شبکه های اجتماعی

MosaicML سرویس جدیدی را در تلاش برای به چالش کشیدن OpenAI در قیمت راه اندازی می کند

MosaicML، یک هوش مصنوعی استارت آپی که توسط مدیران سابق اینتل و محققان دانشگاهی تأسیس شده بود، روز چهارشنبه دو محصول جدید را با هدف شکست دادن غول های صنعتی مانند OpenAI در قیمت

Mos مستقر در سانفرانسیسکواوcML که تا به امروز 64 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، در سال 2021 با مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری راه‌اندازی شد که برای ارزان‌تر کردن انجام کارهای هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، که اغلب شامل آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی بر روی حجم عظیمی از داده‌ها با استفاده از تراشه‌های رایانه‌ای گران‌قیمت است. این شرکت از فروش ابزارها به شرکت هایی که می خواهند سیستم های هوش مصنوعی سفارشی شده خود را توسعه دهند، درآمد کسب می کند.

اما روز چهارشنبه، MosaicML چندین سرویس جدید را معرفی کرد که مستقیماً با شرکت هایی مانند OpenAI یا آنتروپیک، که سیستم های هوش مصنوعی را می سازند و سپس برای دسترسی به آنها هزینه دریافت می کنند. MosaicML گفت که خدماتی را که به عنوان یک سرویس استنتاج شناخته می شود را به توسعه دهندگان نرم افزاری که می خواهند ویژگی هایی مانند توانایی خواندن و پاسخ دادن به متن یا تولید تصاویر از یک درخواست را به برنامه های خود اضافه کنند، ارائه می دهد.

MosaicML این خدمات را با هزینه ای ارائه می دهد که می گوید 15 برابر کمتر از خدمات رقیب است.

ناوین رائو، مدیر اجرایی MosaicML به رویترز گفت: “ما می‌دانیم که چگونه می‌توان این موارد را بسیار بهینه کرد. آنها نیز همینطور هستند.” حاشیه‌های زیادی برای این موارد وجود دارد، و با 15 برابر ارزان‌تر، ما همچنان از آن پول در می‌آوریم.

در پشت این سرویس جدید، MosaicML مدل‌های پایه خود را توسعه داده است، که این دسته از فناوری‌های اصلی پشت سرویس‌هایی مانند محصولات دارای چت‌بات فعال از شرکت مایکروسافت و شرکت آلفابت Google است.

مانند بسیاری از رقبای خود، MosaicML این فناوری را به مشتریان اجاره می‌دهد، اما برخلاف بسیاری از آنها، کد خود را نیز به مشتریان تحویل می‌دهد تا روی سخت‌افزار خودشان اجرا شوند تا MosaicML هرگز داده‌ها را نبیند. به گفته راو، از آنجایی که بخش زیادی از ارزش یک سیستم هوش مصنوعی از داده‌های مورد استفاده برای آموزش ناشی می‌شود، بسیاری از مشتریان شرکت‌ها می‌خواهند این مسیر را طی کنند.

رائو گفت: “مردم ما را می خرند زیرا ما می توانیم کارها را با داده های خصوصی آنها انجام دهیم. آنها اطمینان دارند که مدلی که بر اساس داده های خصوصی ساخته شده است متعلق به آنها است.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا