شبکه های اجتماعی

کاربران گوشی های هوشمند، نخست وزیر استرالیا یک نکته امنیتی مهم برای شما دارد

استرالیا اولین هماهنگ کننده ملی امنیت سایبری کشور را منصوب کرد. به گزارش گاردین، نخست وزیر این کشور، آنتونی آلبانیز همچنین از ساکنان خواسته است برای خنثی کردن خطرات سایبری فعال باشند. جدای از این، آلبانیز حتی از ساکنان خواسته است که خود را مجددا راه اندازی کنند گوشی های هوشمند پس از خاموش کردن آنها به مدت پنج دقیقه یک بار در روز. آلبانیز توضیح می دهد که کاربران باید این کار را به عنوان یک اقدام امنیت سایبری انجام دهند و کارشناسان فناوری نیز با همین امر موافقت کرده اند.

آنچه نخست وزیر استرالیا در مورد امنیت گوشی های هوشمند گفت
ما باید بخش خصوصی را بسیج کنیم، همچنین باید مصرف کنندگان را بسیج کنیم. همه ما مسئولیت داریم. چیزهای ساده، گوشی خود را هر شب به مدت پنج دقیقه خاموش کنید. برای افرادی که این را تماشا می کنند، این کار را هر 24 ساعت یکبار انجام دهید، در حالی که دندان های خود را مسواک می زنید یا هر کاری که انجام می دهید، انجام دهید.

سایر کارشناسان نیز توصیه های مشابهی را به اشتراک گذاشته اند
توصیه های به اشتراک گذاشته شده توسط دولت استرالیا جدید نیست زیرا سایر ایالت ها نیز توصیه های مشابهی را به ساکنان خود ارائه داده اند. در سال 2020، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) دستورالعمل‌های بهترین عملکرد را برای امنیت دستگاه تلفن همراه صادر کرد. این دستورالعمل همچنین از کاربران می خواهد که برای جلوگیری از هک شدن، هفته ای یک بار گوشی هوشمند خود را راه اندازی مجدد کنند.

راه اندازی مجدد تلفن های هوشمند به طور منظم ممکن است یک اقدام اساسی به نظر برسد، اما کارشناسان معتقدند که می تواند در موارد خاصی کمک کننده باشد. دکتر پریادرسی ناندا، یک مدرس در دانشگاه فناوری سیدنی که در توسعه امنیت سایبری تخصص دارد همچنین خاطرنشان کرد که راه اندازی مجدد تلفن به طور منظم می تواند خطر را به حداقل برساند. با انجام این کار، برنامه‌ها و فرآیندهایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و به‌طور مخرب کاربران را نظارت می‌کنند یا داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، به زور بسته می‌شوند. ناندا اضافه کرد که بسیاری از کاربران متوجه نمی شوند که برنامه های آنها اغلب در پس زمینه اجرا می شود.

ناندا ادامه داد: «با توجه به میزان استفاده ما از گوشی‌های هوشمند در زندگی، مواردی را می‌شناسیم که مردم در یک سال تمام گوشی‌های خود را خاموش نکرده‌اند». او همچنین خاطرنشان کرد که افرادی که به ساعت زنگ دار تلفن خود متکی هستند ممکن است 24 ساعت شبانه روز به آن نیاز داشته باشند.

ناندا اشاره کرد که کاربران همچنین می‌توانند با بستن مرتب برنامه‌هایی که ممکن است در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، به مزایای راه‌اندازی مجدد گوشی دست یابند. با این حال، فرآیندهای مخربی که روی یک دستگاه در معرض خطر اجرا می‌شوند، تنها با خاموش کردن تلفن می‌توانند متوقف شوند.

اگر فرآیندی از طرف متخاصم در حال اجرا باشد، خاموش کردن تلفن زنجیره را می‌شکند، حتی اگر فقط برای زمانی که تلفن خاموش است، مطمئناً هکر بالقوه را ناامید می‌کند. ممکن است به طور کامل از شما محافظت نکند، اما [rebooting] ناندا خاطرنشان کرد که می تواند کار را برای هکرها دشوارتر کند.

راه اندازی مجدد تلفن ها ممکن است هکرهای مصمم را متوقف نکند
کارشناسان دیگر از این عمل حمایت کرده‌اند اما همچنین ادعا کرده‌اند که این ممکن است مانع از هدف قرار دادن یک فرد خاص توسط هکرهای مصمم نشود. یکی دیگر از مدرسین امنیت سایبری در دانشگاه نیو ساوت ولزدکتر آرش شقاقی گفت که راه‌اندازی مجدد روزانه می‌تواند اولین گام خوبی برای «تشویق کاربران به رعایت بهداشت سایبری خوب» باشد، زیرا قطع ارتباط می‌تواند خطرات خاصی را کاهش دهد.

اگر رمز عبور شما دزدیده شود و تلفن خود را قطع کنید، از شما محافظت نمی شود و حساب شما همچنان در خطر است. اگر مهاجمان دستگاهی را هدف قرار دهند، قطع موقت اتصال ممکن است تنها یک ناراحتی برای مهاجمان باشد.»

حتی اگر تلفن‌ها خاموش باشند، برخی از اجزای آن‌ها می‌توانند فعال باقی بمانند. شقاقی گفت که با استفاده از اکسپلویت‌های صفر کلیک (که نیازی به اقدام کاربر برای دسترسی به حریف ندارد) راه‌اندازی مجدد گوشی هوشمند «ممکن است مهاجمان را به چالش بکشد زیرا ممکن است نیاز به یافتن راه‌های جایگزین برای سوء استفاده از دستگاه پس از روشن شدن مجدد داشته باشند». .

او اضافه کرد: «راه‌اندازی مجدد دستگاه به طور منظم زمانی که دستگاه شما با بدافزارهای دائمی در معرض خطر قرار نمی‌گیرد، مانند روشن کردن حالت هواپیما، کمک می‌کند.»

شقاقی خاطرنشان کرد که تلفن های هوشمند می توانند حریم خصوصی را از طریق برنامه هایی که می توانند موقعیت مکانی را ردیابی کنند و به مکالمات گوش دهند به خطر بیاندازند. او افزود، با این حال، احتیاط در مورد برنامه‌هایی که کاربران نصب می‌کنند و مجوزهایی که اعطا می‌کنند، یکی دیگر از گام‌های مهم ایمنی سایبری است.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا