دیجیتال مارکتینگ

چگونه می توان (به راحتی) تقویم محتوای عالی را در Google Sheets ایجاد کرد

از صفحات گسترده برای چه چیزی استفاده می کنید؟ اگر شما هم مثل من هستید، احتمالاً از آنها برای جمع آوری داده ها، پیگیری تجزیه و تحلیل پست های کمپین یا وبلاگ یا پیگیری تکالیف هفتگی استفاده می کنید.

اما آیا تا به حال به استفاده از صفحات گسترده برای ساخت تقویم فکر کرده اید؟ اگر نه، اجازه دهید به شما بگویم چرا Google Sheets ابزار عالی برای تقویم محتوای شما است.

دانلود رایگان: الگوی تقویم تحریریه بازاریابی

اگر اغلب بر روی کمپین‌هایی برای چند مشتری مختلف کار می‌کنید، ایجاد تقویم‌های فردی در کاربرگ‌نگار Google می‌تواند به طور منحصربه‌فردی برای اطمینان از اینکه مشتری متوجه می‌شود محتوای خاصی پخش می‌شود مفید باشد. از طرف دیگر، شاید لازم باشد یک تقویم داخلی Google Sheet برای تیم خود ایجاد کنید تا پروژه های آینده را پیگیری کند.

ساخت تقویم در ابزاری که معمولاً برای صفحات گسترده استفاده می شود کمی ترسناک به نظر می رسد، اما نگران نباشید، این فرآیند در واقع بسیار شهودی است. و با کمک برخی نکات، می توانید به راحتی یک تقویم کاربردی بسازید که بتوانید برنامه خود را با آن همگام سازی کنید.

در زیر، نحوه ساخت تقویم در Google Sheets را بررسی خواهیم کرد و نکاتی را درج می کنیم که به شما در ارتقای طراحی کمک می کند. در پایان، تقویم شما چیزی شبیه به این خواهد بود:

نمونه تقویم Google Sheets: ژانویه

کاربرگ‌نگار Google را باز کنید و برای ایجاد تقویم شخصی خود آماده شوید. 📅

1. یک صفحه گسترده جدید باز کنید و ماه خود را انتخاب کنید.

ابتدا یک صفحه گسترده جدید باز کنید.

سپس، ماه خود را انتخاب کنید. برای این مثال، ژانویه را انجام دادم [YYYY]، بنابراین من آن را در سلول اول پر کردم. نکته جالب در مورد Google Sheets این است که به طور خودکار تاریخ ها را تشخیص می دهد، بنابراین تایپ کردن یک ماه و به دنبال آن سال در قالب YYYY به Google می گوید که شما با تاریخ ها کار خواهید کرد.

نحوه ساخت تقویم برگه های گوگل: صفحه گسترده را باز کنید

2. شروع به قالب بندی تقویم خود کنید.

در مرحله بعد، تقویم خود را قالب بندی کنید. متن را انتخاب کردم، ژانویه [YYYY]، در ستون A، ردیف 1. هفت ستون (AG) را هایلایت کردم و روی Merge کلیک کردم تا آن سلول در کل ستون باشد. این دکمه را می توانید در سمت راست ابزار Fill پیدا کنید.

نحوه ساخت تقویم برگه های گوگل: شروع به قالب بندی تقویم کنید

در اینجا، من همچنین متن خود را با استفاده از ابزار کنار Merge تراز وسط قرار دادم. بعداً، اندازه فونت را افزایش می‌دهم و ماه را پررنگ می‌کنم.

3. از یک فرمول برای پر کردن روزهای هفته استفاده کنید.

در مرحله بعد، روزهای هفته را در هر ستون (AG) پر کنید. شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید اما من تصمیم گرفتم از یک فرمول استفاده کنم. Sheets تابعی دارد که به شما امکان می‌دهد فرمول‌ها را تایپ کنید تا اقدامات خاصی را به طور همزمان انجام دهید.

برای پر کردن روزهای هفته، در سلولی که می‌خواهید اولین روز هفته شما باشد، تایپ کنید: =TEXT(1، “DDDD”). چیزی که این به Google می گوید این است که شماره شما با تاریخ یا زمان جایگزین می شود و قالبی که استفاده می کنید روزهای هفته است.

نحوه ساخت تقویم برگه های گوگل: فرمول روزهای هفته را درج کنید

عدد 1 را در فرمول برجسته کرده و با COLUMN() جایگزین کنید. سپس اینتر را فشار دهید و روز اول خود را انتخاب کنید. شما می خواهید فرمول را در سلول یکشنبه با کشیدن انتخابگر به انتهای ردیف خود (AG) کپی کنید و دوباره اینتر را فشار دهید.

نحوه ساخت تقویم در برگه های گوگل: بقیه روزها را اضافه کنید

فشردن اینتر باید به طور خودکار بقیه هفته را پر کند. به یاد داشته باشید، اگر این برای شما کار نمی کند، همیشه می توانید روزها را به صورت دستی پر کنید.

4. اعداد را پر کنید.

عالی! شما روزهای هفته خود را دارید. حال می خواهیم مقادیر عددی را پر کنیم. قبل از این مرحله، برای اضافه کردن رنگ به ردیف روز وقت گذاشتم و فونت را به فونتی که کمی بیشتر دوست داشتم تغییر دادم.

برای مقادیر عددی، ما به سادگی اولین روز ماه را شناسایی می کنیم و برای پر کردن بقیه، کلیک کرده و بکشید.

چگونه؟

عدد 1 را روی کادر درست زیر اولین روز ماه قرار دهید، سپس کلیک کرده و به صورت افقی بکشید. بسته به روز هفته، ممکن است لازم باشد این فرآیند را با استفاده از روز دوم ماه دنبال کنید تا بتوانید به صورت افقی کلیک کرده و بکشید.

برای این مثال، از یکشنبه به عنوان اولین روز ماه استفاده می کنیم، اما به یاد داشته باشید که روز اول سال به سال متفاوت خواهد بود.

نحوه ساخت تقویم برگه های گوگل: اعداد روز را پر کنید

5. بقیه اعداد را پر کنید.

توجه: در این مرحله، اعداد تقویم را در هر سطر دیگر پر کردم تا بعداً به قالب بندی کمک کنم.

اکنون که ردیف اول خود را پر کردید، وقت آن است که بقیه را پر کنید. عدد بعدی را به صورت دستی وارد کنید، سپس کلیک کرده و به صورت افقی بکشید تا بقیه آن پر شود.

این روند را برای ردیف های بعدی تکرار کنید. اولین عدد را به صورت دستی وارد می‌کنید، سپس روی ردیف کلیک کرده و به پایین بکشید. در اینجا برای ردیف بعدی در ژانویه به نظر می رسد.

نحوه ساخت تقویم در برگه های گوگل: بقیه اعداد را اضافه کنید

توجه: مطمئن شوید که ماه را با شماره مناسب به پایان می رسانید! برای ژانویه، آن روز 31 خواهد بود.

6. در صورت لزوم تقویم خود را تغییر فرم دهید.

همه چیز شبیه یک تقویم شده است، درست است؟ در این مرحله، چیزها را دوباره فرمت کردم تا ظاهر تقویمم کمی تمیز شود.

آن ردیف های اضافی بین ردیف های شماره گذاری شده را به خاطر دارید؟ من آن سطرها را گسترش دادم تا کادرهایی در زیر اعداد ایجاد کنم. برای انجام این کار، من به سادگی ردیف ها را به سمت پایین کشیدم تا آن سلول ها بزرگتر شوند.

نحوه ساخت تقویم برگه های گوگل: تقویم مجدددر اینجا چند نکته اضافی برای قالب بندی وجود دارد:

  • ردیف های خالی زیر اعداد خود را انتخاب کنید و با استفاده از ابزار تراز متن در مرکز آنها را در مرکز قرار دهید.
  • کل تقویم خود را انتخاب کنید و همه عناصر را به صورت عمودی تراز کنید تا در مرکز سلول های خود قرار گیرند. برای انجام این کار از ابزار عمودی alignment استفاده کنید.
  • اعداد روز خود را پررنگ کنید.
  • در صورت تمایل، ردیف های شماره گذاری شده خود را کمی سایه بزنید.
  • در صورت تمایل، ستون های شنبه و یکشنبه را خاکستری کنید تا روزهای کاری شما برجسته شود.

7. عناصر طراحی را برای حرفه ای کردن ظاهر اضافه کنید.

در نهایت، می توانید برخی از عناصر طراحی سرگرم کننده را برای شخصی سازی ظاهر و احساس تقویم خود اضافه کنید. اگر برای یک مشتری یا پروژه آتی است، باید روزهای راه اندازی لازم را در اینجا بگنجانید.

برای این مرحله، چند تصویر سرگرم کننده اضافه کردم، چند رویداد تقویم فرضی را گنجاندم و با اندازه فونت بازی کردم.تقویم Google Sheets تکمیل شده است

8. این روند را از فوریه تا دسامبر تکرار کنید.

زمان تکرار برای ماه فوریه تا دسامبر است. زمانی که تقویم ژانویه خود را به شکلی که می خواهید طراحی کردید، کافی است آن را کپی کنید. برای انجام این کار، روی برگه برگه کلیک راست کرده و از منو گزینه Duplicate را انتخاب کنید.

گزینه برگه تکراری در Google Sheets

برای پر کردن اعداد، فقط باید روز شروع را بدانید، سپس کلیک کنید و بکشید تا بقیه سطرها پر شود. در اینجا اولین روزهای هر ماه در سال آمده است 2023:

  • ژانویه: یکشنبه
  • فوریه: چهار شنبه
  • مارس: چهار شنبه
  • آوریل: شنبه
  • ممکن است: دوشنبه
  • ژوئن: پنج شنبه
  • جولای: شنبه
  • مرداد: سهشنبه
  • سپتامبر: جمعه
  • اکتبر: یکشنبه
  • نوامبر: چهار شنبه
  • دسامبر: جمعه

در مرحله بعد، باید بدانید که چند روز باید پر کنید. در اینجا تعداد روزهایی که برای هر ماه نیاز دارید آمده است:

  • ژانویه: 31
  • فوریه: 28 یا 29
  • مارس: 31
  • آوریل: 30
  • ممکن است: 31
  • ژوئن: 30
  • جولای: 31
  • مرداد: 31
  • سپتامبر: 30
  • اکتبر: 31
  • نوامبر: 30
  • دسامبر: 31

و سپس، کار شما تمام شد!

استفاده از Sheets مفید است زیرا می توانید تقویم خود را مستقیماً در مرورگر خود باز کنید. همچنین می توانید برنامه خود را در مکانی جدا از تلفن خود پیگیری کنید.

اگر زمان یا حوصله ایجاد یک تقویم را از ابتدا ندارید، در زیر دو روش اضافی آورده شده است.

چگونه با استفاده از قالب Google Sheets یک تقویم بسازیم

Google Sheets یک الگوی داخلی برای ساخت تقویم ارائه می دهد. تنها نقطه ضعف این است که گزینه‌های سفارشی‌سازی محدود هستند — شما فقط می‌توانید از تم‌های Google Sheets استفاده کنید. گفته می شود، اگر عجله دارید، این یک گزینه عالی است.

1. به sheets.google.com بروید.

مطمئن شوید که به حساب Google خود وارد شده اید یا در صورت درخواست وارد شوید. این شما را مستقیماً به صفحه اصلی Sheets می برد، جایی که می توانید به الگوها دسترسی داشته باشید.

یا، به drive.google.com بروید، روی ضربه بزنید جدید، روی فلش سمت راست در کنار Google Sheets کلیک کنید و ضربه بزنید از یک الگو.

نحوه ایجاد تقویم برگه های گوگل: به drive.google.com دسترسی پیدا کنید

2. به گالری الگو دسترسی داشته باشید.

اگر از طریق Google Drive به الگوهای Google Sheets دسترسی پیدا کرده اید، نیازی به انجام این مرحله نخواهید داشت.

در غیر این صورت در بالای بنر با عنوان یک صفحه گسترده جدید شروع کنید، ضربه زدن گالری قالب.

نحوه ایجاد تقویم برگه های گوگل: دسترسی به گالری قالب

3. الگوی تقویم سالانه را پیدا کنید.

الگوها بر اساس دسته‌هایی مانند «کار» و «مدیریت پروژه» تقسیم می‌شوند. به پایین اسکرول کنید تا برسید شخصی بخش، سپس ضربه بزنید تقویم سالانه.

نحوه ایجاد تقویم برگه های گوگل: به الگوی تقویم سالانه بروید

4. در صورت نیاز قالب بندی را تغییر دهید.

همه چیز تمام شد! تقویم شما ایجاد شده است. در مرحله بعد، زمان تغییر قالب‌بندی با استفاده از تم‌های موجود Google Sheets فرا رسیده است. همچنین می توانید فونت ها را به دلخواه تغییر دهید.

نحوه ایجاد تقویم برگه های گوگل: قالب را سفارشی کنید

یک گزینه جایگزین برای استفاده از الگوی داخلی Google Sheets استفاده از الگوهای شخص ثالث است که به شما امکان می دهد اسناد تجاری مهم مانند تقویم های اجتماعی و سرمقاله ایجاد کنید. در زیر، چندین الگو را به اشتراک می‌گذارم که برای این کار مناسب هستند.

الگوهای تقویم Google Sheets

خبر خوب: شما فقط به الگوی داخلی Google Sheets محدود نمی شوید. اگر به تقویم سالانه کاربردی تری نیاز دارید، گزینه های زیر را در اختیار شما قرار داده ام.

1. الگوی تقویم ویرایشی رایگان برای Google Sheets

Google Sheets الگوی تقویم محتوا

قالب رایگان را دانلود کنید

این الگوی تقویم سرمقاله برای Google Sheets طراحی شده است و تمام نیازهای برنامه ریزی تحریریه شما را پوشش می دهد. با استفاده از این الگو، می توانید یک استراتژی ویراستاری قوی را به صورت روزانه و ماهانه در یک برگه قابل اسکن و قابل دسترسی ارائه کنید.

طراحی شده برای حداکثر قابلیت استفاده و خوانایی، شامل یک طرح عمودی برای تاریخ ها، و همچنین ستون هایی است که می توانید جزئیاتی مانند نویسنده، موضوع، جزئیات محتوا و کلمات کلیدی را اضافه کنید.

طراحی عمودی و یک ساله مانند این می تواند برای تلاش های دیگر مانند اهداف حرفه ای و شخصی نیز استفاده شود. می‌توانید ستون‌ها را در صورت لزوم تغییر دهید تا با اهداف خود و تیمتان در سال آینده مطابقت داشته باشد.

2. الگوی تقویم محتوای رسانه های اجتماعی صفحه گسترده رایگان

نحوه ایجاد تقویم برگه های گوگل: از قالب های رسانه های اجتماعی استفاده کنید

قالب رایگان را دانلود کنید

این الگوی تقویم رسانه های اجتماعی مبتنی بر اکسل برای بازاریاب هایی که می خواهند یک استراتژی اجتماعی قوی برای سال آینده ایجاد کنند ایده آل است. بهترین قسمت؟ همراه با راهنمای کاربر برای کسانی که در برنامه ریزی استراتژی رسانه های اجتماعی تازه کار هستند ارائه می شود.

اگر از قبل یک برنامه اجتماعی دارید، می‌توانید از این تقویم برای هر تلاش چند کانالی مانند بازاریابی محتوا در چندین پلتفرم و وبلاگ‌نویسی مهمان در وب‌سایت‌های ناشران مختلف استفاده کنید. به سادگی عناوین موجود در برگه ها را تغییر دهید تا متناسب با اهداف شما باشد.

این الگو را می توان به راحتی به سند Google Sheets تبدیل کرد. برای آپلود آن در Google Drive، کافی است به drive.google.com بروید و فایل را از کاوشگر فایل خود به لیست اسناد Google Drive خود بکشید.

از طرف دیگر، برای ایجاد یک صفحه گسترده Google Sheets جدید، به sheets.new بروید. سپس، کلیک کنید فایل > وارد كردن > بارگذاری. در آنجا، می‌توانید فایل اکسل را بدون افت کیفیت وارد کنید.

3. الگوهای تقویم عمومی برای Google Sheets

به یک الگوی تقویم عمومی Google Sheets نیاز دارید؟ این منابع را بررسی کنید:

  • کلاس صفحه گسترده: یک الگوی از پیش ساخته و با استفاده آسان ارائه می دهد که شبیه به قالبی است که ما از ابتدا ایجاد کردیم. شما باید رنگ ها و فونت ها را به دلخواه تغییر دهید.
  • Smartsheet: چندین الگوی تقویم از پیش ساخته شده Google Sheets را با طرح رنگ شرکتی تر ارائه می دهد.

از تقویم برگه‌های Google برای سازماندهی وظایف خود استفاده کنید

اگر با کاربرگ‌نگار آشنا هستید و می‌خواهید آن را امتحان کنید، یک تقویم Google Sheets ایجاد کنید. اگر برای ردیابی یک کمپین بازاریابی داخلی، سازماندهی پروژه های آتی مشتری، یا به اشتراک گذاشتن تقویم رویداد با سهامداران کلیدی نیاز به ایجاد یک تقویم تمیز دارید، این یک گزینه عالی است. اما اگر نمی‌خواهید یکی از ابتدا ایجاد کنید، از الگوی تقویم سرمقاله ما برای شروع سریع برنامه‌ریزی و تلاش‌های سازمانی خود استفاده کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ماه می 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

الگوهای تقویم تحریریه بازاریابی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا