شبکه های اجتماعی

اتحادیه اروپا طرحی 1.2 میلیارد دلاری را برای مقابله با تهدیدات رو به رشد امنیت سایبری پیشنهاد می کند

در ماه نوامبر، مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی دولتی هند هدف حمله باج‌افزاری قرار گرفت که بنا بر گزارش‌ها از چین سرچشمه می‌گیرد. تصویر نماینده

را کمیسیون اروپایی روز سه‌شنبه یک برنامه ۱.۱ میلیارد یورویی (۱.۲ میلیارد دلاری) برای مقابله با رشد را اعلام کرد امنیت سایبری تهدیدات، تاکید بر نگرانی های فزاینده در مورد یک سری از حوادث هک با مشخصات بالا.

استفاده رو به رشد از جنگ سایبری در درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین نیز زنگ خطر را برانگیخته است.

قانون همبستگی سایبری اتحادیه اروپا همبستگی را در سطح اتحادیه برای شناسایی بهتر، آماده شدن و پاسخگویی به حوادث مهم یا در مقیاس بزرگ امنیت سایبری، با ایجاد یک سپر امنیت سایبری اروپا و جامع مکانیسم اضطراری سایبری“، اتحادیه اروپا اجرایی در بیانیه ای اعلام کرد.

را سپر از مراکز عملیات امنیت ملی و فرامرزی تشکیل خواهد شد که از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته برای شناسایی تهدیدها و حوادث سایبری فرامرزی استفاده خواهند کرد.

مکانیسم اضطراری سایبری نهادها را در بخش‌های بسیار حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل و انرژی برای آسیب‌پذیری‌های احتمالی آزمایش می‌کند.

این طرح همچنین شامل ایجاد یک ذخیره امنیت سایبری اتحادیه اروپا متشکل از خدمات واکنش به حوادث است که به درخواست یک کشور یا مؤسسه اتحادیه اروپا در صورت وقوع یک حادثه امنیت سایبری مهم یا در مقیاس بزرگ مداخله خواهد کرد.

را قانون همبستگی سایبری قبل از تبدیل شدن به قانون، نیازمند توافق کشورهای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا