شبکه های اجتماعی

این چیزی است که وزیر فناوری اطلاعات در مورد تنظیم مقررات هوش مصنوعی می گوید

دولت نه در فکر وضع قانون است و نه برنامه ای برای تنظیم رشد هوش مصنوعی در کشور دارد. مجلس طی پاسخ کتبی اطلاع رسانی شد. وزیر فناوری اطلاعات و مخابرات آشوینی وایشناو در یک ارسال کتبی به مجلس گفت که نگرانی‌های اخلاقی و خطراتی پیرامون هوش مصنوعی وجود دارد و سازمان‌های دولتی تلاش‌هایی را برای استانداردسازی پاسخ‌ها آغاز کرده‌اند.

همچنین بخوانید

فیفا اولین بانک های بازی غیر EA خود را با روند هوش مصنوعی راه اندازی کرد
گوگل می گوید ابررایانه هوش مصنوعی آن سبزتر از تراشه Nvidia A100 است

خواهر هوش مصنوعی و پذیرش بهترین شیوه ها را ترویج می کند.

با این حال، وایشناو به وضوح گفت که دولت تاکنون هیچ برنامه ای برای تنظیم هوش مصنوعی ندارد. Vaishnaw گفت: “NITI Aayog مجموعه ای از مقالات را در مورد هوش مصنوعی مسئول برای همه منتشر کرده است. با این حال، دولت در نظر ندارد قانون یا تنظیم رشد هوش مصنوعی در کشور را تنظیم کند.” وی همچنین گفت که دولت از پتانسیل هوش مصنوعی برای ارائه خدمات شخصی و تعاملی شهروند محور استفاده می کند. پلتفرم های عمومی دیجیتال.

وزیر در همان زمان تاکید کرد که نگرانی‌های اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی وجود دارد. هوش مصنوعی به دلیل مسائلی مانند سوگیری و تبعیض در تصمیم‌گیری، نقض حریم خصوصی، عدم شفافیت در سیستم‌های هوش مصنوعی و سوالاتی در مورد مسئولیت آسیب‌های ناشی از آن، نگرانی‌ها و خطراتی دارد. این نگرانی‌ها در استراتژی ملی برای هوش مصنوعی (NSAI) در ژوئن 2018 منتشر شد.” وایشناو گفت.

پاسخ کتبی وزیر فناوری اطلاعات به Lok Sabha در مورد هوش مصنوعی
“هوش مصنوعی یک توانمندساز جنبشی اقتصاد دیجیتال و اکوسیستم نوآوری است. دولت در حال بهره برداری از پتانسیل هوش مصنوعی برای ارائه خدمات شخصی و تعاملی شهروند محور از طریق پلتفرم های عمومی دیجیتال است. با این حال، هوش مصنوعی به دلیل مسائلی مانند سوگیری و خطرات اخلاقی دارد. تبعیض در تصمیم گیری، نقض حریم خصوصی، عدم شفافیت در سیستم های هوش مصنوعی، و سوالاتی در مورد مسئولیت آسیب های ناشی از آن. این نگرانی ها در استراتژی ملی هوش مصنوعی (NSAI) که در ژوئن 2018 منتشر شد، برجسته شده است. نگرانی‌ها و خطرات بالقوه مرتبط با هوش مصنوعی، ادارات و سازمان‌های دولتی مرکزی و ایالتی مختلف تلاش‌هایی را برای استانداردسازی توسعه هوش مصنوعی مسئول، استفاده و ترویج اتخاذ بهترین شیوه‌ها آغاز کرده‌اند. علاوه بر این، NITI Aayog مجموعه‌ای از مقالات را در مورد موضوع هوش مصنوعی مسئول منتشر کرده است. با این حال، دولت به وضع قانون یا تنظیم رشد هوش مصنوعی در کشور فکر نمی کند.

“دولت هند هوش مصنوعی (AI) را به عنوان یک حوزه مهم و استراتژیک برای کشور و بخش فناوری می بیند. همچنین معتقد است که هوش مصنوعی تأثیر جنبشی برای رشد کارآفرینی و تجارت خواهد داشت و دولت تمام اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهد. سیاست ها و زیرساخت ها برای توسعه بخش هوش مصنوعی قوی در کشور.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا