ارز دیجیتال

انجمن کریپتو بر سر برنامه اخیر بیت کوین ETF بلک راک تقسیم شده است

منبع: AdobeStock/24K-Production

برنامه اخیر بلک راک غول مدیریت دارایی برای راه اندازی صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) بحث هایی را در جامعه ارزهای دیجیتال با واکنش ها و نگرانی های متفاوت در مورد دخالت غول های مالی سنتی در صنعت به راه انداخته است.

حرکت بزرگترین مدیر دارایی جهان برای ورود به فضای کریپتو توسط بسیاری به عنوان یک اعتبار قابل توجه برای صنعت، به ویژه پس از یک دوره پرتلاطم ورشکستگی و رسوایی ها، تلقی می شود.

با این حال، برخی از جامعه رمزارز قبلاً شروع به برافراشتن پرچم‌های قرمز در مورد ورود احتمالی بلک راک به فضا کرده‌اند و به این نکته اشاره می‌کنند که غول‌های سنتی وال استریت احتمالاً مراقب خودشان هستند و نه شرکت‌ها و کاربران کریپتو بومی.

آیا قدرت بر کریپتو به شرکت های مالی سنتی منتقل می شود؟

به گفته منتقدان، پرونده BlackRock می تواند بخشی از تغییر قدرت گسترده تر به نفع موسسات مالی سنتی در چشم انداز ارزهای دیجیتال باشد.

از جمله کسانی که به این موضوع اشاره کرده اند، نیک کارتر، سرمایه گذار محبوب بیت کوین و سرمایه گذار مخاطره آمیز است، که در توییتر پیشنهاد کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار می توانست بلک راک را “راهنمایی” کند تا برای ETF درخواست دهد “اکنون که شرکت های کریپتو بومی از بین رفته اند.”

این احساس، که توسط بسیاری از افراد جامعه مشترک است، با راه‌اندازی اخیر EDX Markets، یک صرافی رمزنگاری که توسط بازیگران برجسته وال استریت پشتیبانی می‌شود، از جمله Citadel Securities، Fidelity، و Charles Schwab، و همچنین پرونده‌های ETF تمدید شده تقویت شد. مانند Valkyrie Funds.

همانطور که خبرگزاری تجاری Insider در مقاله اخیر خود گفت، بلک راک مدتهاست که به فضای کریپتو علاقه نشان داده است و در حال حاضر نزدیک به دوازده مدیر اجرایی دارد که بر این بخش متمرکز شده اند.

با این حال، این مقاله می‌گوید، شک‌ها نگرانی‌های خود را در مورد به خطر افتادن بالقوه اصول اصلی کریپتو مانند حفظ حریم خصوصی و تمرکززدایی ابراز کرده‌اند، در حالی که اشاره می‌کند که دخالت شرکت‌های مالی بزرگ به عنوان تهدیدی برای ماهیت مخرب کریپتو تلقی می‌شود.

مقاله Insider نیز همین موضع را اتخاذ کرد که ورود موسسات مالی سنتی به رمزارز را با “اجازه دادن روباه در مرغداری” تشبیه کرد.

برخلاف آنچه مدیران ممکن است علناً بگویند، شرکت‌های مالی برای نگه‌داری بازی می‌کنند. اینطور نیست، “یک جزر و مد بالا همه قایق ها را بلند می کند.” اینسایدر به خوانندگان یادآوری کرد: «قایق ها را بسوزانید».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا