ارز دیجیتال

آیا بیت کوین و اتریوم می توانند با 38.2 درصد فیبوناچی بازگردانده شوند؟

بیت کوین به روند نزولی خود ادامه داده و اکنون به زیر 22000 دلار رسیده است، در حالی که ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در آستانه سقوط به زیر مرز 1 تریلیون دلار است. اکثر ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین و اتریوم، در چند روز گذشته افت داشته اند.

این کاهش ها به دلیل تصمیم صرافی کریکن مستقر در ایالات متحده برای توقف خدمات سهام خود و پرداخت 30 میلیون دلار جریمه به SEC به دلیل عدم ثبت تجارت ایجاد شد. در نتیجه، بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر منفی قرار گرفته و منجر به از دست دادن بیت کوین شده است.

در یک نکته مثبت، اظهارات خوش بینانه چندین چهره قابل توجه در مورد قیمت بیت کوین به عنوان یک عامل کلیدی در جلوگیری از ضرر بیشتر برای بیت کوین دیده می شود. به عنوان مثال، دن مورهد، مدیرعامل Pantera Capital، معتقد است که علیرغم برخی بدبینی های بازار، بیت کوین چرخه بعدی بازار صعودی خود را آغاز کرده است.

در همین حال، آدام بک، یکی از بنیانگذاران Blockstream، خوشبین است که ارزش بیت کوین (BTC) تا 9 سال آینده به 10 میلیون دلار افزایش خواهد یافت و اندازه بازار آن به بیش از 200 تریلیون دلار خواهد رسید. علاوه بر این، شرکت‌های استخراج بیت‌کوین مانند Core Scientific، Riot و CleanSpark افزایش تولید ارزهای دیجیتال خود را در ژانویه تجربه کردند. این به عنوان یکی دیگر از عوامل حیاتی در نظر گرفته می شود که ممکن است به محدود کردن ضرر قیمت های BTC کمک کند.

در این پست، احتمال جهش بیت کوین و اتریوم با اصلاح فیبوناچی 38.2% و پیامدهای بالقوه برای قیمت آنها را بررسی خواهیم کرد.

بازار کریپتو بدون ریسک

بازار جهانی ارزهای دیجیتال فروش قابل توجهی را تجربه کرده است و احتمال سقوط آن به زیر مرز 1 تریلیون دلار وجود دارد. بیت کوین (BTC) نتوانست در آخر هفته از آستانه 22000 دلار عبور کند و در حال حاضر بسیار پایین تر از این سطح معامله می شود. سایر ارزهای رمزپایه محبوب مانند Dogecoin (DOGE)، ریپل (XRP)، Solana (SOL) و Litecoin (LTC) نیز با ضرر مواجه شده اند.

با این حال، این کاهش ها به دلیل تصمیم صرافی کریکن مستقر در ایالات متحده برای توقف سرویس سهام خود و پرداخت 30 میلیون دلار جریمه به SEC به دلیل عدم ثبت تجارت ایجاد شد.

بر اساس گزارش اخیر، صرافی ارزهای دیجیتال SEC و Kraken به توافقی دست یافته‌اند که مشخص می‌کند سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک سرویس فنی در ایالات متحده ادامه خواهد داشت، اما با شفافیت بیشتر در مورد ورود توکن‌ها به استخر سهام برای جلوگیری از سوء استفاده از وجوه. این توسعه منجر به افزایش قیمت توکن های استیکینگ مایع شد.

بنابراین، دو عامل اقتصاد کلان که باعث نوسانات قیمت در سراسر بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند، عدم قطعیت نظارتی و قیمت‌های مصرف‌کننده بالاتر از حد انتظار در دسامبر است.

آدام بک، بنیانگذار Blockstream، پیش بینی کرد که ارزش بازار بیت کوین به 200 تریلیون دلار می رسد.

آدام بک، بنیانگذار Blockstream معتقد است که بیت کوین (BTC) می تواند به ارزش بازار بیش از 200 تریلیون دلار برسد و در 9 سال آینده ارزش آن به 10 میلیون دلار برسد.

آدام در 12 فوریه در یک موضوع توییتری اظهار داشت که اگر بیت کوین در 9 سال آینده با نرخ 2 برابری رشد کند، ممکن است این قیمت به دست آید. با این حال، این خبر تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین نداشته است.

بینش مدیر عامل Pantera Capital در مورد حرکت صعودی بیت کوین

دن مورهد، مدیرعامل Pantera Capital اخیرا اعلام کرده است که بیت کوین وارد چرخه بازار صعودی بعدی خود شده است. به گفته مورهد، سرمایه گذاران نباید با کاهش بازار ارزهای دیجیتال به دنبال FTX منصرف شوند، زیرا بیت کوین اکنون در هفتمین چرخه صعودی خود قرار دارد.

در نامه بلاک چین، او پیش بینی کرد که سال 2023 سال بازیابی اعتماد به بخش ارزهای دیجیتال خواهد بود و اذعان کرد که در این چرخه به پایین ترین سطح خود رسیده است.

شایان ذکر است که خبر ورود بیت کوین به چرخه صعودی بعدی خود در بازار، همانطور که توسط دن مورهد، مدیرعامل Pantera Capital بیان شد، می تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین داشته باشد و ممکن است به محدود کردن ضررهای بیشتر کمک کند.

دلار قوی آمریکا: تأثیرات و پیامدها

قدرت دلار آمریکا عامل دیگری است که بر ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد. روز دوشنبه، شاخص کل دلار آمریکا بازگشت و به بالاترین حد در پنج هفته گذشته رسید، که ناشی از انتظارات برای تشدید سیاست های فدرال رزرو در انتظار انتشار داده های حیاتی قیمت مصرف کننده در روز بعد بود.

شاخص کل دلار آمریکا در برابر رقبای اصلی نزدیک به بالاترین حد خود در پنج هفته گذشته باقی مانده است.

دلار آمریکا از زمان انتشار داده‌های مشاغل ایالات متحده بسیار قوی‌تر از حد انتظار در اوایل ماه جاری به شدت حمایت شده است، و اظهارات اخیر فدرال رزرو تمایل بیشتری به رفتار تندروانه‌تر داشته و باعث تقویت بیشتر این ارز شده است.

نرخ هش بیت کوین رشد قابل توجهی را نشان می دهد

بر اساس تحقیقات جدید Hashrat Index، اولین گزارش تولید برای سال 2022 از سوی شرکت های استخراج بیت کوین که به صورت عمومی معامله می شوند، حاکی از افزایش مداوم نرخ هش و افزایش شدید تولید BTC نسبت به ماه قبل است. این ممکن است به دلیل بهبود شرایط آب و هوایی و نرخ ثابت برق باشد.

در ماه ژانویه، اکثر ماینرهای بیت کوین تولید خود را افزایش دادند و CleanSpark تولید خود را 50 درصد افزایش داد و رکورد ماهانه 697 بیت کوین را ثبت کرد. Riot، دومین تولیدکننده بزرگ، 740 بیت کوین در ژانویه استخراج کرد، در حالی که Core Scientific با تولید 1527 سکه، برترین تولیدکننده بیت کوین باقی ماند.

در نتیجه، این پیشرفت می تواند به عنوان یک عامل مثبت در نظر گرفته شود که می تواند به جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت بیت کوین کمک کند.

قیمت بیت کوین

ارزش فعلی بیت کوین تا امروز به 21898 دلار رسیده است که حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته 19 میلیارد دلار بوده است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته کمتر از 0.50 درصد کاهش داشته است.

با توجه به CoinMarketCap، در حال حاضر با ارزش بازار زنده 422 میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد. عرضه بیت کوین در گردش 19289343 سکه BTC است، در حالی که حداکثر عرضه 21،000،000 سکه BTC است.

از نظر فنی، بیت کوین در حال حاضر به 38.6 درصد اصلاح در سطح 21290 دلار نزدیک شده است. اگر این سطح نقض شود، می تواند فضای بیشتری را برای فروش باز کند و به طور بالقوه منجر به افت تا سطح 20300 دلار شود.

1676278835 538 آیا بیت کوین و اتریوم می توانند با 382 درصد
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

با این حال، اگر شمع‌ها بالاتر از سطح 21300 دلار بسته شوند، پتانسیل جهش صعودی با احتمال رسیدن به سطح 22375 دلار وجود دارد. افزایش فشار خرید می تواند قیمت بیت کوین را به سمت سطح مقاومت بعدی 24260 دلار افزایش دهد.

اکنون بیت کوین بخرید

قیمت اتریوم

قیمت فعلی اتریوم 1524 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 6301002828 دلار اتریوم است. ضرر 0.50 درصدی این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته باعث شده است که در رتبه دوم کوین مارکت کپ قرار بگیرد و ارزش بازار آن تقریباً 186 میلیارد دلار است.

از نظر فنی، اتریوم درست بالاتر از سطح فیبوناچی اصلاحی 38.2% یعنی 1500 دلار معامله می شود که به عنوان یک سطح حمایتی دوگانه عمل می کند. شمع های بسته بالای 1500 دلار پتانسیل این را دارند که روند صعودی را تا سطح 1560 دلار ایجاد کنند.

این سطح مقاومت توسط یک کانال صعودی هدایت شده است که قبلاً در روز جمعه نقض شده بود. شکست بالای 1560 دلار ممکن است بیت کوین را در سطح 1600 یا 1680 دلار قرار دهد.

1676278835 225 آیا بیت کوین و اتریوم می توانند با 382 درصد
نمودار قیمت اتریوم – منبع: Tradingview

اگر بتوانید از 1560 دلار عبور کنید، قیمت ETH بالا می ماند و معامله گران ETH فرصت های بهتری برای کسب سود خواهند داشت. در غیر این صورت، پیش‌بینی می‌شود که قیمت ETH کاهش یابد و به سطح 1435 دلار برسد.

اکنون ETH بخرید

جایگزین های بیت کوین و اتریوم

ما اخیراً 15 ارز دیجیتال برتر برای سال 2023 را شناسایی کرده ایم که قرار است از نظر ارزش بازار بزرگترین ارزهای دیجیتال باشند. اگر می‌خواهید روی چیزی امیدوارکننده‌تر سرمایه‌گذاری کنید، گزینه‌های متعدد دیگری برای بررسی وجود دارد.

ارزهای رمزنگاری شده و ICOها در حال رایج شدن هستند و هر هفته یک ارز جدید ارائه می شود.

سلب مسئولیت: بخش Industry Talk دارای بینش های بازیگران صنعت کریپتو است و بخشی از محتوای سرمقاله Cryptonews.com نیست.

بهترین قیمت را برای خرید/فروش ارز دیجیتال بیابید

1676195975 395 BTC و ETH در میان سرکوب کراکن اسلاید می شوند
ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال – منبع: Cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا