بازی

بزرگترین تفاوت بین بازی اصلی و مانند اژدها: ایشین

Rate this post

یکی از بهترین آثار در فرنچایز Yakuza برای مدت طولانی در انحصار ژاپن بود. Like a Dragon: Ishin ابتدا در سال 2014 در شرق برای PS3 و PS4 منتشر شد. این در واقع یک عنوان راه اندازی برای PS4 در ژاپن بود و صادقانه بگویم، بهترین بازی راه اندازی برای سیستم در هر منطقه بود. در سال 2023، وست بالاخره این بازی را بدست آورد، اما نه در قالب یک ریمستر، بلکه یک بازسازی.


مطالب مرتبط: بهترین مینی گیم ها در Like A Dragon: Ishin

نسخه بازسازی شده از Unreal Engine 4 استفاده می کند و این تغییر به خودی خود به این معنی است که بسیاری از بازی باید دوباره انجام شود، اما نه آنقدر که ممکن است فکر کنید. با پخش این نسخه، چیزی بین ریمستر و بازسازی به نظر می رسد، با این که بیشتر وفادار است اما هنوز تغییرات کوچک زیادی دارد.

گیمر ویدیوی روز

10 مقدمه

این اولین تغییر به محض راه اندازی بازی آشکار می شود. هر عنوان Yakuza قبل از Yakuza 6 قبل از رفتن به منوی اصلی یک مقدمه اولیه داشت. اینها عالی بودند و شما را به انجام بازی تشویق کردند. آنها از نظر احساسی شبیه به یک معرفی انیمه عالی هستند.

آهنگی در Like a Dragon: Ishin از آهنگ Clock Strikes از One Ok Rock استفاده کرد و در ایجاد هیپ بسیار موثر است. این نوعی مقدمه است که احتمالاً هر بار که بازی را راه‌اندازی می‌کنید از آن صرفنظر نخواهید کرد. بازسازی اصلا مقدمه ای ندارد. از آنجایی که بازی های Yakuza از Yakuza 6 به بعد دیگر معرفی نشدند، این قابل انتظار است، اما هنوز هم یک برش تاسف بار است.

9 اسلحه به سبک Nerfed

استفاده از حرکت ویژه در سبک Gunman در Like A Dragon: Ishin.

حتی زمانی که طرفداران Yakuza بازی را وارد کردند، سبک Gunman به طرز بدنامی شکسته شد. بسیاری از آن به دلیل سرعتی که می‌تواند انبوهی از دشمنان را از بین ببرد، از آن استفاده نکردند. خوشبختانه، سبک در بازسازی کمی عصبی شد.

در نسخه اصلی، هنگام ایستادن یا حرکت با سرعت کامل شلیک می‌کردید، اما اکنون فقط در حالت ایستاده می‌توانید این کار را انجام دهید. این امر سبک بازی را در اکثر مبارزات فلج می کند، با توجه به اینکه همه دشمنان از نمای نزدیک خواهند بود. اگر بتوانید یکی از اسلحه‌های قوی‌تر را در دست بگیرید، دوباره خراب می‌شود، اما به سختی می‌توانید آن‌ها را بدست آورید.

8 HUD متفاوت

مبارزه رئیس سوجی در حال نمایش HUD جدید در Like A Dragon: Ishin.

برای در نظر گرفتن همه چیز، Like a Dragon: Ishin بعد از Yakuza 5 اما قبل از Yakuza 0 منتشر شد. این بدان معنی است که بسیاری از جنبه‌ها مربوط به آن دوره از سری هستند. در بازی اصلی، HUD بسیار شبیه به ورودی های PS3 بود، با نوارهای سلامتی باس ها در هنگام آسیب زدن، رنگ تغییر می کرد.

در نسخه بازسازی شده، همه دشمنان و باس ها دارای یک نوار سلامت قرمز هستند، شبیه به عناوین Dragon Engine. حتی اعداد آسیبی هم اکنون مشابه Yakuza: Like a Dragon وجود دارد. این فقط در مبارزه Amon واقعاً مفید است زیرا او مقدار زیادی سلامتی دارد و احتمالاً تعجب خواهید کرد که آیا حتی در حال آسیب زدن هستید یا خیر.

7 تغییرات چهره

کاشیتارو در هر دو نسخه اصلی و بازسازی شده Like A Dragon: Ishin.

یکی از اولین تغییراتی که مردم در مورد بازسازی متوجه شدند، مدل های مختلف چهره برای شخصیت ها بود. ممکن است متوجه شوید که بسیاری از چهره های شخصیت ها از Yakuza 0 یا Kiwami هستند. با این حال، آن بازی ها حتی زمانی که نسخه اصلی راه اندازی شد، وجود نداشتند.

مطالب مرتبط: Like A Dragon: Ishin – بهترین شخصیت های بازی

به این ترتیب، بسیاری از چهره‌های نسخه اصلی از Yakuza 3، 4، یا 5 هستند. چهره‌های جایگزین در بیشتر موارد به خوبی کار می‌کنند، به خصوص که بسیاری از شخصیت‌های Yakuza 0 نماد این سری هستند. این تغییر فقط بر طرفداران سرسختی تأثیر می‌گذارد که در آن زمان بازی را وارد کردند، زیرا اکثر آنها برای اولین بار در حال حاضر آن را بازی می‌کنند.

6 کارت های سرباز

کارت‌های سرباز در Like A Dragon: Ishin در بخش حالت داستانی قابل استفاده هستند.

در بازسازی ایشین، کارت‌های Trooper یکی از مکانیک‌های اصلی در مبارزه هستند. هر سبکی می‌تواند سه سرباز داشته باشد، اثرات آنها بسیار مفید است و مهمتر از همه، نوار سلامتی شما را تقویت می‌کند. هنگامی که کارت Trooper خود را برای اولین بار دریافت کردید، خیالتان راحت می شود که در نهایت می توانید قبل از اینکه نیاز به بهبودی داشته باشید، آسیب واقعی را متحمل شوید.

اما در بازی اصلی فقط در Battle Dungeons قابل استفاده هستند. این یک تغییر عالی و خوشایند است، زیرا واقعاً احساس می‌کنید در جنگ به آنها نیاز دارید. بدون آنها، با ابزارهایی که از قبل در اختیار دارید، احساس ضعف می کنید.

5 بیشتر باز

داخل یک مغازه از Like A Dragon: Ishin.

از زمان Yakuza 6، زمان بارگذاری در محیط باز به طور چشمگیری کاهش یافته است. اکثر مکان‌هایی که می‌توانید به سادگی و بدون صفحه‌نمایش بارگیری وارد شوید. در بازسازی مثل اژدها: ایشین، این را دریافت می کنید، اما فقط در نیمه راه.

برخلاف نسخه اصلی، همه فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، به غیر از تعداد کمی، می‌توانند بدون هیچ زحمتی وارد آن‌ها شوند. با این حال، ساختمان‌هایی که در آن‌ها یک مینی‌گیم بازی می‌کنید همچنان به صفحه بارگیری نیاز دارند. حداقل می‌توانید مستقیماً به اکثر فروشگاه‌ها و غذاخوری‌ها سر بزنید و تجربه‌ای سریع‌تر و یکپارچه‌تر داشته باشید.

4 پاداش های وعده غذایی

ماهی کبابی برای تهیه یک غذای خاص در Like A Dragon: Ishin.

در Ishin ژاپنی اصلی، وعده‌های غذایی در رستوران‌ها به شما پاداشی شبیه به ورودی‌های قبلی یاکوزا می‌داد. از آنجایی که کارت‌های Trooper قبلاً سلامت شما را به میزان قابل توجهی تقویت می‌کنند، پاداش‌های وعده غذایی عمدتاً حذف شده‌اند. تنها مواد غذایی با پاداش وعده غذایی، غذاهای خانگی است که در زندگی دیگری درست می کنید.

با توجه به اینکه ظروف به چندین آیتم برای درست کردن نیاز دارند، به علاوه نیاز به انجام یک مینی بازی آشپزی، منطقی است که چرا این پاداش های وعده غذایی در آن باقی می مانند. ظروف فقط سلامت شما را پر می کنند.

3 ایجاد تغییرات

Nihongo در منو با توضیحات مورد، حمله، و تقویت‌های ذاتی آن.

کاردستی بخش بزرگی از ایشین است و ساخت بهترین سلاح ها در کل بازی ضروری است. با این حال، تغییرات زیادی بین نسخه اصلی و بازسازی وجود دارد. یکی از آنها استفاده از چکش های مخصوص است. در Ishin اصلی، هنگامی که یک اسلحه درست می کنید، باید یک مینی بازی زمان بندی انجام دهید تا انواع پاداش های سلاح را دریافت کنید.

مرتبط: بهترین لوازم جانبی در Like A Dragon: Ishin، رتبه بندی شده

در بازسازی، مینی بازی حذف می شود و به جای آن، شما یک چکش را انتخاب می کنید تا به طور خودکار رتبه خاصی از آن سلاح را بدست آورید. چکش‌های آهنی پایین‌ترین و چکش‌های کیوامی بالاترین سطح را دارند. با توجه به اینکه تکمیل کاردستی در این بازی چقدر می تواند سخت باشد، کار کردن را کمی ساده می کند و خوب است.

2 مهر و موم گیر نمی کند

قرار دادن مهر و موم بر روی یک سلاح در Like A Dragon: Ishin.

یکی دیگر از بهبودهای خوب در کیفیت زندگی، استفاده از مهر و موم است. ایشین ژاپنی اصلی سیستمی داشت که به محض قرار دادن مهر و موم، برای همیشه در آنجا گیر می کرد و قابل تعویض نبود. بعداً، اگر متوجه شدید که یک مهر و موم متفاوت بهتر عمل می کند، نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید.

خوشبختانه در بازسازی، می‌توانید مهر و موم‌ها را عوض کنید، البته با هزینه اضافی. این یک تغییر عالی است، به خصوص در اوایل زمانی که مطمئن نیستید کدام مهر و موم بهترین است. هزینه اضافه شده در حال حاضر مجازات کافی برای انتخاب مهر و موم کم برای استفاده در ابتدا است.

1 بازیابی سریعتر Knockdown

ریوما در نبرد در Like A Dragon: Ishin ناک داون شد.

این احتمالاً بهترین تغییر کیفیت زندگی است که در بازسازی Ishin انجام شده است. از آنجایی که نسخه اصلی بعد از Yakuza 5 آمد، در پی آن بود که بازیابی ناک دان چقدر می تواند طول بکشد. شما برای مدتی در آنجا می‌مانید، و نیاز مداوم به له کردن دکمه‌ها می‌تواند این روند را کاملاً خسته‌کننده کند.

بسیاری از برخوردهای سخت از این رنج می برند، اما خوشبختانه، بازسازی آن را بهبود بخشید. بازیابی Knockdown این بار بسیار سریع است و باعث می شود این مزاحمت قبلی ناپدید شود. این یک نجات دهنده است و برای دستان شما نیز خوب است، زیرا در باس های قدیمی تر Amon، شست شما خسته می شود.

بعدی: بهترین داستان های فرعی در Like A Dragon: Ishin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا