ارز دیجیتال

شرکت مالی Nomura پیش‌بینی می‌کند که نرخ بهره فدرال رزرو و پایان کاهش در این ماه کاهش یابد – این برای کریپتو چه معنایی خواهد داشت؟

منبع: Bboys/Adobe

غول خدمات مالی Nomura اکنون معتقد است که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره تمام شده است و حتی می تواند در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را کاهش دهد.

آیچی آمیمیا و جاکوب مایر، اقتصاددانان Nomura، در یادداشت خصوصی این هفته بلومبرگ گفتند: «در واکنش به خطرات ثبات مالی در حال وقوع، ما اکنون انتظار داریم که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد.

این دو اقتصاددان افزودند که آنها همچنین انتظار دارند که فدرال رزرو “تقویت انقباضات کمی” را متوقف کند و گفتند این باید به بانک ها در حفظ ذخایر کمک کند.

نظرات اقتصاددانان Nomura پس از سقوط یک سری بانک های مرتبط با صنعت کریپتو و فناوری در ایالات متحده در هفته گذشته و در آخر هفته منتشر شد. سقوط Signature Bank دوستدار رمزنگاری تنها چند روز پس از سقوط Silvergate Bank و Silicon Valley Bank (SVB) رخ داد.

علی‌رغم اقدامات تنظیم‌کننده‌های فدرال و تضمین‌هایی مبنی بر اینکه تمام سپرده‌گذاران کامل خواهند شد، سهام بسیاری از بزرگترین بانک‌های آمریکا پس از فروپاشی به شدت کاهش یافته است.

با این حال، برای کریپتو، ورشکستگی بانک‌ها تا کنون اثر معکوس داشته است، به طوری که قیمت اکثر ارزهای رمزنگاری‌شده اصلی افزایش یافته است زیرا افزایش بیشتر نرخ‌ها ضعیف شده است.

و با توجه به واکنش بیت کوین به افزایش احتمال توقف در افزایش نرخ بهره، احتمال کاهش در اوایل هفته آینده می تواند به طور بالقوه سوخت بیشتری به رالی اضافه کند.

تنها در هفت روز گذشته، بیت کوین (BTC) با 16 درصد افزایش به 26000 دلار رسیده است، در حالی که اتریوم (ETH) در زمان نگارش این مقاله با 13 درصد افزایش به 1770 دلار رسیده است.

شرکت مالی Nomura پیش‌بینی می‌کند که نرخ بهره فدرال رزرو
قیمت بیت کوین در 7 روز گذشته. منبع: CoinGecko

به گفته Amemiya و Meyer از Nomura، بازارهای مالی سنتی در حال حاضر اقداماتی را که توسط دولت انجام شده است، با توجه به کاهش قیمت سهام شرکت‌های خدمات مالی، «ناکافی» می‌دانند.

اقتصاددانان نوشتند: «این امکان وجود دارد که فدرال رزرو با ارائه صلاحیت گسترده تر از دارایی های وثیقه یا دسترسی گسترده تر برای وام گیرندگان از طریق یک تسهیلات وام اضطراری، تسهیلات وام دهی جدیدی ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا