ارز دیجیتال

مایکروسافت، گلدمن ساکس و دیگران از شبکه کانتون، یک بلاک چین مالی جدید حمایت می‌کنند – آنچه باید بدانید

منبع تصویر: Pixabay

تعدادی از شرکت‌های برجسته فناوری و دارایی دیجیتال از Canton Network، یک بلاک چین جدید که به دنبال ساده‌سازی بازارهای مالی از طریق استفاده از فناوری Web3 است، حمایت کرده‌اند.

در یک بیانیه مطبوعاتی اخیر، این پلتفرم مایکروسافت، Capgemini، Deloitte، IntellectEU و Umbrage را در میان شرکای صنعتی خود نامید که گلدمن ساکس، BNP Paribas، Deutsche Börse Group و EquiLend اولین مشتریان آن بودند.

در این اطلاعیه آمده است: «شبکه کانتون یک شبکه بلاک چین قابل‌عملکرد با قابلیت حفظ حریم خصوصی است که برای دارایی‌های سازمانی طراحی شده و برای بازگشایی مسئولانه از پتانسیل بازارهای مالی هماهنگ ساخته شده است».

این پلتفرم از یک زبان قرارداد هوشمند به نام Daml استفاده می کند که توسط شرکت بزرگ فناوری مالی و خدمات دیجیتال دارایی توسعه داده شده است.

در این اطلاعیه آمده است که شبکه کانتون «شبکه‌ای از شبکه‌ها» را ایجاد می‌کند که سیستم‌های ایزوله شده قبلی بازارهای مالی را قادر می‌سازد تا با یکدیگر همکاری کنند.

همچنین یک “محیط بدون مصالحه” برای موسسات مالی ایجاد می کند که امکان همگام سازی رایگان دارایی ها، داده ها و پول نقد را در بین برنامه ها فراهم می کند.

شایان ذکر است، بیش از سی شرکت کننده قبلاً برای این پلتفرم ثبت نام کرده اند که شامل نام های بزرگی در صنعت می شود، از جمله Paxos، Cboe Global Markets، Goldman Sachs، Digital Dollar Project، Umbrage، Versana، VERT Capita و غیره.

کریس زوهلکه، شریک DRW و رئیس جهانی کامبرلند، در اظهارنظری گفت: «شبکه کانتون پاسخی قدرتمند به درخواست‌های صنعت برای راه‌حلی است که از پتانسیل بلاک چین و در عین حال حفظ الزامات اساسی حریم خصوصی برای امور مالی سازمانی استفاده می‌کند.

“این رویکرد منحصر به فرد، همراه با توانایی اجرای یک تراکنش اتمی در چندین قرارداد هوشمند، بلوک ساختمان مورد نیاز برای زنجیره‌ای کردن این گردش‌های کاری است.”

شبکه کانتون قصد دارد از مزایای بلاک چین های عمومی بدون نقص استفاده کند

شبکه‌های بلاک چین قراردادهای هوشمند به دلیل فقدان حفظ حریم خصوصی و کنترل بر داده‌ها، معاوضه بین کنترل و قابلیت همکاری و ناتوانی در مقیاس‌پذیری، تاکنون در بین مؤسسات مالی و شرکت‌ها مورد استقبال قرار نگرفته‌اند.

به گفته این شرکت، با این حال، شبکه کانتون قصد دارد با ایجاد تعادل بین تمرکززدایی، حریم خصوصی و کنترل لازم برای عملکرد در یک محیط نظارتی امن و سالم، بر این موانع غلبه کند.

“تنها شبکه کانتون به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا از مجوزها، قرار گرفتن در معرض و تعاملات در سراسر شبکه محافظت کنند تا از الزامات امنیتی، نظارتی و قانونی پیروی کنند.”

این پلتفرم ارتباط با راه‌حل‌های نوآورانه بلاک چین را در حال حاضر در بازار امکان‌پذیر می‌سازد، همگی با حفظ حریم خصوصی و مجوز.

راه اندازی Canton Network در حالی صورت می گیرد که بخش مالی شروع به پذیرش کامل فناوری بلاک چین کرده است.

بسیاری از بانک ها در حال بررسی استفاده از بلاک چین برای پرداخت های فرامرزی هستند و برخی حتی ارزهای دیجیتال خود را ایجاد کرده اند. مزایای بالقوه بلاک چین، از جمله سرعت و شفافیت بیشتر، و همچنین هزینه های کمتر، این ابتکارات را هدایت می کند.

اخیراً، بانک های اروپایی SEB و Crédit Agricole so|bond را راه اندازی کردند، یک پلت فرم جدید مبتنی بر بلاک چین برای انتشار اوراق قرضه دیجیتال در بخش مالی سنتی.

هدف پلتفرم جدید بهبود کارایی و امکان همگام‌سازی بی‌درنگ داده‌ها بین شرکت‌کنندگان است، مشابه آنچه شبکه Canton آرزوی دستیابی به آن را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا