برنامه نویسی

در حال فکر کردن به 90 روز اولم که یک استارت آپ را به عنوان یکی از بنیانگذاران فنی ساختم

من روی یک استارت آپ جدید کار کرده ام.

هفته گذشته، Craftwork.com را با زیبایی طراحی جدید و آنچه به نظر من یک برند واقعاً فوق العاده است، (دوباره) راه اندازی کردیم. ما در حال ساختن یک سرویس رنگ آمیزی خانه با فناوری هستیم که در حال حاضر فرآیند رنگ آمیزی خانه شما را برای مشتریانمان آسان تر و لذت بخش تر می کند.

ما همچنین یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کردیم که توسط دوست و یکی از بنیانگذاران تیم گریفین، مدیر عامل کرافت ورک نوشته شده بود. می توانید آن را در اینجا بخوانید: معرفی کاردستی.

من در چند سال گذشته به عنوان بخشی از کارم در Stripe و Google و در سایت خودم درباره ساخت محصولات و شرکت‌ها نوشته‌ام – اما از زمانی که smpl را راه‌اندازی کردیم این اولین بار است که یکی از بنیانگذاران فنی هستم. در سال 2016. خیلی چیزها از آن زمان تغییر کرده است.


نکته ای برای خوانندگان غیر فنی: این پست به لحاظ فنی بسیار سنگین خواهد بود. من قصد دارم در مورد بسیاری از ابزارها و فناوری هایی که برای ساخت محصولات استفاده می کنم صحبت کنم. اگر توسعه دهنده نیستید، ممکن است این مورد برای شما جالب نباشد. مطمئن باشید در آینده در مورد جنبه های طراحی/تجاری/فلسفی بیشتری خواهم نوشت.

از حضورتان متشکرم – همه شما را دوست دارم!


راه اندازی یک استارتاپ در سال 2023 – در اینجا چیزی است که این بار متفاوت است:

نوار طراحی و برندسازی بالاتر از همیشه است

من همیشه به اهمیت طراحی و برندسازی اعتقاد زیادی داشته ام. من سال ها به عنوان یک UXer کار کردم و حتی (بیشتر) مدرک کارشناسی ارشد در تعامل انسان و کامپیوتر گرفتم تا درک خود را از طراحی عمیق تر کنم. من بی پایان در مورد آن نوشته ام (مقالات برچسب گذاری شده با #طراحی را در سایت من ببینید.

در سال 2023، سرمایه گذاری زمان و تلاش (و صادقانه بگوییم – پول) برای طراحی و برندسازی برای ایجاد یک شرکت موفق اساسی است. چه آگاهانه متوجه آن باشیم یا نه، اعتماد به آن آسان تر است یک چیز جدید اگر به نظر می رسد منسجم و حرفه ای است. در Craftwork، ما از مشتریان می‌خواهیم که ما را به خانه‌هایشان راه دهند و با ارزش‌ترین دارایی خود را به ما اعتماد کنند. نام تجاری و زبان طراحی ما به ما کمک می کند تا این اعتماد حیاتی را با مشتریان خود ایجاد کنیم.

اتوماسیون و ابزارسازی مهندس واقعی 10x هستند

من عشق خودکار کردن چیزها هیچ چیز بهتر از نوشتن فیلمنامه ای نیست که در وقت شما و هم تیمی هایتان صرفه جویی کند و آرامش خاطر را بخرد. دیدن اینکه ابزارهای اتوماسیون در چند سال گذشته چقدر بهتر شده اند، شگفت آور بوده است.

به طور بحرانی، زمان کافی برای آن وجود داشته است همه از ابزارهای اتوماسیون برای مشاهده ظهور رقبا. این امر شرکت‌های سازنده ابزار را مجبور می‌کند تا نوآورانه عمل کنند و با محصولات خود پیشرفت کنند. در اینجا چند انتخاب وجود دارد که خودم را با آنها پیدا کرده ام:

  • برای حسابرسی وابستگی: Dependabot همچنان قوی است و در Mend Renovate رقابت دارد که هم روی GitHub و هم GitLab کار می کند و تجربه پیکربندی متفاوتی را ارائه می دهد.
  • برای اتوماسیون بدون کد، رویداد محور: IFTTT OG است، اما همچنان بیشتر بر مصرف کننده متمرکز می شود. Zapier به عنوان یک انتخاب محبوب مطرح شده است، اما من خودم را در حال بررسی گزینه های دیگری مانند Make، Trigger.dev و n8n یافته ام.

تمرکز بر تجربه توسعه دهنده (DX) یک مزیت رقابتی است

حتی یک مهندس در این سیاره وجود ندارد که بخواهد روی محصولی کار کند که نگهداری آن بد است. همه ما می‌خواهیم روی محصولاتی کار کنیم که به راحتی قابل درک، ارتقاء و استقرار آسان هستند. این چیزی است که از زمانی که من در این صنعت بوده‌ام به‌طور پیوسته بهتر شده است، اما هنوز هم برای شرکت‌هایی که آن را به درستی انجام می‌دهند، یک تفاوت بزرگ است.

خوشبختانه، بسیاری از شرکت‌های سازنده ابزارهای برنامه‌نویس، کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند و چشم‌های تحقیقات UX را به سمت توسعه‌دهندگان معطوف کرده‌اند – مهندسان را به‌عنوان کاربر می‌بینند و محصولاتی را می‌سازند که ساختن آنها لذت بخش است. علاوه بر این، بیشتر این شرکت ها هستند بطور باور نکردنی دوستانه برای استارتاپ ها، ارائه سطوح رایگان و تخفیف های سخاوتمندانه برای کمک به شرکت ها در راه اندازی.

یک نکته کوتاه در مورد AWS: به نوعی، AWS به عنوان استاندارد واقعی برای زیرساخت های مبتنی بر ابر برای بسیاری از تیم های توسعه دهنده راه خود را پیدا کرده است – مردم من، این است به طرز دلخراشی سخت برای استفاده به هیچ وجه، و نیاز به آموزش مداوم و تلاش برای استفاده صحیح و ایمن در عین به روز ماندن دارد. داشبورد AWS منظره ای جهنمی از الگوهای تاریک UX است و مستندات آن هزارتویی است. من فکر می‌کنم بسیاری از تیم‌ها به AWS روی می‌آورند، زیرا به نظر می‌رسد خاکی ارزان است – اما هزینه نگهداری تیمی که بتواند از آن به طور مؤثر استفاده کند، است. نجومی. من نمی گویم هرگز نباید از AWS استفاده کنید – اما می گویم که باید فکر کنید با دقت بسیار در مورد اینکه آیا نیاز به استفاده از آن دارید، و اینکه آیا می توانید با استفاده از چیز دیگری در هزینه های طولانی مدت صرفه جویی کنید (تقریباً مطمئناً می توانید).

در اینجا چند نمونه وجود دارد که زندگی را برای من در Craftwork بهتر کرده است:

  • برای استقرارهای مبتنی بر git (CD) – Vercel و Netlify هر دو فوق العاده هستند. من از هر دو در سایت هایی که نگهداری می کنم استفاده می کنم و هر دو عالی هستند. ما از Vercel برای Craftwork و .

  • برای مبلغ پرداختیوقتی صحبت از DX به میان می آید، Stripe هنوز شکست ناپذیر است. کوهی از ویژگی هایی که در چند سال گذشته به آن اضافه شده است، آن را ساخته است خیلی راحت تر برای ایجاد یک سیستم پرداخت قوی که بتواند پیچیدگی های دنیای واقعی را مدیریت کند. حتی هنوز، شرکت هایی وجود دارند که API می سازند بالای Stripe که زندگی را برای موارد استفاده خاص بسیار آسان تر می کند.

  • برای تجزیه و تحلیل، گوگل آنالیتیکس هنوز استاندارد است، اما در سال گذشته یا بیشتر مجبور شده است برای جلوگیری از عواقب قانونی به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی در اتحادیه اروپا، به شدت چرخش کند. برای یک جایگزین عالی که بر حریم خصوصی متمرکز است، من از Fathom در تمام پروژه های شخصی خود استفاده می کنم). اخیراً Plausible به عنوان گزینه دیگری ظاهر شده است.

  • دنیای devx برای پایگاه های داده کاملاً وحشی بوده است. در smpl، ما از Firebase استفاده می‌کردیم، زیرا برخورد با آن بسیار آسان بود – اما یک مشکل بود کابوس برای مهاجرت از زمانی که نیاز داشتیم. Supabase به عنوان یک جایگزین عالی بر اساس PostgreSQL ظاهر شده است و من واقعاً DX Planetscale را برای شاخه‌بندی پایگاه‌های داده دوست داشتم.

  • زوج مدیریت طرحواره پایگاه داده دوران رنسانس را پشت سر گذاشته است. Prisma به استانداردی برای انواع موارد استفاده تبدیل شده است، و اخیراً Drizzle ORM به عنوان یک جایگزین فوق‌العاده در صورت ساخت با TypeScript ظاهر شده است.

چارچوب برای همه

در نهایت – چارچوب های وب / متا فریم ورک برای ساخت برنامه های وب به دست آمده اند خیلی بهتر. این مکان دیگری است که در آن رقابت بوده است عالی چیزی برای صنعت من چند سالی است که از Next.js استفاده می کنم و زندگی را بهتر و بهتر می کند. حتی هنوز هم، رقابت زیادی فقط در دنیای جاوا اسکریپت وجود دارد: SvelteKit و Astro باورنکردنی هستند، Angular ویژگی های پیشرو در صنعت را منتشر کرده است، و SolidJS یک تازه وارد بسیار امیدوارکننده است.

حتی اگر عاشق جاوا اسکریپت نباشید – لاراول دنیای PHP را در حال زمزمه نگه می دارد و Ruby on Rails به توسعه دهندگان Ruby بهره وری دیوانه کننده ای می دهد. جنگو همچنان استاندارد برنامه‌نویس‌های پایتون است و اگر برنامه‌های وب را با .net می‌سازید، Blazor وجود دارد.

حتی متا فریمورک‌های باورنکردنی وجود دارد – ما Craftwork را با شاخه‌ای از یک شاخه ایجاد کرده‌ایم – create-t3-app یک چارچوب TypeScript تمام پشته است که بر روی Next.js، Prisma و tRPC ساخته شده است. از آنجایی که ما در نهایت یک برنامه react-native خواهیم ساخت، از یک “چنگال” منبع باز از create-t3-app به نام create-t3-turbo برای ساخت اپلیکیشن ها و سرویس های فردی در monorepo استفاده می کنیم. شده است باور نکردنی برای کار کردن، و ساختن یک برنامه قوی و مقیاس پذیر با یک تیم کوچک را آسان کرده است.


نتیجه گیری با پیچ و تاب

همه این موارد — تک تک مواردی که در بالا ذکر کردم — به ایجاد یک محیط بهتر برای انجام کارها کمک می کند. ساختن یک محصول ساده تر از همیشه است، اما برای هر تیمی، چیزی که خوب را از عالی جدا می کند این است چگونه شما آن را انجام دهید تمرکز بر ارتباطات، دسترسی، فراگیری و رشد را نباید نادیده گرفت.

ابزارهایی که ما استفاده می کنیم مهم هستند، اما افرادی که با آنها کار می کنیم، چگونه ما با آنها کار می‌کنیم و زندگی‌هایی که در اطراف شرکت‌هایمان می‌سازیم برای طول عمر و داشتن یک زندگی عالی بسیار مهم‌تر است.

من نشستم تا این خبرنامه را بنویسم و ​​به این فکر کردم که چند نکته سریع در مورد اینکه چگونه دنیای ابزارهای برنامه‌نویس در چند سال گذشته تغییر کرده است را بیان کنم. من انتظار نداشتم یک مقاله 2000 کلمه ای بنویسم، اما اینجا هستیم.

امیدوارم این برای شما مفید بوده باشد و امیدوارم به برخی از ابزارهایی که در اینجا اشاره کردم نگاهی بیندازید. اگر سوالی دارید، در صورت تمایل پاسخ دهید یا به من خطی در Mastodon ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا