برنامه نویسی

OpenAI GPT-4 یک مدل زبان چندوجهی را راه اندازی کرد

OpenAI مدل جدید زبان چندوجهی GPT 4 خود را در 14 مارس 2023 راه اندازی کرده است. Multimodal به این معنی است که می تواند هم تصویر و هم متن را به عنوان ورودی بگیرد. این ابزار به ChatGPT Plus، نسخه ارتقا یافته ابزار اصلی ChatGPT که جهان را طوفانی کرد، قدرت می‌دهد و در لیست انتظار برای کاربران در دسترس است. GPT-4 در حال حاضر جستجوی Bing را تقویت می کند. همچنین بر روی چندین زبان و حتی بر روی زبان های کم منبع مانند لتونی، ولزی و سواحیلی کار می کند.

در بسیاری از امتحانات دانشگاهی بهتر یا شبیه به انسان عمل می کند. مقایسه GPT-4 و GPT-3.5 در آزمون های مختلف دانشگاهی در زیر نشان داده شده است.

مقایسه امتحان

برخی از نمونه‌های آزمون‌هایی که توسط GPT-4 گرفته می‌شود عبارتند از – آزمون وکالت یکنواخت (MBE+MEE+MPT)، LSAT، خواندن و نوشتن مبتنی بر شواهد SAT، ریاضی SAT، و آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE). حتی می تواند سوالات برنامه نویسی Leetcode را حل کند. قابلیت استدلال GPT-4 نسبت به ویژگی قبلی افزایش یافته است.

بهترین ویژگی GPT-4 این است که می تواند تصاویر پیچیده داده شده را به عنوان ورودی تشخیص دهد و بر اساس دستورالعمل های ارائه شده به آن خروجی بدهد. برخی از شرکت ها قبلاً با OpenAI برای استفاده از GPT-4 شریک شده اند. معروف ترین آنها Stripe، Duolingo، Morgan Stanley و Khan Academy هستند. Duolingo یک ویژگی جدید Duolingo Max راه اندازی کرد که به کاربران کمک می کند زبان های جدید را به راحتی یاد بگیرند. Stripe از آن برای ساده کردن تجربه کاربر و مبارزه با تقلب استفاده کرد.

برای آشنایی بیشتر با این ابزار لینک زیر را دنبال کنید –
https://openai.com/research/gpt-4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا