شبکه های اجتماعی

مدیر اجرایی دیجیتال هند می گوید که هند ممکن است چارچوبی برای تنظیم هوش مصنوعی دریافت کند

ابیشک سینگ، MD و مدیرعامل Digital India Corporation، گفته است که هند باید چارچوب خاص خود را در زمینه هوش مصنوعی (AI) داشته باشد. او گفت در حالی که بسیاری از کشورها مداخلات قانونی دارند، در هند قانونی برای تنظیم هوش مصنوعی وجود ندارد و این شرکت “در این راستا فکر می کند”.

خبرگزاری PTI به نقل از سینگ گفت: «هنگامی که قانون هند دیجیتال تصویب شود، مقرراتی برای اجرای دستورالعمل ها وجود خواهد داشت.

Digital India Corporation یک شرکت غیرانتفاعی است که توسط وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY). پیش از این، این شرکت به عنوان “مدیا لب آسیا” شناخته می شد و از 8 سپتامبر به “شرکت هند دیجیتال” تغییر نام داد.

همچنین بخوانید

اکنون می توانید با حسگر خلق و خوی Pizza Hut39s مطابق با روحیه خود پیتزا سفارش دهید

سینگ به طور مجازی در اولین کارگاه آموزشی مرکز هوش مصنوعی مسئول (CeRAI) در مورد هوش مصنوعی مسئول هند که در IIT Madras در اینجا برگزار شد صحبت می کرد. او تاکید کرد که دستورالعمل‌های هوش مصنوعی نوآوری را محدود نمی‌کند، بلکه اجازه می‌دهد نوآوری و خلاقیت از نظر اخلاقی شکوفا شود.

کمیته BIS برای هوش مصنوعی
لازم به ذکر است که اداره استانداردهای هند، سازمان ملی استاندارد هند تحت اداره امور مصرف کننده، وزارت امور مصرف کنندگان، غذا و توزیع عمومی، دولت هند، کمیته خود را در زمینه هوش مصنوعی دارد که پیش نویس استانداردهای هندی را معادل استانداردهای ISO پیشنهاد می کند.

سینگ گفت: “TRAI با یک مقاله مشورتی در مورد خطرات هوش مصنوعی منتشر شد. ما در حال بررسی این مقاله هستیم تا چارچوب خود را برای هوش مصنوعی مسئولانه و اخلاقی نهایی کنیم.”

او گفت که هوش مصنوعی به رانندگی اتومبیل یا سرگرمی محدود نمی شود، بلکه موارد استفاده از آن را در بخش های دیگری مانند مراقبت های بهداشتی و کشاورزی نیز دارد.

همچنین بخوانید

چت ربات استارت آپی که توسط گوگل پشتیبانی می شود می تواند رمان ها را در چند ثانیه بخواند

قوانین توسعه هوش مصنوعی
اظهارات سینگ در حالی بیان شد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا (EU) در حال کار بر روی ایجاد قوانینی برای توسعه اخلاقی هوش مصنوعی هستند. هفته گذشته، کمیته بازار داخلی و کمیته آزادی های مدنی پیش نویس دستور مذاکره را در مورد اولین قوانین برای هوش مصنوعی تصویب کردند.

در همین حال، قانونگذاران ایالات متحده نیز در حال کار بر روی نرده های محافظ برای قرار دادن هوش مصنوعی هستند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا