بازی

زندگی عجیب است همیشه یک “بازی همجنسگرایان” بوده است

نکات برجسته

  • Life is Strange یک بازی عجیب و غریب محوری است که آینه سفری است که بسیاری از جوانان برای کشف هویت خود طی می کنند.
  • مدیریت اسکوئر انیکس بر نمایندگی LGBTQ+ در بازی، تمرکز بر سود بیش از داستان سرایی معتبر را نشان می دهد.
  • علیرغم دخالت شرکت ها، Life is Strange برای بسیاری از بازیکنان نماد عجیب و غریب و امید باقی خواهد ماند.


گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

Life is Strange یک بازی شکل دهنده برای هزاران بازیکن کوئیر بود. یعنی چطور ممکنه نباشه؟ ماجراجویی روایی اپیزودیک برای اولین بار در سال 2014 و به دنبال زندگی روزمره نوجوان مضطرب مکس کالفیلد در روزهای اولیه تحصیل در کالج منتشر شد تا اینکه یک روز ناگهان توانایی تأثیرگذاری بر زمان و مکان را به دست آورد. این یک مفهوم درخشان برای هر بازی است، اما این واقعیت که همه چیز را در مورد زن جوانی که هنوز در دنیایی که به طور فزاینده‌ای باعث می‌شود او احساس دوری از تماس را احساس می‌کند، بفهمد که کیست را در بر می‌گیرد، یک ضربه استادانه بود.

این منعکس کننده سردرگمی بود که من به عنوان یک زن ترنس بسته که دانشگاه را شروع کرده بودم، که مشغول فهمیدن اینکه چه کسانی هستند و چه کاری می خواهند در زندگی انجام دهند بعد از اینکه در نهایت به حال خود رها شدند، داشتم. این سفری ترسناک و در عین حال رهایی بخش است که هر جوانی آن را ادامه می دهد. با این حال، در شخصیت‌ها و مضامین کاملاً عجیب و غریب خود، Life is Strange نگاهی صادقانه به آینده بالقوه‌شان را به بازیکنان ارائه می‌کند، و ابزاری برای کشف آن بدون قضاوت.


وقتی برای اولین بار Life is Strange را بازی کردم، به جای دوست دختر مکس، کلوئه پرایس، نجات آرکادیا بی را انتخاب کردم، که در گذشته، بازتابی از همجنس گرا هراسی درونی من بود تا تصمیمی که می خواستم بگیرم.

نمایش عجیب و غریب در تمام طول آن کامل نبود، و می‌تواند تا پایان بسیار غم‌انگیز و بسیار ناخوشایند خود احساس بی‌ثباتی یا سنگینی کند. اما این یک گام جسورانه و زیبا به جلو بود، هویتی که بقیه سریال بر اساس آن ساخته می شد.

وقتی به بازی های ویدیویی عجیب و غریب فکر می کنم، به زندگی عجیب و غریب فکر می کنم. این دو جدایی ناپذیرند، و پیشنهاد در غیر این صورت با جهل مرزی دارد.


اما ناشر Square Enix، که از زمان آغاز به کار Life is Strange را بر عهده داشته است، از کاوش در چنین مضامین متنوعی خشنود نبود. گزارش جدید IGN به تاریخچه ای از اقدامات سمی در توسعه دهنده Deck Nine می پردازد که مسئول هر دو بازی Before The Storm و True Colors به ​​عنوان سازندگان Don’t Nod helmed LiS و LiS2 بود.

الکس جلوی چند گل

به گفته منابع در استودیو، Deck Nine حتی اجازه نداشت در مورد عجیب و غریب بودن قهرمان داستان الکس چن در بیانیه های مطبوعاتی و راهنمای نقد صحبت کند، با توجه به اینکه دوجنسیتی اصلی او ذکر نشده بود تا زمانی که منتقدان آن را ستایش کردند، ظاهراً تحت هدایت کسانی که عکس ها را در این فیلم می خواندند. اتاق هیئت مدیره وقتی ناگهان به منبعی برای بازاریابی و افتخار برای Square Enix تبدیل شد، احساس می‌کرد که عجیب و غریب بودن در مرکز Life is Strange تنها دلیلی برای جشن است که می‌توان از آن برای تبلیغ آسان استفاده کرد.


بوی سرمایه‌داری رنگین کمانی می‌دهد، رویه‌ای که هنوز در زندگی روزمره ما باقی مانده است، زیرا هویت‌های عجیب و غریب بیشتر و بیشتر به رسمیت شناخته و پذیرفته می‌شوند. ما هنوز هم ارقامی هستیم که باید در پایان همه چیز مورد بهره برداری قرار بگیریم، اغلب برای کسب سود توسط شرکت هایی که ادعا می کنند از ما دفاع می کنند.

مربوط

ND Stevenson و Molly Ostertag در مورد آینده داستان سرایی عجیب و غریب

در Thought Bubble با دو خالق عجیب و غریب دوست‌داشتنی نشستیم تا درباره پروژه‌های آینده، بازنمایی و بازیابی گذشته صحبت کنیم.

Square Enix به خوبی می‌داند که مخاطبان LGBTQ+ برای پروژه‌های جدید حاضر می‌شوند، اما هنوز مایل به انجام کار نبود. این مقاله به مشکلات بی‌شماری در Deck Nine می‌پردازد که به همان اندازه روشن‌کننده هستند، و تصویری تلخ از واقعیت گفتن این داستان‌ها ترسیم می‌کند که از منظر بیرونی، همه درباره احساسات، قلب و خود بودن هستند.

من منطق تلاش برای مبهم کردن حالت عجیب و غریب در Life is Strange و سوءتفاهم واضحی که باید از داستان ها، مضامین و شخصیت های آن داشته باشید را نمی فهمم تا باور کنید که پنهان کردن این بازنمایی چیز خوبی است. این چیزی است که اکثر بازیکنان بارها و بارها به این بازی ها می آیند.

Life is Strange همیشه با عجیب و غریب گره خواهد خورد، و مهم نیست که پشت صحنه چه حرکات پیچیده ای انجام شود، هیچ چیز آن را تغییر نخواهد داد.


به من بگو چرا حتی کل داستان‌ها را حول این موضوع می‌سازد که تراجنسیتی به چه معناست و از آسیب‌های گذشته و حال تلاش می‌کند تا خود واقعی خود باشد. با این حال، این بازی تحت اسکوئر انیکس توسعه نیافته است، بنابراین ممکن است که به توسعه دهنده Don’t Nod به طور ناگهانی آزادی داده شود تا آنطور که می خواهد میوه ای باشد. با توجه به آنچه اکنون می دانیم، مطمئناً توضیح می دهد که چرا عناوین دیگر به نظر می رسید در اطراف بوش شکست می خورند.

این تعصب ناشی از ترس غیرقابل توجیهی است مبنی بر اینکه قرار دادن Life is Strange در جبهه و مرکز عجیب و غریب باعث از بین رفتن بازیکنان جدید با اعتقادات همجنسگرا هراسی می شود، صرفاً بنابراین همه آنها بازی را می خرند و به هر حال همان نتایج متعصبانه را می گیرند. سود هدف نهایی بیش از بیان هنری است، که یک انگشت وسط بزرگ برای توسعه دهندگانی است که بسیاری از خود را در این داستان ها قرار داده اند، زیرا می دانند که پس زدن اجتناب ناپذیر است.

تایلر رونان در یک جنگل کاج با آلیسون رونان در پس‌زمینه فیلم «به من بگو چرا» کشیده می‌شود


اکنون ما این را می دانیم، آینده Life is Strange توخالی به نظر می رسد، و غیرممکن است که غروری را که Square Enix ادعا می کند در این سریال دارد، زمانی که شواهدی وجود دارد که مخاطبان عجیب و غریب را به زیر اتوبوس می اندازد، غیرممکن است، با این باور که ما چیزی هستیم. شرمنده شدن

من همیشه بر این باور بوده‌ام که نباید به دنبال داستان‌های عجیب و غریب به سمت شرکت‌ها باشیم، زیرا آنها همیشه انگیزه‌های پنهانی دارند که در آن زمان می‌توان نمایندگی را کنار گذاشت. اما این هرگز نباید از افرادی که در سنگر هستند برای گفتن داستان‌هایی از این دست در چنین محیطی هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند، نادیده گرفته شود.

زندگی عجیب است - مکس و کلویی


آن‌ها ارزش نمونه‌های جریان اصلی بازنمایی LGBTQ+ و مخاطبانی را که به زودی به آن‌ها خواهد رسید، می‌بینند، و به عنوان چراغی در انتهای تونل برای افراد بسته مانند من که برای اولین بار بازی Life is Strange را بازی کردم و آینده‌ای را دیدم که در نهایت می‌توانم دنبال کنم، عمل می‌کند. . این به من امیدواری داد و من نمی توانم به چیزی ارزشمندتر از این فکر کنم.

Life is Strange همیشه با عجیب و غریب گره خواهد خورد، و مهم نیست که پشت صحنه چه حرکات پیچیده ای انجام شود، هیچ چیز آن را تغییر نخواهد داد. مکس کالفیلد، کلویی پرایس، ریچل امبر، شان دیاز، الکس چن و هزاران کاراکتر دیگر آمده اند تا عجیب بودن امروزی را برای بسیاری تعریف کنند و به آنها نشان دهند که خوب است خودشان باشند یا قسمت هایی از زندگی را که زمانی ممنوع می دانستند کشف کنند. این در کمیک ها و دیگر پروژه های جانبی تا به امروز ادامه دارد و تا مدت ها پس از محو شدن همه مدیران غیرفعال در یادها خواهد ماند. این یک بازی همجنس گرایان است و قرار نیست تغییر کند.

زندگی رنگ های واقعی عجیب است

زندگی عجیب است: رنگ های واقعی

Life is Strange: True Colors الکس چن را دنبال می کند که به شهر Haven Springs می رود. تراژدی رخ می دهد، و او باید حقیقت آن را در حالی که با قدرت های در حال رشد سر و کار دارد، کشف کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا