شبکه های اجتماعی

رئیس‌جمهور سریلانکا از کارشناسان خواست تا هند و سنگاپور را به‌عنوان الگو از هوش مصنوعی تبلیغ کنند

رئيس جمهور رانیل ویکرمسینگه روز یکشنبه از کارشناسان فناوری اطلاعات در این کشور جزیره ای خواست تا تبلیغ کنند هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) تکنولوژی، گرفتن هند و سری لانکا به عنوان مدل

او تشکیل یک کارگروه ریاست جمهوری متشکل از کارشناسان هوش مصنوعی را هدایت کرد و یک مقاله مفهومی برای ترویج استفاده از هوش مصنوعی همانطور که در دو کشور آسیایی انجام شد تهیه کرد.

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، باید در نظر بگیریم سنگاپور و هند به عنوان الگو درست است که شرق آسیا… کره جنوبی، ژاپن و چین در هوش مصنوعی پیشرفت می کنند، اما هیچ کشوری در غرب آسیا هنوز به این مرحله نرسیده است. Wickremesinghe گفت.

رئیس جمهور سریلانکا گفت که این کشور با هدف ایجاد اقتصاد دیجیتال و پاسخگویی به خواسته های عصر دیجیتال با هدف تولید سالانه 10000 مهندس به جای تعداد 2500 مهندس فعلی، تلاش می کند. وی همچنین بر پتانسیل هوش مصنوعی در زمینه های مختلف از جمله تاکید کرد. کشاورزی، آموزش، بهداشت، شیلات و صنعت.

ما نوسازی کشاورزی و شیلات، گردشگری و بهبود مراکز عرضه را به عنوان زمینه های ضروری برای توسعه در اصلاحات اقتصادی خود شناسایی کرده ایم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در حال حاضر سهم سالانه به درآمد ناخالص ملی سریلانکا از طریق رایانه و فناوری اطلاعات حدود 1.9 میلیارد دلار است، بدون اینکه میزان مشخصی از فناوری هوش مصنوعی وجود داشته باشد. او به مقامات دستور داد تا سیستمی برای ردیابی مشارکت های هوش مصنوعی ایجاد کنند و بر اهمیت اقدام سریع برای افزایش سهم هوش مصنوعی در تولید ناخالص داخلی در سال های آینده تاکید کرد.

وی از بخش خصوصی دعوت کرد تا به این تلاش بپیوندند و گفت که دولت قصد دارد در سال آینده یک میلیارد روپیه برای فناوری هوش مصنوعی اختصاص دهد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا