ارز دیجیتال

نویسنده استاندارد بیت کوین برای مشاوره به السالوادور در مورد استراتژی اقتصادی

منبع: اسکرین شات ویدیو بنیاد رافائل دل پینو.

Saifedean Ammous، اقتصاددان برجسته و نویسنده “استاندارد بیت کوین” به عنوان مشاور اقتصادی دفتر ملی بیت کوین السالوادور (ONBTC) منصوب شده است.

در یک موضوع توییتری سه‌شنبه، ONBTC فاش کرد که Ammous به عنوان یک مشاور اقتصادی به بخش می‌پیوندد و به رئیس‌جمهور و ONBTC مشاوره می‌دهد، زیرا کشور همچنان به استقبال از ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد.

Ammous در السالوادور بود و در CUBO+ شرکت کرد، یک برنامه توسعه برای مردم سالوادور که علاقه مند به یادگیری کد پشت بیت کوین و شبکه لایتنینگ هستند.

ONBTC گفت، پس از آن، او با رئیس جمهور نایب بوکله ملاقات کرد و “افکار خود را در مورد مزایای قابل توجه سیاست آزادی اقتصادی به اشتراک گذاشت.”

“به عنوان یک اقتصاددان اتریشی، نویسنده پرفروش و بیت کوینر معروف Saifedean به تیم بیت کوین رئیس جمهور Bukele که شامل ماکس کایزر و استیسی هربرت می شود، اضافه خواهد شد. او در مورد مسائل مربوط به سیاست های مختلف اقتصادی مشاوره خواهد داد.”

آموس برای نقش مشاورش پولی دریافت نخواهد کرد.

Ammous از استراتژی بیت کوین سالوادور پشتیبانی می کند

این اعلام پس از آن منتشر شد که Ammous در مصاحبه اخیر خود با یک روزنامه محلی به استراتژی بیت کوین السالوادور ابراز اطمینان کرد و اظهار داشت که این کشور پتانسیل تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری را دارد.

وی همچنین از سیاست مالیات صفر رئیس جمهور نایب بوکله برای شرکت های فناوری که کشور را برای سرمایه گذاران جذاب کرده است، ستایش کرد.

گورو بیت کوین مدعی شد که در مورد “احتمال آزاد شدن السالوادور از بدهی در پنج تا ده سال آینده” مطمئن است. او همچنین گفت که این کشور «پتانسیل بزرگی برای تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری» دارد.

دفتر ملی بیت کوین السالوادور توسط رئیس جمهور Nayib Bukele در اواخر سال 2022 و همراه با بیت کوینرهای شناخته شده Stacy Herbert و Max Keiser ایجاد شد.

از طریق فرمان n.49 السالوادور، ONBTC “همه امور مربوط به ارزهای دیجیتال” را مدیریت می کند.

السالوادور در استراتژی ارزهای دیجیتال ملی خود پیشگام بوده است و بیت کوین را در سال 2021 به صورت قانونی مناقصه می کند و اوراق قرضه بیت کوین نوآورانه خود را در اواخر همان سال راه اندازی می کند.

در همین حال، گزارش‌ها در مورد پذیرش بیت‌کوین در این کشور کوچک آمریکای مرکزی متفاوت بوده و نشانه‌هایی از کندی رشد آن وجود دارد.

بر اساس آمارهای دولتی، ارزهای دیجیتال کمتر از 2 درصد از کل حواله های ارسال شده به السالوادور را تشکیل می دهند.

حواله های ارسالی، عمدتاً از ساکنان خارج از کشور سالوادور، منبع اصلی درآمد برای این کشور است.

در واقع، به همین دلیل، دولت وعده داد که بیت کوین گزینه های بیشتر و راحتی بیشتری را برای ارسال و دریافت حواله فراهم می کند.

این کشور حتی یک برنامه اختصاصی BTC را راه اندازی کرد که تا حد زیادی برای تسهیل حواله های بیت کوین از خارج از کشور طراحی شده است. اما داده های سال گذشته نشان داد که از هر 10 نفری که در ابتدا این برنامه را دانلود کرده اند، تنها دو نفر هنوز از آن استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا