ارز دیجیتال

غول خدمات مالی Societe Generale اولین مجوز کریپتو فرانسه را برای بخش رمزنگاری خود تضمین کرد

منبع: Shutterstock

بازوی کریپتو غول بانکداری فرانسوی Societe Generale مجوز کامل ارائه دهنده خدمات دارایی دیجیتال (DASP) را از تنظیم کننده مالی این کشور Autorité des Marchés Financiers (AMF) دریافت کرده است.

طبق به‌روزرسانی در وب‌سایت AMF، SG Forge، بخش دارایی‌های دیجیتال بانک، اولین نهادی است که مجوز رمزنگاری را در این کشور دریافت می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا از 18 ژوئیه خدماتی از جمله نگهداری رمزارز، تجارت و فروش را ارائه دهد.

اگرچه صرافی های رمزنگاری مانند Binance، Voyager و Bitstamp در ناظر مالی فرانسه ثبت نام کرده اند، SG Forge تاکنون اولین و تنها شرکتی بوده است که مجوز DASP را دریافت کرده است.

این به این دلیل است که AMF به وضوح بین ثبت و صدور مجوز ارائه دهندگان خدمات دارایی دیجیتال در فرانسه تفاوت قائل می شود. رگولاتور خاطرنشان کرد: برای دریافت مجوز، “شما باید الزامات خاصی را از نظر سازمان، منابع مالی و رفتار تجاری رعایت کنید.”

این نشان می دهد که صدور مجوز نسبت به ثبت، انطباق قابل توجهی با الزامات نظارتی AMF را نشان می دهد. در بیانیه مطبوعاتی شرکت آمده است که مجوز DASP “بالاترین سطح گواهینامه قانونی ممکن در حال حاضر” برای فعالیت های مرتبط با رمزنگاری است.

کسب مجوز به توسعه Euro CoinVertible (EURCV)، اولین استیبل کوین نهادی که توسط SG Forge بر روی بلاک چین عمومی اتریوم مستقر شده است، کمک خواهد کرد.

ژان مارک استنگر، مدیرعامل SG Forge، گفت: «این مرحله به ما امکان می‌دهد به حمایت از مشتریان سازمانی خود که مایل به بهره‌مندی از خدمات دارایی‌های دیجیتالی هستند که بالاترین استانداردهای انطباق و امنیت بانکی را دارند، ادامه دهیم.»

قانون MiCA اتحادیه اروپا

بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA)، بسته جامع قوانین اتحادیه اروپا برای تنظیم بخش نوپای کریپتو، در 16 می توسط شورای اروپا به تصویب رسید.

این قانون بعداً در 31 مه به قانون چارچوب نظارتی جدید و جامع برای رمزارزها، همراه با قانون جداگانه ای که هدف آن جلوگیری از استفاده از رمزارز برای اهداف پولشویی است، امضا شد.

پس از تصویب قوانین MiCA اتحادیه اروپا، تمامی ارائه دهندگان رمزارز ملزم به دریافت مجوز کامل از یک کشور عضو خواهند بود تا تا ژانویه 2025 در این بلوک فعالیت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا