شبکه های اجتماعی

کره جنوبی می گوید معیارهای یارانه تراشه های ایالات متحده می تواند یک بار باشد

معیارهای واجد شرایط بودن یارانه های جدید نیمه هادی ایالات متحده می‌تواند برای شرکت‌هایی مانند Samsung Electronics Co Ltd و SK Hynix Inc. کره جنوبیوزیر تجارت گفت.

شرایط شامل تقسیم سود اضافی با دولت ایالات متحده است و سه منبع صنعتی گفتند که فرآیند درخواست خود می تواند استراتژی محرمانه شرکت را افشا کند.

یارانه ها از مجموعه 52 میلیارد دلاری وجوه تحقیقاتی و تولیدی اختصاص یافته تحت ایالات متحدهبه اصطلاح قانون CHIPS، که وزارت بازرگانی راهنماها و الگوهایی را برای آن در این ماه اعلام کرد.

گروه SK مادر SK Hynix قصد دارد 15 میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کند تراشه ایالات متحده بخش، از جمله ساخت یک کارخانه بسته بندی تراشه پیشرفته و گفته است که در حال بررسی درخواست برای تامین مالی است. سامسونگ در حال ساخت یک کارخانه تولید تراشه در تگزاس است که می تواند بیش از 25 میلیارد دلار هزینه داشته باشد و گفته است که دستورالعمل ها را بررسی می کند.

با این حال، برنامه‌های تامین مالی ممکن است به اطلاعات دقیق ساختار هزینه و همچنین بازده ویفر پیش‌بینی‌شده، نرخ استفاده و تغییرات قیمت نیاز داشته باشند، که سه منبع تراشه‌های کره‌ای به رویترز گفتند که شبیه به افشای استراتژی شرکت است.

یکی از این منابع که به دلیل حساسیت موضوع از افشای هویت خود خودداری کرد، گفت: “همه اینها اطلاعات محرمانه است. مهمترین چیز در تراشه ها ساختار هزینه است. کارشناسان می توانند استراتژی ما را در یک نگاه بیان کنند.” .

آن دوک گئون، وزیر بازرگانی کره جنوبی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: مفاد یارانه‌های ایالات متحده باید منعکس‌کننده نظرات دولت و شرکت‌های کره جنوبی باشد تا هیچ گونه بار اضافی بر آن شرکت‌ها تحمیل نکند.

این بیانیه پس از دیدار بین آن و کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده در کره جنوبی، یک کشور پیشرو در تولید تراشه و سرمایه گذار در بخش تراشه های ایالات متحده، انجام شد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده درخواست های یارانه را برای تسهیلات تراشه های پیشرفته از 31 مارس و برای تسهیلات تولید نسل فعلی، بالغ و بک اند از 26 ژوئن می پذیرد.

Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان – که 40 میلیارد دلار در یک کارخانه جدید در آریزونا سرمایه گذاری می کند – از اظهار نظر خودداری کرد.

بعداً در روز پنجشنبه، پارلمان کره جنوبی لایحه ای را تصویب کرد که در آن معافیت های مالیاتی بزرگی برای صنایع استراتژیک – از جمله صنعت نیمه هادی – که در داخل سرمایه گذاری می کنند، به منظور تقویت امنیت زنجیره تامین و در عین حال تقویت اقتصاد، ارائه می کند.

این تصویب در همان ماه صادر شد که دولت برنامه سرمایه گذاری 550 تریلیون وون (424 میلیارد دلاری) بخش خصوصی را برای حفظ رقابت پذیری صنایع پیشرفته در حالی که سایر کشورها فعالانه در حال تقویت صنایع خود هستند، اعلام کرد.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا