برنامه نویسی

استقرار یک قرارداد هوشمند در چند ضلعی (MATIC)

این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه هر قرارداد هوشمندی را در شبکه Polygon مستقر کنید.

در پایان، یاد خواهید گرفت که چگونه یک قرارداد هوشمند ساده NFT Drop ایجاد کنید، آن را در شبکه آزمایشی Polygon Mumbai مستقر کنید و یک NFT را روی قرارداد هوشمند تنظیم کنید.

بیا شروع کنیم!

چند ضلعی چیست؟

پولیگون نسبت به اتریوم هزینه های گاز را به طور تصاعدی کمتر (تقریباً 10000 برابر کمتر) دارد و از اجماع اثبات سهام (POS) استفاده می کند که تأثیر منفی کمتری نسبت به اثبات کار (POW) بر محیط زیست دارد.

استفاده از Polygon یک انتخاب عالی برای انواع پروژه های بلاک چین است، به خصوص آنهایی که نیاز به تعامل زیادی با بلاک چین دارند. به دلیل هزینه گاز پایین آن

برندهایی مانند اینستاگرام و آدیداس اخیراً شروع به استفاده از Polygon برای پروژه های خود کرده اند و اعتبار و مخاطبان رو به رشد شبکه Polygon را افزایش داده اند.

یک قرارداد هوشمند در Polygon ایجاد کنید

برای شروع، به صفحه قراردادها در داشبورد وب سوم خود بروید و روی «استقرار قرارداد جدید» کلیک کنید:

شما به صفحه کاوش ما هدایت خواهید شد – جایی که می توانید قراردادهای هوشمند ساخته شده توسط پروتکل های برتر وب 3 را مرور کنید و آنها را تنها با چند کلیک اجرا کنید!

توجه: می توانید از وب سوم نیز استفاده کنید CLI برای راه اندازی یک محیط قرارداد هوشمند با اجرای دستور زیر از ترمینال خود:

این شما را از طریق یک جریان مراحل آسان برای ایجاد قرارداد خود طی می کند. در مورد این در ما بیشتر بدانید راهنمای CLI.

در غیر این صورت، بیایید به کاوش برگردیم:

صفحه کاوش وب سوم

در اینجا، قرارداد هوشمند مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این راهنما، ما از قرارداد NFT Drop (ERC721) برای ایجاد مجموعه NFT خود استفاده می کنیم:

قرارداد حذف NFT وب سایت

قرارداد هوشمند خود را با یک تصویر، نام، توضیحات و غیره تنظیم کنید و پیکربندی کنید که کدام آدرس کیف پول وجوه حاصل از فروش اولیه و ثانویه را دریافت کند:

فراداده قرارداد خود را پر کنید

در بخش شبکه/زنجیره به دلخواه Polygon Mainnet یا Polygon Mumbai (testnet) را انتخاب کنید. به خاطر این راهنما، من قصد دارم از Polygon Mumbai استفاده کنم

شبکه Polygon Mumbai را انتخاب کنید

پس از انتخاب شبکه، روی deploy now کلیک کنید. از شما می خواهد که شبکه خود را به بمبئی تغییر دهید

کیف پول را به Polygon Mumbai Testnet تغییر دهید

روی دکمه سوئیچ کیف پول کلیک کنید و اگر از قبل شبکه را در کیف پول خود ندارید، از شما می خواهد که شبکه را اضافه کنید و سپس به شبکه سوئیچ کنید:

تغییر شبکه به Polygon Mumbai

اکنون بیایید قرارداد هوشمند را در شبکه آزمایشی Polygon Mumbai مستقر کنیم! اما قبل از آن، ما به سرمایه های شبکه تست نیاز داریم.

Mumbai matic را در کیف پول خود قرار دهید

هنگامی که شبکه بمبئی را به کیف پول خود اضافه کردید. می توانید مستقیماً به آنجا بروید یا دکمه Wallet را باز کرده و ضربه بزنید “درخواست وجوه تست شبکه” در داشبورد وب سوم:

از منوی کشویی روی Request Testnet Funds کلیک کنید

این شما را به شیر آب Polygon Mumbai می برد. در اینجا آدرس کیف پول خود را بچسبانید و ارسال را بزنید

1679968361 150 استقرار یک قرارداد هوشمند در چند ضلعی MATIC

از شما خواسته می شود جزئیات را بررسی کرده و تأیید کنید:

جزئیات درخواست خود را تایید کنید

پس از تأیید جزئیات، وجوه به کیف پول شما می رسد:

درخواست وجوه ارسال شده است

هنگامی که این فرآیند را تکمیل کردید، وجوه شبکه آزمایشی را در کیف پول خود در شبکه آزمایشی بمبئی خواهید داشت، به این معنی که اکنون آماده استقرار قرارداد هوشمند خود هستید!

استقرار قرارداد

اکنون که ETH شبکه آزمایشی خود را دارید، بیایید به داشبورد وب سوم که در آن در حال ساخت خود بودیم برگردیم. سقوط NFT قرارداد.

ما قبلاً متادیتا را پر کرده‌ایم، بنابراین پس از انتخاب زنجیره، روی “Deploy Now” کلیک کنید. این یک تراکنش را تحریک می کند، شما باید آن را تأیید کنید.

برای استقرار قرارداد، تراکنش را تأیید کنید

و شما تمام شده اید! شما به تازگی در شبکه آزمایشی Polygon Mumbai مستقر شده اید.

فراخوانی توابع قرارداد هوشمند

بیایید ببینیم چگونه می توانیم از قرارداد هوشمند با فراخوانی برخی از توابع روی آن استفاده کنیم، مانند برش یک NFT در مجموعه خود!

از Explorer تب، می‌توانید تمام عملکردهای موجود در قرارداد هوشمند خود را مشاهده کرده و آنها را مستقیماً از کیف پول متصل خود اجرا کنید:

فراخوانی تابع Read name از Explorer

راه اندازی مجموعه NFT ما

در مثال خود، یک قرارداد هوشمند NFT ایجاد کردیم، بنابراین به سرعت آن را تنظیم کرده و اولین NFT خود را با انجام مراحل زیر برش می‌دهیم:

  1. نعناع تنبل دسته ای از NFT ها را می دهد.

  2. در حال پیکربندی شرایط ادعای ما
  3. یک NFT از قطره بریزید!

هنگامی که NFT های خود را تنظیم کردیم، می توانیم روی آن کلیک کنیم Claim دکمه در NFTs برگه برای ضرب کردن اولین NFT ما، و voilà! ما به تازگی یک NFT در شبکه آزمایشی Polygon ضرب کردیم!

ادعای NFT

بعد چه می شود؟

اکنون که قرارداد هوشمند خود را مستقر کرده اید، می توانید از SDK ما برای ایجاد یک برنامه web3 استفاده کنید! جایی که کاربران می توانند کیف پول خود را متصل کرده و با عملکرد قراردادهای هوشمند شما تعامل داشته باشند. از راهنمای ما در زیر بیشتر بیاموزید:

بسته شدن

در این راهنما، یاد گرفته‌اید که چگونه یک قرارداد هوشمند NFT Drop ایجاد کنید، آن را در شبکه آزمایشی Polygon Mumbai مستقر کنید و یک NFT را روی قرارداد هوشمند تنظیم کنید. امیدواریم مفید بوده باشد!

اگر سوالی دارید وارد بخش شوید دیسکورد وب سوم و به بیش از 32000 سازنده دیگر بپیوندید! و اگر به دنبال ساختن بر روی Polygon هستید و می خواهید در مورد نحوه انجام این کار با ابزارهای سوم وب بیشتر بدانید، تماس گرفتن مستقیم به تیم لطفاً اگر درخواست ویژگی یا درخواست راهنما دارید، به ما اطلاع دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا