بازی

10 بهترین بازی ورزشی ماریو

پسر طلایی گیمینگ مردی با استعدادهای فراوان است. البته، همه ما او را به خاطر کارهای معروفش در گومبا و گوریل زدن و نجات شاهزاده خانم در طول سال‌ها از زمان ظهورش در Donkey Kong در سال 1981 می‌شناسیم. با این حال، لوله‌کش معروف وقتی صحبت از توانایی‌های ورزشی‌اش به میان می‌آید، از همه حرفه‌ها برخوردار است.


مطالب مرتبط: بهترین بازی های ورزشی برای کودکان

ما دیدیم که این ایتالیایی استعدادهای خود را به زمین های تنیس و بسکتبال، زمین های فوتبال و بیسبال و حتی بازی های المپیک در برابر جوجه تیغی آبی آشنا برد. ماریو قوی‌ترین قهرمان بازی است که اغلب دوستانش را برای سواری همراه می‌آورد. ما می‌خواهیم نگاهی بیندازیم و ببینیم کدام یک ما را وادار کردند که برای انجام یک بازی دیگر بازگردیم.

به روز شده در 1 مارس 2023 توسط براندن لیزاردی: تا به امروز، عشق ماریو به ورزش و اوقات فراغت هنوز چشم پوشی نکرده است. تکرارهای جدید از بازی های ورزشی مختلف قبلاً آمده و رفته اند و هر کدام بهترین شخصیت های پادشاهی قارچ را در ورزش هایی که همه ما دوست داریم به نمایش می گذارد. ما این لیست را به روز کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که گزینه های قابل توجه تر در بازار امروز را از دست ندهید.

10 ماریو و سونیک در بازی های المپیک زمستانی

این عنوان که اولین بازی Mario & Sonic در سال 2007 در بازی های المپیک بود، با عنوان قبلی متفاوت بود زیرا در بازی های زمستانی ونکوور در سال 2010 برگزار شد. این عنوان استفاده شده از لوازم جانبی پد تعادل جدید Wii برای ورزش هایی مانند اسنوبورد و اسکی بهره می برد. اگر فقط یک بازی المپیک تابستانی بود، این بازی به خوبی تمام نمی شد.

این عنوان افزودنی خوبی برای این سری بود، زیرا کپی کربنی از نسخه قبلی خود نبود، زیرا دارای مجموعه ای کاملاً متفاوت از رویدادها بود. این تنها دومین ورودی در این سری بود، اما اکنون فرمول آشنا کهنه شده است و نسخه دوسالانه دیگر این کار را انجام نمی دهد.

9 گلف ماریو

ماریو در حال چرخش یک چوب گلف در مقابل شخصیت های نینتندو.  لوگوی گلف ماریو روی آن قرار گرفته است.

ماریو گلف که در سال 1999 در N64 عرضه شد، اولین بازی گلفی بود که نام ماریو را در عنوان خود داشت و مطمئناً گامی در مسیر درست برای روزهای ماریو در خیابان بود. حتی امروزه نیز بهترین ورودی در سری گلف است و علیرغم تکرارهای جدید متعدد، هنوز هم تا به امروز محبوب است.

مطالب مرتبط: ماریو گلف سوپر راش: هر شخصیت قابل بازی در بازی، رتبه بندی شده است

با وجود گرافیک مبهم و کنترلر غیرمعمولی که N64 داشت، بازی تقریباً مورد تحسین جهانی قرار گرفت. در ادامه چندین عنوان بعدی تولید شد که نتوانستند از این ورودی در قلب و ذهن گیمرها در همه جا پیشی بگیرند. این گواهی بر دوران N64 است که به نظر می رسد برخی از لذت بخش ترین بازی های ماریو موجود را در خود دارد و این بازی مطمئناً در بین آنها قرار می گیرد.

8 ماریو تنیس

هنر جعبه تنیس ماریو

احتمالا بهترین بازی ورزشی ماریو که تا به حال در N64 منتشر شده است، Mario Tennis یک شگفتی واقعی بود. گیم پلی روان، شخصیت ها لذت بخش و حالت های بازی چالش برانگیز بود. این بازی تعداد زیادی شخصیت جدید مانند Waluigi و Princess Daisy را به منصه ظهور رساند. این بازی بسیار جلوتر از زمان خود بود و بازی را خلق کرد که به دلیل پیچیدگی، اجرا و شخصیت آن در خاطره ها باقی مانده است. به خاطر داشته باشید، در آن زمان چیز زیادی در مورد بازی های ورزشی وجود نداشت.

این بازی در سال 2000 منتشر شد و حتی پس از گذشت این سال ها، هنوز هم یکی از بهترین عناوین ورزشی است که تا به حال ماریو و دوستانش را به نمایش گذاشته است. این یکی از آن بازی هایی است که همه بازی های ورزشی دیگر باید آرزوی آن را داشته باشند.

7 Mario Hoops 3-On-3

ماریو در یک بازی بسکتبال ساحلی در حال غرق شدن در Donkey Kong.

اگرچه تا حدودی جواهری پنهان بود، اما Mario Hoops: 3-on-3 اولین باری بود که ماریو و دوستانش آن را برای یک بازی بسکتبال به چوب جنگلی بردند. همه چیز را داشت: زمین های سرگرم کننده، شخصیت های زیاد، هوش مصنوعی چالش برانگیز، مسابقات تنبیهی، و حتی شخصیت های مهمان از سری فاینال فانتزی. چه چیز دیگری می توانید از یک عنوان ورزشی دستی بخواهید؟

تا به امروز، بسیاری از مردم حتی نمی دانند که این بازی منتشر شده است، که مایه شرمساری است. این تنها عنوانی است که ماریو به طور انحصاری بسکتبال بازی می کند، و ما هنوز از این موضوع گیج هستیم. شاید روزی دنباله‌ای داشته باشد که کم آب نشود و وارد یک بازی ورزشی تلفیقی با چهار ورزش دیگر نشود.

6 ماریو سوپراستار بیسبال

خر کونگ در حال مشت زدن به توپ بیسبال با دستکش بوکس هنگام بازی بیسبال.  یوشی داور است.

بیسبال در حال حاضر خود را به زیبایی به شخصیت های کارتونی وامی دارد. قوانین نسبتا ساده دویدن، پریدن و ضربه زدن به چیزها با خفاش، مکمل قدرت ها و توانایی های عجیب شخصیت است. درک گیم پلی آسان است، با تکیه بر چیزهای غم انگیز، یک بازی بیسبال هیجان انگیز را ایجاد می کند. با تعداد زیادی شخصیت، مکان و حالت، چیزهای زیادی برای مشغول ماندن وجود دارد. به گرافیک چشمگیر (در آن زمان) اشاره نکنیم.

مطالب مرتبط: بهترین بازی های ویدیویی بیسبال

جدای از عملکرد، سوپراستار بیسبال صرفاً به دلیل سیستم تیمی خود شایسته ذکر است. می‌توانید هر تیم را سفارشی کنید، کاپیتان‌های تیم و شخصیت‌های استاندارد را انتخاب کنید، هر کدام با تفاوت‌های آماری که نقاط قوت کلی تیم را تغییر می‌دهد. بیش از این، نام تیم و طرح لوگو بر این اساس تغییر خواهد کرد. تیم Waluigi را می‌توان با نام‌های Waluigi Mystiques، The Waluigi Flankers و موارد دیگر، بسته به اینکه چگونه مهارت‌های بازیکن تیم خود را متعادل کنید، شناخته می‌شود.

5 ماریو تنیس ایس

Nintendo Super Mario Tennis Aces Power Shot در Bowser

ممکن است Mario Tennis Aces جادوی چند نفره تنیس ماریو را دوباره بدست نیاورده باشد. اما در مقایسه با بازی Wii U، Aces یک پله صعود قابل توجه بود. این ویژگی مکانیک های گیم پلی بهبود یافته، کنترل های بهتر و یک کمپین تک نفره جذاب را داشت.

این با یک سبک بصری پر جنب و جوش تر و پویا تر بهبود یافته است که واقعاً بر قدرت و هیجانی که آنها می خواهند در یک مسابقه تنیس سریع مشاهده کنند تأکید می کند. این یکی از بهترین تکرارها در خط ماریو تنیس است.

4 مهاجمان سوپر ماریو

جعبه آرت Super Mario Strikers که ماریو و Donkey Kong را در حال بازی فوتبال نشان می دهد

ورزش مورد علاقه جهان سرانجام در سال 2005 در سوپر ماریو استریکرز، لوله‌کش را دید که بند کفش‌هایش را بسته است و ناامید نشد. این بازی اکثراً نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد و این فقط یک نمونه عالی دیگر از یک بازی ورزشی غیرواقعی بود که به درستی انجام شد.

مطالب مرتبط: چیزهایی که درباره سری Super Mario Strikers نمی دانستید

ماریو یا هر یک از دوستانش را به عنوان کاپیتان تیم خود و تعدادی از طرفداران خود انتخاب کنید و با تلاش برای گلزنی با استفاده از Super Strike خود به مقابله با حریفان خود بروید تا کمی “اومف” به آن اضافه کنید. حتی بازی سوپر تیم قابل بازگشایی متشکل از همه ربات ها سرگرم کننده است (احتمالاً به این دلیل که آنها با اختلاف زیادی بهترین هستند). بعلاوه، می‌توانید از آیتم‌هایی برای پیچاندن دوستان و رایانه‌تان استفاده کنید، که این کار را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند!

3 ماریو و سونیک در بازی های المپیک

Luigi Longjumping در Mario and Sonic در بازی های المپیک On The Wii

ماریو و سونیک در بازی‌های المپیک اولین بازی که تبدیل به یک سری بازی‌های خسته‌کننده می‌شد، دو تا از بهترین شخصیت‌های بازی را برای شرکت در رویدادهای ورزشی گرد هم آوردند. مطمئنا، برای Sonic the Hedgehog منطقی نبود که دوی 100 متر را به یک لوله کش چاق ببازد، اما این چیزی نیست که مهم باشد. سونیک و ماریو سرانجام در یک بازی ویدیویی با هم آشنا شدند.

بسیاری از رویدادهای بازی برای بازی در برابر دوستان و دیدن اینکه المپیک مجازی واقعی کیست، سرگرم کننده بود. بازی همچنین دارای تعداد زیادی شخصیت برای انتخاب بود، زیرا سونیک و ماریو دوستان خود را برای این چالش همراه کردند. تازگی این بازی بخش بزرگی از موفقیت آن بود و حتی اگر بازی بی نقص نبود، باز هم زمان سرگرم کننده ای بود.

2 ماریو پاور تنیس

مسابقه تنیس ماریو و بوسر در مقابل پرنسس هلو و وزغ

این یکی از قله‌های بازی‌های ورزشی ماریو بود و می‌توان آن را بهترین بازی تنیس در این سری دانست، هرچند می‌توان برای داشتن این عنوان نیز برای Mario Tennis بحث کرد. این بازی دارای فهرست بزرگی از 18 شخصیت است که به صورت تک نفره یا دونفره بازی می‌کنند که هر کدام حرکات خاص خود را دارند.

دارای زمین های متعدد برای بازی و تعداد انگشت شماری از حالت های مینی بازی سرگرم کننده مانند Artist on the Court و Gooper Blooper Volley. گیم پلی روان و جذاب آن را به یکی از ساده ترین بازی ها تبدیل می کند. اگر به دنبال چیزی چالش برانگیز هستید، این بازی این را نیز دارد. مسابقات بعدی شما را به چالش خواهند کشید.

1 ماریو سوپر اسلاگرز

اسکرین شات ماریو سوپر اسلاگرز از دیزی فلاور سوینگ

از بین تمام بازی‌های ورزشی که ماریو را به نمایش گذاشته‌اند، Mario Super Sluggers بدون شک، همه‌جانبه‌ترین و تاثیرگذارترین بازی تا به امروز است.

که در 25 آگوست 2008 منتشر شد، هیچ بازی دیگری حجم محتویات این بازی را ندارد و با مجموعه ای از مکانیک های بازی عالی، انبوهی از شخصیت های خوش ذوق همراه بود، و ناگفته نماند داستانی که باید به آن سفر کنید. پارک های بیسبال مختلف و جمع آوری یک تیم رویایی از تعداد زیادی از ساکنان پادشاهی قارچ.

اگر یک بازی معمولی بیسبال به سبک ماریو دقیقاً آن چیزی نباشد که به دنبال آن هستید، این بازی برای خودتان یا با دوستان بسیار هیجان‌انگیز است و با حالت‌های جایزه بازی پر می‌شود. تا آنجایی که ماریو به موفقیت‌های ورزشی می‌پردازد، هیچ بازی بهتر از Mario Super Sluggers وجود ندارد.

NEXT: بهترین بازی های ورزشی منحصر به فرد سوئیچ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا