چه طور

چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

هنگامی که برای اولین بار در Mastodon ثبت نام می کنید، هر چیزی که از حساب خود پست می کنید برای افرادی که دنبال می کنید قابل مشاهده است، در نمونه شما به دیگران توصیه می شود و ممکن است در جدول زمانی عمومی نیز به افراد پیشنهاد شود. به‌طور پیش‌فرض، هر کسی در Mastodon ممکن است بتواند شما را دنبال کند، پیامی مستقیم بفرستد، و لیست افرادی را که دنبال می‌کنید و فالوورهای شما را ببیند.

در صورتی که تصمیم دارید افکار و اطلاعات نمایه خود را با دیگران در Mastodon به اشتراک نگذارید، پست زیر به شما کمک می کند تا تمام روش هایی را که می توانید نمایه Mastodon خود را به خصوصی تغییر دهید، توضیح دهید.

آیا Mastodon به شما امکان می دهد حساب خود را به Private یا Protected تغییر دهید؟

با همه شباهت‌هایش با توییتر، Mastodon به کاربران سوئیچ kill ارائه نمی‌کند تا پروفایل عمومی خود را به خصوصی در پلتفرم تغییر دهند. در حالی که ممکن است به استفاده از حساب قفل شده یا محافظت شده در توییتر عادت داشته باشید، چنین گزینه ای برای خصوصی تر کردن حساب خود در Mastodon پیدا نمی کنید. آنچه شما در اختیار دارید مجموعه‌ای از کنترل‌های دانه‌دارتر است که می‌توانید برای محدود کردن برخی ویژگی‌های Mastodon از نظر دید استفاده کنید.

مربوط: نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

برای خصوصی تر کردن حساب Mastodon خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگرچه Mastodon گزینه‌ای ندارد که به شما امکان می‌دهد به یک حساب خصوصی تغییر دهید، روش‌های بیشتری برای خصوصی کردن جنبه‌های مختلف پلتفرم وجود دارد و حساب شما را کمتر قابل کشف می‌کند. Mastodon به جای یک سوئیچ، مجموعه‌ای از گزینه‌ها را ارائه می‌کند که می‌توانید برای تغییر حریم خصوصی حساب خود در پلتفرم پیکربندی کنید.

  • با محدود کردن آنها با درخواست دنبال کردن، از دنبال کردن خودکار شما توسط افراد جلوگیری کنید.
  • حریم خصوصی پست هایی را که به اشتراک می گذارید فقط به دنبال کنندگان خود تغییر دهید. به این ترتیب، پست‌های آینده شما فقط برای افرادی که شما را دنبال می‌کنند و نه در جدول‌های زمانی محلی یا فدراسیونی قابل مشاهده خواهند بود.
  • با جلوگیری از توصیه شدن آن به افراد غریبه در Mastodon، دید حساب خود را محدود کنید.
  • از دسترسی غیرفالوورهای خود به لیست افرادی که دنبال می کنید و افرادی که شما را دنبال می کنند جلوگیری کنید.
  • دریافت پیام‌های مستقیم از افرادی که نمی‌شناسید را متوقف کنید.
  • از اطلاع‌رسانی در مورد توییت‌ها، اشاره‌ها و پاسخ‌های افرادی که نمی‌شناسید در Mastodon جلوگیری کنید.

شما می‌توانید تغییراتی را در جنبه‌های فوق‌الذکر حساب خود فقط در مشتری وب Mastodon ایجاد کنید. برنامه اختصاصی Mastodon در iOS یا Android راهی برای دسترسی به هیچ یک از این گزینه ها در تلفن های خود به کاربران ارائه نمی دهد.

مربوط: چگونه در Mastodon دوستان پیدا کنیم

چگونه اکانت ماستودون خود را با درخواست های فالو قفل کنیم

هنگامی که در هر نمونه ای در Mastodon ثبت نام می کنید، حساب شما تا زمانی که نام کاربری شما و همه افراد نمونه شما را بدانند برای عموم قابل دسترسی است. همه پست‌های عمومی شما به راحتی قابل مشاهده خواهند بود، در حالی که پست‌هایی که فقط با فالوورهای خود به اشتراک گذاشته‌اید می‌توانند با دنبال کردن حساب خود در Mastodon به راحتی قابل دسترسی باشند.

توسط با قفل کردن حساب Mastodon خود با درخواست های فالو، در اصل مانع از دیدن افراد ناشناس از شما می شوید موجود پست های فقط دنبال کننده به عنوان این کاربران نمی خواهد می توانند به محض کلیک بر روی دکمه Follow شما را دنبال کنند. اگر می خواهید حساب خود را با درخواست های فالو قفل کنید، باز کنید شما نمونه ماستودون در یک مرورگر وب و وارد آن شوید. وقتی فید صفحه اصلی شما ظاهر شد، روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

با این کار صفحه Appearance در داخل Mastodon باز می شود. برای قفل کردن حساب Mastodon خود، روی آن کلیک کنید برگه پروفایل از نوار کناری سمت چپ

1670425907 427 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

در صفحه ویرایش نمایه که ظاهر می شود، علامت را علامت بزنید نیاز به دنبال کردن درخواست ها کادری برای کنترل اینکه چه کسی حساب شما را دنبال می کند و چه کسی نه.

1670425907 218 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

پس از فعال شدن، روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات در گوشه سمت راست بالا

1670425907 638 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

اکنون هنگامی که شخصی حساب شما را در Mastodon مشاهده می کند، نماد قفل در کنار نام/نام کاربری شما ظاهر می شود.

1670425907 213 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

از این پس، هر زمان که شخصی بخواهد شما را در ماستودون دنبال کند، ابتدا درخواستی برای دنبال کردن شما ارسال می کند که بسته به اینکه می خواهید با شما ارتباط برقرار کند یا نه، می توانید آن را تایید یا رد کنید.

نحوه تغییر حریم خصوصی پست خود به خصوصی در Mastodon

وقتی یک حساب کاربری در Mastodon ایجاد می‌کنید و به یک نمونه می‌پیوندید، پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید برای همه در نمونه شما قابل مشاهده است، در جدول زمانی عمومی ظاهر می‌شود و در فیدهای اصلی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قابل مشاهده خواهند بود و در صورت تقویت، ظاهر می‌شوند. در فیدهای اصلی حساب‌های غیرفالوور نیز. برای ارسال خصوصی‌تر محتوای خود، باید سطح حریم خصوصی پست‌های خود را برای فقط دنبال‌کنندگان در Mastodon پیکربندی کنید.

برای تغییر حریم خصوصی پست خود به خصوصی، باز کنید نمونه ماستودون شما در یک مرورگر وب و وارد حساب کاربری خود شوید. هنگامی که داخل شدید، روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

با این کار صفحه Appearance در داخل Mastodon باز می شود. از نوار کناری سمت چپ، بر روی برگه دیگر در زیر “تنظیمات”.

1670425907 918 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

در بخش «پیش‌فرض‌های ارسال» در صفحه بعد، روی کادر کشویی زیر «ارسال حریم خصوصی“.

1670425907 272 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

از میان گزینه هایی که در ادامه ظاهر می شوند، را انتخاب کنید فقط برای دنبال کنندگان – فقط به دنبال کنندگان نشان داده شود.

1670425907 393 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

پس از انتخاب، می توانید اقدام خود را با کلیک بر روی آن تایید کنید ذخیره تغییرات در گوشه سمت راست بالا

1670425907 878 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

از این پس، هر پستی که در Mastodon منتشر می کنید فقط برای دنبال کنندگان شما قابل مشاهده است و در جدول زمانی عمومی ظاهر نمی شود. اگر پیوند پست شما با شخصی به اشتراک گذاشته شده باشد، تنها در صورتی می‌تواند به پست شما دسترسی داشته باشد که به همان نمونه‌ای که شما وارد شده باشد، وارد شود. پست‌هایی که فقط به‌عنوان دنبال‌کننده به اشتراک گذاشته‌اید، نمی‌توانند توسط کسی غیر از شما تقویت شوند.

مربوط: نحوه جستجو در Mastodon

چگونه قابلیت کشف حساب خود را در Mastodon کاهش دهیم

برای خصوصی‌تر کردن حساب کاربری خود در Mastodon، می‌توانید قابلیت کشف آن را به گونه‌ای خاموش کنید که به افراد غریبه در پلتفرم توصیه نشود. وقتی قابلیت شناسایی حساب را غیرفعال می‌کنید، حساب شما یا پست‌های آن از طریق توصیه‌ها، گرایش‌ها و سایر ویژگی‌ها به افراد مشابه یا موارد دیگر پیشنهاد نمی‌شود.

شما می توانید با باز کردن ابتدا قابلیت شناسایی حساب خود را کاهش دهید نمونه ماستودون شما در یک مرورگر وب و ورود به حساب کاربری خود. هنگامی که در صفحه اصلی قرار گرفتید، روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

با این کار صفحه Appearance در داخل Mastodon باز می شود. در این صفحه بر روی برگه پروفایل در نوار کناری سمت چپ

1670425907 427 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

در صفحه ویرایش نمایه که بارگیری می‌شود، به پایین بروید و علامت آن را بردارید پیشنهاد حساب به دیگران جعبه

1670425908 125 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

وقتی این کار را انجام می دهید، حساب شما از طریق توصیه ها و گرایش ها به افراد غریبه توصیه نمی شود. برای تایید اقدام خود بر روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات در گوشه سمت راست بالا

1670425907 638 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

چگونه فالوورها و افراد خود را در Mastodon پنهان کنید

Mastodon به شما این امکان را می دهد تا از مشاهده لیست افرادی که شما یا افرادی را که در پلتفرم دنبال می کنید یا دنبال می کنید جلوگیری کنید. وقتی لیست فالوورها و فالوورها را در نمایه خود پنهان می کنید، هیچ کس از جمله فالوورهای شما نمی تواند بفهمد چه کسانی را دنبال می کنید و چه کسانی شما را در Mastodon دنبال می کنند. اگر شخصی از نمایه شما بازدید کند، فقط تعداد اعداد را در کنار برچسب‌های “دنبال کننده” و “دنبال کننده” در پلتفرم مشاهده خواهد کرد.

برای پنهان کردن لیست فالوورها و فالوورهای خود در Mastodon، آن را باز کنید نمونه ماستودون شما در یک مرورگر وب و وارد حساب کاربری خود شوید. هنگامی که داخل شدید، روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

با این کار صفحه Appearance در داخل Mastodon باز می شود. در این صفحه بر روی برگه پروفایل در نوار کناری سمت چپ

1670425907 427 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

در صفحه ویرایش نمایه که بارگیری می‌شود، به پایین بروید و آن را بررسی کنید نمودار اجتماعی خود را پنهان کنید جعبه

1670425908 959 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

پس از آن بر روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات در گوشه سمت راست بالا

1670425907 638 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

لیست افرادی که دنبال می کنید و فالوورهای شما دیگر برای هیچکس غیر از شما در Mastodon قابل دسترسی نخواهد بود.

نحوه مسدود کردن پیام افراد ناشناس در Mastodon

می‌توانید حساب Mastodon خود را طوری پیکربندی کنید که از دریافت پیام‌های مستقیم از افرادی که در پلتفرم نمی‌شناسید جلوگیری کنید. به این ترتیب، تنها افرادی که شما آنها را دنبال می کنید می توانند از طریق DM با شما ارتباط برقرار کنند. با این حال، این مانع نمی‌شود که افراد از شما در پست‌ها یا پاسخ‌هایشان نام ببرند و همچنان ممکن است در مورد چنین تعاملاتی اعلان‌هایی دریافت کنید، مگر اینکه غیرفعال شوند.

برای مسدود کردن پیام‌های افراد ناشناس، آن را باز کنید نمونه ماستودون شما در یک مرورگر وب و وارد حساب کاربری خود شوید. هنگامی که داخل شدید، روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

با این کار صفحه Appearance در داخل Mastodon باز می شود. در این صفحه بر روی برگه اعلان ها در قسمت “تنظیمات” در نوار کناری سمت چپ.

1670425908 710 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

در صفحه اعلان‌ها که بارگیری می‌شود، آن را بررسی کنید پیام‌های مستقیم افرادی را که دنبال نمی‌کنید مسدود کنید کادر زیر «تنظیمات دیگر اعلان‌ها».

1670425908 457 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

اکنون، روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات در گوشه سمت راست بالا برای تایید اقدام خود.

1670425908 520 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

دیگر پیامی از افراد ناشناس در Mastodon دریافت نخواهید کرد.

چگونه اعلان های افراد ناشناس را مسدود کنیم

Mastodon علاوه بر اینکه به شما امکان می‌دهد پیام‌های افرادی را که دنبال نمی‌کنید متوقف کنید، همچنین به شما امکان می‌دهد تا اعلان‌های افراد غریبه از جمله کسانی را که دنبال نمی‌کنید و همچنین کسانی که شما را دنبال نمی‌کنند مسدود کنید. به این ترتیب، می‌توانید تعامل خود را با افراد ناشناس در پلتفرم محدود کنید، بنابراین فقط از کسی اعلان دریافت می‌کنید که متقابلاً دنبال می‌کنید.

برای مسدود کردن اعلان‌های افراد ناشناس، آن را باز کنید نمونه ماستودون شما در یک مرورگر وب و وارد حساب کاربری خود شوید. هنگامی که داخل شدید، روی آن کلیک کنید برگه تنظیمات در نوار کناری سمت راست

چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

با این کار صفحه Appearance در داخل Mastodon باز می شود. در این صفحه بر روی برگه اعلان ها در قسمت «تنظیمات» در نوار کناری سمت چپ.

1670425908 710 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم
در صفحه اعلان‌ها که بارگیری می‌شود، کادرهای مجاور را علامت بزنید مسدود کردن اعلان‌های غیرفالوور و اعلان‌های افرادی را که دنبال نمی‌کنید مسدود کنید در بخش «تنظیمات سایر اعلان‌ها»

1670425908 576 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

اکنون، روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات در گوشه سمت راست بالا برای تایید اقدام خود.

1670425908 520 چگونه حساب Mastodon خود را خصوصی کنیم

اگر هر دو کادر را علامت زده باشید، فقط از افرادی که به طور متقابل در Mastodon دنبال می‌کنید، اعلان‌هایی درباره منشن‌ها، تقویت‌ها و موارد دلخواه دریافت خواهید کرد.

این تمام چیزی است که باید در مورد تغییر حساب خود به خصوصی در Mastodon بدانید.

مربوط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا