بازی

Killers Of The Flower Moon می تواند نشان دهنده بازگشت درام های بلاک باستر بزرگسالان در سینما باشد

اولین تریلر فیلم Killers of the Flower Moon دیروز منتشر شد و باورنکردنی به نظر می رسد. برای سال‌ها، تنها چیزی که ما از این فیلم داشتیم، یک محصول بود که هنوز ستاره‌های لئوناردو دیکاپریو و لیلی گلدستون پشت میز نشسته بودند. سرانجام نگاهی طولانی تر به فیلم واقعا هیجان انگیز است. این اولین فیلم مارتین اسکورسیزی پس از مرد ایرلندی است و من همچنین گمان می‌کنم که می‌تواند اولین درام بزرگسالانه باشد که از سال اکران آن فیلم واقعاً در باکس آفیس راه می‌افتد.


اگرچه فیلم‌ها در سال گذشته از بسیاری جهات بازگشته‌اند، اما روزهای نیمه‌سال ۲۰۱۹ در سال‌های گذشته غیرممکن به نظر می‌رسد. آن سال چندین فیلم پرفروش به ما داد که فیلم های فرنچایز نبودند. در سطح جهانی، Little Women 218.9 میلیون دلار، فورد در برابر فراری 225.5 میلیون دلار، Hustlers با 157.6 میلیون دلار، Parasite 263.1 میلیون دلار و Knives Out راه خود را به 311.9 میلیون دلار کاهش داد. بالاتر از همه آنها، روزی روزگاری… در هالیوود، تاریخ جایگزین کوئنتین تارانتینو از قتل های منسون بود که نام کارگردان و بازیگران پر ستاره را به 374.6 میلیون دلار رساند. Killers of the Flower Moon یک جانور متفاوت است که به وضوح کمتر سرگرم کننده است، اما من فکر می کنم این شانس را دارد که تماشاگران بزرگسال سینما را به گونه ای به سینماها بازگرداند که هنوز هیچ چیز پس از کووید وجود ندارد.

گیمر ویدیوی روزبرای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

مطالب مرتبط: خدایا آنجا هستی؟ من هستم، مارگارت. سزاوار یک مخاطب بسیار بزرگتر است

دلیلش این است که قاتلان ماه گل دو چیز مهم را با روزی روزگاری… در هالیوود به اشتراک می‌گذارند. برای اولین بار، این فیلم مورد انتظار بعدی از یک نویسنده محبوب هالیوود با سابقه عملکرد قوی در گیشه است. همه فیلم‌های اسکورسیزی موفق نیستند، اما تنها در قرن بیست و یکم، او با فیلم‌های «هوانورد»، «رفتگان»، «جزیره شاتر» و «گرگ وال استریت» در باکس آفیس موفق به کسب امتیاز شده است. این ما را به دومین وجه مشترک Killers of the Flower Moon با OUATIH – و با تمام پرفروش‌های اسکورسیزی در 20 سال گذشته – می‌رساند، حضور لئوناردو دیکاپریو، بزرگترین ستاره سینمای آمریکا که تام کروز نیست.

از طریق Apple TV.

به راحتی می توان فراموش کرد که لئو چقدر باکس آفیس جذاب است زیرا این مرد آنقدرها فیلم نمی سازد. The Revenant را به خاطر دارید؟ فیلمی که در سال 2015 اسکار را برای او به ارمغان آورد؟ من آن را در 21 سالگی و هنوز در دانشگاه دیدم و اکنون 29 ساله هستم و هفت سال است که از دانشگاه خارج شده ام. قاتلان ماه گل تنها سومین فیلم او از آن زمان است (OUATIH، به بالا نگاه نکن). حضور دیکاپریو باعث شد فیلمی در مورد مردی که برای تقریباً سه ساعت تلاش می‌کرد در بیابان زنده بماند، به یک موفقیت عظیم (533 میلیون دلاری) تبدیل شد. اگر کسی قرار است درام بزرگسالان را بازگرداند، اوست.

البته، Killers of the Flower Moon باید آستانه بسیار بالایی را برای موفقیت پشت سر بگذارد. ساخت آن 200 میلیون دلار هزینه داشت، بنابراین برای شروع سود باید حداقل 400 میلیون دلار درآمد داشته باشد. این پول زیادی است و فقط ابرقهرمانان و دنباله‌ها از زمان شروع همه‌گیری تا این حد درآمد داشته‌اند.

از سوی دیگر، Killers of the Flower Moon در اصل برای کسب سود، چراغ سبز دریافت نکرد. اپل در حال نمایش آن در سینماها است، اما این یک حرکت نادر برای یک استریمر است و احتمالاً بیشتر توسط اسکورسیزی و دیکاپریو برای اکران در سینما انجام می شود تا علاقه خود اپل. در عوض، مانند مرد ایرلندی، احتمال بیشتری وجود دارد که Killers of the Flower Moon تلاش اپل برای به دست آوردن اعتبار و قدردانی از طریق نوشتن یک چک هنگفت برای مشهورترین فیلمساز زنده آمریکایی باشد.

عکس گروه KOTFM
از طریق Apple TV.

بنابراین، برای دستیابی به اهدافی که احتمالاً اپل برای آن در نظر گرفته است، در واقع نیازی به موفقیت در باکس آفیس بزرگ نیست. با این حال، فکر نمی‌کنم لزوماً بتوانید آن را حذف کنید. مخاطبان مسن‌تر به آرامی به سینماها بازگشته‌اند و فیلم‌هایی مانند Book Club: The Next Chapter و 80 for Brady تقریباً به اندازه همتایان خود در دوران قبل از کووید با هم ارتباط برقرار نکرده‌اند، اما نشانه‌هایی از زندگی وجود دارد. مردی به نام اتو تقریباً به طور کامل با توجه به جایگاه تام هنکس به عنوان یکی از مخاطبان قدیمی باکس آفیس، 112.6 میلیون دلار به دست آورد، و موفقیت نهنگ بیشتر نشان می دهد که تماشاگرانی برای درام های ستاره محور وجود دارد. تماشاگران سینما در کل با فیلم Top Gun: Maverick لحظه بازگشت خود را به سینما دریافت کردند، بنابراین من قاتلان ماه گل را به عنوان فیلمی که می تواند تماشاگران را برای نمایش درام بازگرداند، رد نمی کنم.

بعدی: دیگر نگویید هنر «درباره مهربانی است»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا