ارز دیجیتال

فدرال رزرو سانفرانسیسکو به دنبال توسعه دهنده CBDC با پیوستن کشورهای بیشتری به مسابقه است

منبع تصویر: بانک مرکزی

بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو جای خالی یک توسعه دهنده CBDC را اعلام کرده است زیرا هدف بانک فدرال بررسی هزینه و مزایای فناوری های بالقوه برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است.

فدرال رزرو سانفرانسیسکو روز شنبه یک فرصت شغلی با عنوان “توسعه دهنده ارشد برنامه – ارز دیجیتال” منتشر کرد. شرح شغل می‌گوید که انتظار می‌رود نامزد به بانک در طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های حیاتی برای تحقیقات CBDC کمک کند. در این پست آمده بود:

با توجه به نقش مهم دلار، سیستم فدرال رزرو به دنبال درک بیشتر هزینه و مزایای فناوری های بالقوه برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است و اینکه چگونه سیستم این حوزه در حال ظهور را بهتر درک می کند.

بانک فدرال گفت که آنها به دنبال یک توسعه دهنده ارشد برای پیاده سازی سیستم های نمونه مرتبط با CBDC هستند. متقاضی مستقیماً با مدیریت، سایر توسعه دهندگان تیم و فروشندگان درگیر می شود تا اطمینان حاصل کند که بانک “برای طراحی، توسعه و اجرای فناوری برای پشتیبانی از یک CBDC همانطور که ممکن است توسط شورای حکام مورد نیاز باشد، موقعیت خوبی دارد.”

علاوه بر این، مسئولیت‌های کلیدی شامل توسعه سیستم‌های مرتبط با CBDCها، شناسایی پیشرفت‌ها و کاهش خطرات است. این شغل در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، با حقوق پایه از 110300 دلار تا 176300 دلار است.

به عنوان بخشی از صلاحیت ها، داوطلب باید تجربه طراحی و نگهداری پرداخت های دیجیتال، ارزهای دیجیتال یا CBDC را داشته باشد. دانش پروتکل های رمزنگاری مانند اثبات دانش صفر، الگوریتم های اجماع و امنیت نیز مورد نیاز است.

در زمان نگارش این مقاله، در مجموع 46 نفر برای این موقعیت درخواست داده اند.

با پیوستن ژاپن و روسیه به مسابقه، توسعه CBDC شتاب پیدا می کند

ژاپن و روسیه با اعلام خلبانان آینده به آخرین کشورهایی تبدیل شده اند که به مسابقه CBDC ملحق شده اند.

روز جمعه، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که یک برنامه آزمایشی برای اجرای آزمایش های استفاده از ین دیجیتال اجرا خواهد کرد. در همان روز، بانک روسیه اعلام کرد که در حال آماده شدن برای راه اندازی آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی در اول آوریل است.

بر اساس داده های اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، در مجموع 11 کشور ارز دیجیتالی را راه اندازی کرده اند که شامل کشورهایی مانند باهاما، چین، نیجریه و جامائیکا می شود.

قابل ذکر است، 105 کشور، که بیش از 95 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهند، در حال بررسی یک ارز دیجیتال ملی هستند. در مقایسه، تنها 35 کشور تا ماه مه 2020 CBDC را در نظر داشتند. علاوه بر این، در مجموع 50 کشور در مرحله پیشرفته اکتشاف (اعم از توسعه، آزمایشی، یا راه اندازی) هستند.

برزیل و هند دو کشور دیگر هستند که اخیرا برنامه های CBDC را راه اندازی کرده اند. همانطور که گزارش شده است، معاون فرماندار RBI در اوایل این ماه فاش کرد که اکنون 5000 تاجر و 50000 کاربر در پروژه آزمایشی CBDC هند مشارکت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا