دنبال استرداد آنها هستند دو کوون، یک فراری بین المللی متهم به کلاهبرداری چند میلیارد دلاری و یک مظنون دیگر در مونته نگرو هفته گذشته، مارکو کواچ، وزیر دادگستری مونته نگرو، روز چهارشنبه گفت.

دو کوون، یک شهروند کره جنوبی، یک کارآفرین ارز دیجیتال و مدیر عامل سابق شرکت مستقر در کره جنوبی است. آزمایشگاه های Terraform، شرکت پشت استیبل کوین ترا USD که در می 2022 سقوط کرد و بازارهای ارزهای دیجیتال را متلاطم کرد.

یک کیفرخواست ایالات متحده که هفته گذشته اعلام شد، دو کوون را که یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه های Terraform و توسعه ارزهای TerraUSD و Luna بود، به دو فقره تقلب در اوراق بهادار، کلاهبرداری سیمی، کلاهبرداری کالاها و توطئه متهم کرد.

او ریاست دو ارز دیجیتالی را بر عهده داشت که در سال گذشته حدود 40 میلیارد دلار یا بیشتر ضرر کردند. مقامات کره جنوبی در سپتامبر گذشته حکم بازداشت او را صادر کردند.

کواچ در یک کنفرانس خبری در پودگوریتسا، پایتخت این کشور گفت: «استرداد دو کوون (و مظنون دیگر)… رسماً توسط کره جنوبی درخواست شده است» و ایالات متحده نیز درخواست استرداد دو کوون را داشته است.

اما کواچ گفت که این دو در مونته نگرو به جعل اسناد متهم شده اند و تنها پس از محاکمه و اجرای هرگونه حکم در جمهوری کوچک آدریاتیک استرداد خواهند شد.

به گفته کواچ، دو کوون و مظنون دوم – که در بیانیه پلیس مونته‌نگرو به نام هون چانگ جون شناخته می‌شود – در 23 مارس در فرودگاه پودگوریتسا هنگام تلاش برای سوار شدن به پرواز به دبی بازداشت شدند.

پلیس مونته نگرو این دو را به جعل اسناد رسمی متهم کرد، زیرا پلیس اعلام کرد پاسپورت‌های کاستاریکا، مجموعه‌ای جداگانه از گذرنامه‌های بلژیکی، رایانه‌های لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌ها را در چمدان‌هایشان پیدا کرده است.

کواچ گفت که درخواست‌های استرداد کره جنوبی و آمریکا نیز مستلزم تحویل رایانه‌ها بود.

دادگاهی در پودگوریتسا دستور داد که آنها به مدت 30 روز در بازداشت موقت قرار گیرند.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا