ارز دیجیتال

Crypto Exchange FTX فروش سهام Anthropic را متوقف می کند

منبع: Pixabay/Canva

صرافی ورشکسته کریپتو FTX فروش سهام خود در استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic را متوقف کرده است.

بلومبرگ گزارش داد، بانک سرمایه گذاری بوتیکی که به عنوان مشاور FTX عمل می کند، Perella Weinberg Partners، پیشنهاد دهندگان را در این ماه از توقف ناگهانی فروش سهام بورس در Antropic مطلع کرد.

در این گزارش به نقل از افراد نزدیک به موضوع افزوده شده است که در چند ماه گذشته، چندین خریدار بالقوه اطلاعات خصوصی مربوط به سهام Anthropic را ارزیابی کردند.

Semafor، یک سایت خبری با سرمایه‌گذاری از FTX، در اوایل این ماه گزارش داد که صرافی ارز دیجیتال ورشکسته، هلدینگ Anthropic خود را با انتظار به دست آوردن «نه رقم» خرید کرده است.

FTX دارای 500 میلیون دلار سهام در Anthropic است

Sam Bankman-Fried مالک FTX بود و Alameda 500 میلیون دلار در استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic که در سال 2021 توسط کارمندان سابق OpenAI تأسیس شد، سرمایه گذاری کردند.

استارتاپ هوش مصنوعی در میان شرکت‌های برتر در این بخش است که در طول رونق اخیر هوش مصنوعی رشد چشمگیری داشته است.

Anthropic در ماه مه فاش کرد که 450 میلیون دلار برای حمایت از توسعه ربات هوش مصنوعی خود به نام Claude جمع آوری کرده است.

پس از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری خود در Genesis Digital، استخراج‌کننده کریپتو، آنتروپیک دومین شرط بزرگی است که توسط صرافی ارز دیجیتال منحل شده انجام شده است.

به گفته مردم، پرلا واینبرگ شرکا از پیشنهاد دهندگان احتمالی سهام FTX در آنتروپیک خواسته بود تا قراردادهای عدم افشا را امضا کنند.

اگرچه الزام پیشنهاد دهندگان بالقوه به امضای NDA قبل از دسترسی به اطلاعات خصوصی در مورد امور مالی یک هدف، یک روش استاندارد است.

FTX به دنبال راه اندازی مجدد بورس بین المللی است

همانطور که اوایل امروز گزارش شد، صرافی ورشکسته FTX در حال انجام مذاکرات اولیه با سرمایه گذاران برای راه اندازی مجدد صرافی FTX.com از طریق سرمایه گذاری مشترک است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، انتظار می رود FTX تحت یک فرآیند تغییر نام تجاری قرار گیرد که می تواند شامل ترتیبات جبران خسارت احتمالی برای برخی از مشتریان خاص باشد.

یک منبع نزدیک به این موضوع به ژورنال گفت که این مشتریان فعلی خاص می توانند از طریق ارائه سهام مالکیت در شرکت بازسازی شده غرامت دریافت کنند.

جان جی ری III که در طی مراحل ورشکستگی به عنوان مدیرعامل FTX منصوب شد، تأیید کرد که این شرکت روند تماس با سهامداران برای راه اندازی مجدد صرافی FTX.com را آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا