چه طور

راهنمای مبتدیان برای بهینه سازی هاست وردپرس

چه راه اندازی یک وبلاگ یا مدیریت یک تجارت الکترونیکی کوچک، شما را تضمین می کند سایت وردپرس روان اجرا می شود و تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان را جذب می کند (در حالی که ایمن باقی می ماند) می تواند مشکل باشد.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که شما تنها مسئول وب سایت هستید. توسعه وب یک موضوع گسترده و پیچیده است، و اگر به تنهایی پیش بروید، صفحات زیادی برای چرخش خواهید داشت.

در این مقاله، ما استراتژی‌ها و نکات مختلف برای بهینه‌سازی وب‌سایت مبتنی بر وردپرس را بررسی می‌کنیم – از انتخاب میزبان وب عالی تا بهینه‌سازی عملکرد سایت و تقویت دفاع آن در برابر حملات مخرب.

4 گزینه برای میزبانی وردپرس

بیایید با ارائه یک نمای کلی از انواع مختلف گزینه های میزبانی شروع کنیم.

1. هاست اشتراکی

این ابتدایی ترین و مقرون به صرفه ترین نوع میزبانی است که در آن چندین وب سایت منابع سرور یکسانی را به اشتراک می گذارند.

هاست اشتراکی برای وب‌سایت‌های کوچک با ترافیک کم مناسب است، اما ممکن است نتواند ترافیک بالا یا مصرف منابع بالا را مدیریت کند.

2. میزبانی VPS

میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) یک پله بالاتر از میزبانی مشترک است که در آن چندین وب سایت هنوز روی یک سرور میزبانی می شوند، اما هر وب سایت دارای محیط مجازی مخصوص به خود است که امکان کنترل بیشتر بر منابع سرور را فراهم می کند.

میزبانی VPS برای وب سایت های متوسط ​​با ترافیک متوسط ​​مناسب تر است.

3. هاست اختصاصی

این نوع هاست جایی است که یک وب سایت واحد بر روی یک سرور اختصاصی میزبانی می شود. این گران ترین گزینه است اما بیشترین کنترل و منابع را ارائه می دهد.

هاست اختصاصی برای وب سایت های بزرگ با ترافیک بالا مناسب است.

4. هاست ابری

هاست ابری از شبکه ای از سرورها برای میزبانی وب سایت استفاده می کند. این به انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بیشتری اجازه می دهد، زیرا منابع را می توان به راحتی اضافه یا حذف کرد.

میزبانی ابری می تواند حجم زیادی از ترافیک را مدیریت کند و برای وب سایت هایی که به سرعت در حال رشد هستند یا اغلب با افزایش ترافیک مواجه می شوند مناسب است.

فاکتورهای برتر برای انتخاب هاست مناسب

یکی از اولین (و مهمترین) مراحل هنگام ساخت یک وب سایت جدید، انتخاب یک میزبان مناسب است.

اگر قبلاً میزبانی انتخاب کرده اید و سایت خود را در وب منتشر کرده اید، نگران نباشید: حتی اگر وب سایت شما قبلاً آنلاین است، ارائه دهنده خود را تغییر دهید یک فرآیند نسبتا ساده است.

هنگام انتخاب هاست برای وب سایت وردپرس خود، فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

کارایی

یک میزبان وب معتبر در مورد عملکرد سرورهای خود شفاف خواهد بود و برای حمایت از ادعاهای خود داده های مشخصی ارائه می دهد.

بسیاری از میزبان ها ممکن است ادعا کنند که آن را ارائه می دهند سریعترین هاست وردپرسبه عنوان مثال، اما مطمئن شوید که شواهدی برای حمایت از وعده های خود دارند.

به طور کلی، بهتر است هر میزبانی را که حداقل 99.99٪ آپتایم را تضمین نمی کند نادیده بگیرید. Uptime زمانی است که سرور(های) میزبان عملیاتی می شود.

هرچه زمان آپدیت کمتر باشد، وب سایت شما زمان بیشتری را به صورت آفلاین می گذراند. 99.99٪ آپتایم ممکن است به نظر می رسد نسبتا خوب است، اما این معادل است تقریبا یک ساعت تعطیلی در سال، در حالی که 99.999٪ زمان کار به تنها 5 دقیقه کاهش می یابد.

امنیت

امنیت یکی دیگر از اولویت های کلیدی هنگام انتخاب هاست مناسب برای وب سایت شما است. به ویژگی هایی مانند:

  • گواهینامه های SSL: این گواهی‌های دیجیتال اطلاعات حساس ارسال شده از طریق اینترنت، مانند شماره کارت اعتباری و اعتبار ورود به سیستم را رمزگذاری می‌کنند. آنها به ایجاد اعتماد و امنیت برای معاملات آنلاین کمک می کنند.
  • پشتیبان گیری منظم: اگر یک سرویس مدیریت شده را انتخاب می کنید، ایده خوبی است که میزبانی را انتخاب کنید که امکان پشتیبان گیری خودکار منظم از وب سایت شما و همه داده های آن را فراهم کند.
  • فایروال های یکپارچه: فایروال ها به محافظت از وب سایت شما و کاربران آن در برابر دسترسی های غیرمجاز و حملات سایبری احتمالی کمک می کنند. فایروال ها به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک مهم هستند.
  • حفاظت DDoS: DDoS مخفف عبارت Distributed Denial-of-Service است. نوعی از حمله سایبری که در آن چندین سیستم به خطر افتاده یک وب سایت هدف را پر از ترافیک می کند و باعث می شود تا برای کاربران قانونی از دسترس خارج شود. حفاظت DDoS با شناسایی و مسدود کردن ترافیک مخرب به جلوگیری از چنین حملاتی کمک می کند.
  • اسکن بدافزار: اسکن بدافزار به شناسایی و حذف هر گونه نرم افزار مخربی که ممکن است در وب سایت یا شبکه نصب شده باشد کمک می کند.

مقیاس پذیری

اگر هنوز با این اصطلاح روبرو نشده اید، مقیاس پذیری راه دیگری برای توصیف توانایی وب سایت شما برای انطباق در پرواز است.

به عنوان مثال، فرض کنید که سایت تجارت الکترونیک شما به طور ناگهانی با افزایش شدید ترافیک در حین فروش فلش روبرو می شود. با استفاده از یک راه حل میزبانی وب مقیاس پذیر، می توانید برنامه میزبانی خود را برای تطبیق با نیازهای منابع افزایش یافته ارتقا دهید.

در صورت اطمینان از الف تجربه کاربری خوب برای بازدیدکنندگان شما یک نگرانی کلیدی است (و اگر اینطور نیست، پس باور کنید – باید باشد!)، میزبانی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد منابع سرور را مقیاس کنید.

مراحل پیکربندی تنظیمات سرور وردپرس

انتخاب یک میزبان وب مناسب تنها بخشی از نبرد هنگام بهینه سازی سایت وردپرس شما است.

اگر از یک مدیریت نشده سرویس میزبانی، چندین مرحله اضافی وجود دارد که باید برای پیکربندی سرور خود پس از آنلاین شدن سایت خود انجام دهید. در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

1. از نرم افزارهای وب سرور مانند Apache یا Nginx استفاده کنید

این وب سرورها برای مدیریت ترافیک بالا و محتوای پویا یک سایت وردپرس بهینه شده اند.

2. از یک افزونه کش یا یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید.

کش کردن می تواند سرعت وب سایت شما را با کاهش تعداد درخواست ها به سرور به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. CDN همچنین می تواند سرعت وب سایت را با ارائه محتوا از سروری که از نظر جغرافیایی به کاربر نزدیک تر است، بهبود بخشد.

3. از یک شتاب دهنده PHP مانند OpCache استفاده کنید

شتاب دهنده های PHP با ذخیره بایت کد کامپایل شده اسکریپت ها در حافظه، عملکرد اسکریپت های PHP را بهبود می بخشند و نیاز به کامپایل مجدد آنها را در هر درخواست کاهش می دهند.

4. از سیستم مدیریت پایگاه داده مانند MySQL استفاده کنید

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده قدرتمند و منعطف است که به خوبی برای نیازهای یک سایت وردپرسی مناسب است.

5. نرم افزار را به روز نگه دارید

نرم افزار خود را از جمله افزونه های وردپرس و سیستم عامل سرور به روز نگه دارید. این تضمین می‌کند که آسیب‌پذیری‌های امنیتی وصله می‌شوند و بهبود عملکرد انجام می‌شود.

6. از رمزهای عبور قوی استفاده کنید و احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

رمزهای عبور قوی (ترکیب طول و پیچیدگی) و احراز هویت دو مرحله ای (با استفاده از دو روش احراز هویت، مانند رمز عبور و کد ارسال شده به دستگاه جداگانه) می تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سرور و وب سایت شما کمک کند.

7. از افزونه های امنیتی استفاده کنید

بسیاری از افزونه های امنیتی موجود برای وردپرس می توانند به تقویت امنیت وب سایت شما کمک کنند، مانند Wordfence، Sucuri، WP Scan، Jetpack، iThemes Security، All In One WP Security و Firewall.

4 نکته برای افزایش سرعت صفحه

هنگام تلاش برای ایجاد یک تجربه کاربری روان برای بازدیدکنندگان سایت، سرعت صفحه باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. محتوای خود را بخواهید بار با سرعت رعد و برق سریع? تعدادی اقدامات وجود دارد که می توانید انجام دهید.

شما سرعت وب سایت تحت تأثیر عوامل مختلفی از تعداد تصاویر و ویدیوها در هر صفحه گرفته تا مضامین و افزونه های نصب شده است.

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در وب سایت خود، بهتر است عملکرد کلی آن را با استفاده از a بررسی کنید سرعت سنج. هنگامی که سرعت صفحات خود را اندازه گیری کردید، می توانید تصمیم بگیرید که سایت شما به چه مقدار از تعمیرات اساسی نیاز دارد.

امیدواریم از نتایج شگفت زده شوید، اما اگر اینطور نیست، در اینجا چند نکته مهم برای بهبود سرعت صفحه شما وجود دارد:

1. تصاویر خود را فشرده و بهینه کنید

تصاویر بزرگ و بهینه نشده می توانند سرعت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر از طریق سرویسی مانند TinyJPG می تواند سرعت وب سایت شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

2. تغییر مسیرها را کاهش دهید

تغییر مسیرها می توانند با اضافه کردن یک مرحله اضافی برای دنبال کردن مرورگر، سرعت وب سایت شما را کاهش دهند. با به حداقل رساندن تعداد تغییر مسیرها، می توانید زمان بارگذاری یک صفحه را کاهش دهید و سرعت کلی وب سایت خود را بهبود بخشید.

3. صفحات خود را کش کنید

کش کردن می تواند سرعت وب سایت شما را با کاهش تعداد درخواست ها به سرور بهبود بخشد. هنگامی که صفحه ای کش می شود، مرورگر یک کپی را در دستگاه کاربر ذخیره می کند تا بدون نیاز به درخواست مجدد از سرور، نمایش داده شود.

4. عناصر غیر ضروری را حذف کنید

اجازه ندهید افزونه ها، تم ها و فایل های رسانه ای قدیمی سایت شما را مسدود کنند. حذف این عناصر می تواند با کاهش تعداد درخواست ها به سرور و حجم داده هایی که باید بارگذاری شوند، به بهبود سرعت وب سایت شما کمک کند.

بسته شدن

سطح تجربه شما در هر سطحی که باشد، ما مطمئن هستیم که این راهنما مقداری ارزش را ارائه می دهد – چه یک مبتدی وردپرس باشید یا یک کهنه سرباز قدیمی این پلتفرم.

اگر کنجکاو هستید در اینجا اطلاعات بیشتری وجود دارد نحوه استفاده از POWR در وردپرس.

اگر کسی قصد دارد سایت وردپرس خود را بهینه کند، چه نکات یا جزئیات مفید دیگری باید بداند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا