برنامه نویسی

چگونه به عنوان یک برنامه نویس جوان، کد را بررسی کنیم؟

“کد باید توسط توسعه دهندگان ارشد بررسی شود.” “بررسی توسط یک جوان خوب است، اما تایید آنها هیچ ارزشی ندارد.” اگر تا به حال این عبارات را نشنیده اید، خوش شانس هستید. البته آنها کاملا در اشتباه هستند.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده جوان، شرکت در بررسی کد فرصتی ارزشمند برای یادگیری و فرصتی برای کمک به موفقیت تیم ارائه می‌دهد.

در این پست، من چگونگی ارائه بازخورد موثر بررسی کد را به عنوان یک توسعه‌دهنده جوان بررسی خواهم کرد.

آیا در سفر خود به عنوان یک توسعه دهنده جوان به راهنمایی نیاز دارید؟ من می توانم به شما کمک کنم مهارت ها را بیاموزید، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و به شغل رویایی خود برسید! خدمات راهنمایی من را بررسی کنید 😉

چرا مرور کد؟

بررسی کد چندین هدف را دنبال می کند که هم به نفع توسعه دهندگان فردی و هم برای کل تیم است. در اینجا چند دلیل کلیدی وجود دارد که چرا بررسی کد ضروری است:

از کد یاد بگیرید

بررسی کد شما را در معرض سبک ها، تکنیک ها و رویکردهای مختلف کدنویسی قرار می دهد. با مرور کدهای نوشته شده توسط توسعه دهندگان دیگر، چه با تجربه تر و چه غیر با تجربه، می توانید بینش ارزشمندی به دست آورید و مهارت های خود را افزایش دهید.

از اقدامات خوب اطمینان حاصل کنید

بررسی کدها به حفظ استانداردهای کدنویسی و بهترین شیوه ها در پروژه کمک می کند. با شناسایی انحرافات از دستورالعمل های تعیین شده، به کیفیت کلی کد و قابلیت نگهداری کمک می کنید.

به عنوان مثال، اگر تیم شما تصمیم گرفت که فایل‌ها باید توسط ماژول‌های تجاری سازماندهی شوند، و یک توسعه‌دهنده این قرارداد را در درخواست کشش خود رعایت نکرد، بررسی کد راه درستی برای گفتن آن‌ها است.

اشکالات یا Edge Cases را بررسی کنید

از طریق بررسی دقیق، بررسی کد کمک می‌کند تا باگ‌های احتمالی، خطاهای منطقی یا آسیب‌پذیری‌هایی را که ممکن است در طول توسعه نادیده گرفته شده‌اند، شناسایی کنید. شناسایی و پرداختن به این مسائل به موقع باعث صرفه جویی در زمان و به حداقل رساندن عوارض بعدی می شود.

توجه داشته باشید که بسته به آنچه که تیم شما بر سر آن توافق کرده است، ممکن است مسئولیت بررسی دستی تغییرات بر عهده بازبین باشد یا نباشد.

اجرای را به چالش بکشید

بررسی کدها تفکر انتقادی را تشویق می کند و فرصتی برای به چالش کشیدن تصمیمات طراحی یا پیشنهاد رویکردهای جایگزین فراهم می کند. با به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود، حتی به عنوان یک توسعه دهنده جوان، به توانایی های جمعی حل مشکل تیم کمک می کنید.

مرور کد برای چه مواردی نباید استفاده شود

در حالی که بررسی کد یک فرآیند ارزشمند است، درک محدوده و محدودیت های آن مهم است. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده جوان، مفید است که بدانید بررسی کد در اصل برای چه مواردی نباید استفاده شود:

قالب بندی کد و لینتینگ

بررسی کدها جایی نیستند که در مورد اولویت‌های قالب‌بندی یا سبک‌سازی جزئی دقت کنیم. ابزارهای خودکار و فرآیندهای پرده‌بندی می‌توانند این نگرانی‌ها را برطرف کنند و به بررسی کد اجازه می‌دهند تا روی مسائل اساسی‌تر تمرکز کنند: ESLint، Prettier، و غیره.

بحث بزرگ معماری

بررسی کد معمولاً مکان ایده آلی برای بحث های معماری در مقیاس بزرگ نیست. در حالی که ارائه اطلاعات در مورد تصمیمات معماری می تواند ارزشمند باشد، بهتر است این نگرانی ها را در بحث ها یا جلسات جداگانه بررسی کنید.

آنچه از یک توسعه دهنده جوان انتظار می رود

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده جوان که در بررسی کد شرکت می‌کنید، نقش مهمی دارید. این چیزی است که از شما انتظار می رود:

کد را با دقت بخوانید و از آن بیاموزید

برای درک کامل کد در حال بررسی وقت بگذارید. منطق، الگوها و تکنیک های استفاده شده توسط توسعه دهندگان با تجربه تر را جذب کنید، زیرا این به بهبود مهارت های شما کمک می کند.

همچنین در مورد پروژه خاصی که روی آن کار می کنید، نحوه طراحی اپلیکیشن، بدهی فنی آن و غیره نیز خواهید آموخت.

اگر چیزی واضح نیست صحبت کنید

اگر با بخش‌هایی از کد مبهم یا گیج‌کننده مواجه شدید، از پرسیدن سؤال یا توضیح دریغ نکنید. ارتباط موثر تضمین می کند که همه در یک صفحه هستند و به جلوگیری از سوء تفاهم کمک می کند.

برای هر توسعه‌دهنده‌ای، از جمله جوان‌ها، باید بتوان تک تک کدهای پروژه را درک کرد. اگر نمی توانید برخی از کدها را درک کنید، ممکن است به این دلیل باشد که به واضح ترین شکل نوشته نشده است.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات، درک کد به دلایل خوبی دشوار است، به عنوان مثال برای رسیدگی به مشکلات عملکرد. در این صورت می توان از نظرات موجود در کد استفاده کرد تا کار را برای توسعه دهندگان دیگر آسان کند.

دیدگاه های جایگزین را به اشتراک بگذارید

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده جوان، چشم‌انداز تازه‌ای به فرآیند بررسی کد ارائه می‌دهید. اگر فکر می‌کنید روش متفاوت، کارآمدتر یا شیک‌تری برای اجرای چیزی وجود دارد، با احترام نظرات خود را به اشتراک بگذارید و بحث را تشویق کنید.

فکر نکنید به اندازه کافی تجربه ندارید که پیاده سازی یک توسعه دهنده ارشد را به چالش بکشید زیرا به تازگی این فناوری را یاد گرفته اید. گاهی اوقات، پرسیدن اینکه چرا یک توسعه‌دهنده تمرینی را که به تازگی آموخته‌اید دنبال نمی‌کند، منجر به بحث روشنگری می‌شود!

از لحن مناسب در نظرات خود استفاده کنید

ارائه بازخورد به شیوه ای مثبت و سازنده برای حفظ یک محیط تیمی سالم و مشارکتی بسیار مهم است. نکات زیر برای توسعه دهندگان با تمام سطوح تجربه اعمال می شود، اما آنها به ویژه برای توسعه دهندگان جوانی که کد برنامه نویسان ارشد را به چالش می کشند، مرتبط هستند.

از “چرا نه” به جای “شما باید” استفاده کنید

پیشنهادات یا رویکردهای جایگزین خود را به‌جای دستور، به‌عنوان سؤال مطرح کنید. این رویکرد بحث را تشویق می‌کند و به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا روند فکری خود را توضیح دهد.

مثال: متوجه می‌شوید که یک توسعه‌دهنده کاری انجام داده است که اسناد فریمورک آن را منسوخ می‌کند. به جای گفتن «شما باید این کار را به جای آن گونه انجام دهید»، در نظر بگیرید: «متوجه شده‌ام که اسناد پیشنهاد می‌کنند این کار را به این شکل انجام ندهید. چرا در عوض این کار را انجام نمی دهید؟».

باز و مثبت باشید

از لحن حمایتی در نظرات خود استفاده کنید، جنبه های مثبت کد را برجسته کنید و تلاش توسعه دهنده را تشخیص دهید. با ایجاد یک جو مثبت، پیشرفت مداوم را تشویق می کنید و به همسالان خود الهام می دهید.

مثال: «من نمی‌دانستم که می‌توانیم این تابع را به این شکل پیاده‌سازی کنیم، از اینکه به من کمک کردید تا یاد بگیرم متشکرم! فقط تعجب می کنم که آیا نمی تواند باعث مشکلات عملکرد شود، به دلیل…”

اگر فکر می کنید چیزی اشتباه است، یک جایگزین پیشنهاد کنید

وقتی برای پیشنهاد تغییر نظری اضافه می کنید، همیشه سعی کنید روش خاصی را برای ایجاد تغییر پیشنهاد دهید. برای مثال، اگر فکر می‌کنید نام یک متغیر یا تابع اشتباه است (نام‌گذاری چیزها سخت است)، فقط به این جمله ندهید که «لطفاً نام بهتری برای متغیر/تابع بدهید». در عوض، می‌توانید بگویید «فکر می‌کنم این اسم یا آن نام منطقی تر است، شما چه فکر می کنید؟”


به عنوان یک توسعه‌دهنده جوان، شرکت در بررسی کد فرصتی ارزشمند برای ارتقای مهارت‌های خود، کمک به کیفیت کد و همکاری مؤثر با تیمتان است.

با نزدیک شدن به بررسی کد با تمایل به یادگیری، به اشتراک گذاشتن بازخورد سازنده و ایجاد یک محیط مثبت، می توانید تأثیر معناداری بر روند توسعه داشته باشید.

بررسی کد را به عنوان فرصتی برای رشد و بهبود، هم به صورت فردی و هم به عنوان بخشی از یک تیم، در آغوش بگیرید.

عکس روی جلد توسط آنی اسپرات.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا